Beantwoord

Datasnelheid in New York

• 1 mei 2018
  • 3 reacties
  • 375 Bekeken

In New York een travel en surf pas gekocht voor €15 (een week 250 MB). Helaas heb ik geen enkele keer een fatsoenlijke verbinding gehad (E) en feitelijk geen internet hiermee kunnen gebruiken (geen 'Lyft-taxi' kunnen bestellen). Ik was gedwongen een hotspot van iemand te gebruiken. Erg irritant en weggegooid geld. Ik heb 2 T-mobile winkels bezocht in New York en deze hadden verschillende verklaringen (afknijpen van het netwerk vanwege de komst van 5G en het is merk afhankelijk. Apple zou het altijd goed doen....).

Een refund lijkt mij op zijn plaats.

Daarbij dient de communicatie hierover door T-mobile veel beter te zijn om mensen verkeerde verwachtingen te besparen. Ik heb nota bene van te voren contact gehad met T-mobile over de opties.
icon

Beste antwoord door Hajar 2 mei 2018, 10:48

Hi rdec,

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in New York! Ik ben zelf een grote fan van NYC!

Ik zie dat mijn collega jou gister verder heeft geholpen. Zoals zij ook aangaf kan het zo zijn dat je momenteel problemen ervaart met internet in de VS. Ik heb regelmatig gezien dat het opnieuw aanmelden op het netwerk het gewenste resultaat heeft! Je kan de simkaart dan opnieuw registreren op het Amerikaanse netwerk. Dit doe je door USA AAN te sms'en naar 2244. Daarna kun je USA UIT sms'en naar hetzelfde nummer en dan staat de simkaart weer vast op T-Mobile USA. Dit lost vaak het probleem op! Ik begreep dat je niet tevreden was over de communicatie, maar normaal gesproken zou je gewoon een goede dekking moeten hebben in de VS. Ik ben er zelf geweest en heb (voordat deze storing zich voordeed) altijd gewenste snelheden behaald. Het type toestel speelt daar natuurlijk ook een rol in.

Ik zie dat de kosten zijn vergoed dus hoop dat je tevreden bent over de tegemoetkoming. Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Welke telefoon heb je? Sommige telefoons ondersteunen de frequenties in de USA niet.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi rdec,

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in New York! Ik ben zelf een grote fan van NYC!

Ik zie dat mijn collega jou gister verder heeft geholpen. Zoals zij ook aangaf kan het zo zijn dat je momenteel problemen ervaart met internet in de VS. Ik heb regelmatig gezien dat het opnieuw aanmelden op het netwerk het gewenste resultaat heeft! Je kan de simkaart dan opnieuw registreren op het Amerikaanse netwerk. Dit doe je door USA AAN te sms'en naar 2244. Daarna kun je USA UIT sms'en naar hetzelfde nummer en dan staat de simkaart weer vast op T-Mobile USA. Dit lost vaak het probleem op! Ik begreep dat je niet tevreden was over de communicatie, maar normaal gesproken zou je gewoon een goede dekking moeten hebben in de VS. Ik ben er zelf geweest en heb (voordat deze storing zich voordeed) altijd gewenste snelheden behaald. Het type toestel speelt daar natuurlijk ook een rol in.

Ik zie dat de kosten zijn vergoed dus hoop dat je tevreden bent over de tegemoetkoming. Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +18
Tip voor iedereen: op de site https://www.gsmarena.com/ kun je van bijna elk merk en type telefoon zien welke 3G en 4G banden door het apparaat ondersteund worden. Op https://en.wikipedia.org/wiki/UMTS_frequency_bands en https://en.wikipedia.org/wiki/LTE_frequency_bands kun je zien welke 3G en 4G (=LTE) banden op welke continenten gebruikt worden.

Helaas is het wel een aardige puzzel en ik denk dat het voor providers ondoenlijk is om aan te geven welke telefoons goed werken in b.v. de VS maar een algemene waarschuwing dat de dekking minder kan zijn door verschil in 3G en 4G frequenties kan wel handig zijn.

Reageer