Beantwoord

Doorschakelen naar buitenlandse (Europees) mobiel nummer

• 11 november 2018
  • 5 reacties
  • 1106 Bekeken

Hallo. Kan ik mijn NL-mobiel nummer doorschakelen naar een buitenlands mobiel nummer? Blijf ik dan binnen mijn bundel/abonnement? Of gelden er andere tarieven?
icon

Beste antwoord door Folkert 11 november 2018, 15:04

Hallo Pieter,

Dat hangt van je abonnement af. Deze doorschakeling geldt als bellen naar de EU. Bij Go heb je b.v. maximaal 120 minuten per maand bellen naar EU vanuit NL. Bij Basis gaat bellen naar de EU meteen buiten je bundel om. Zie ook de tarievenpagina.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo Pieter,

Dat hangt van je abonnement af. Deze doorschakeling geldt als bellen naar de EU. Bij Go heb je b.v. maximaal 120 minuten per maand bellen naar EU vanuit NL. Bij Basis gaat bellen naar de EU meteen buiten je bundel om. Zie ook de tarievenpagina.

Groet, Folkert
Dank voor de reactie.
En wat gebeurt er alsook de doorschakeling doe als ik al in het buitenland ben?
Dan gaat het niet meer van de 120 minuten af?
Reputatie 7
Badge +18
Dank voor de reactie.
En wat gebeurt er alsook de doorschakeling doe als ik al in het buitenland ben?
Dan gaat het niet meer van de 120 minuten af?

Ga ik even uitzoeken voor je...
Reputatie 7
Badge +18
Beste Pieter,

Het zit zo: Het maakt niet uit wanneer je de doorschakeling activeert, het maakt uit wanneer de doorschakeling gebruikt wordt.

Stel: Jouw telefoon is in NL actief en je schakelt door naar een Duits nummer. Als iemand jou belt op je NL nummer betaal jij uit je EU bundel (als je die hebt, zo niet dan valt het buiten je bundel)

Stel: Jouw telefoon is in Duitsland actief en je schakelt door naar een Duits nummer. Als iemand jou belt op je NL nummer gaat dat uit jouw normale bundel.

Om je normale bundel te gebruiken moet je NL telefoon dus in hetzelfde EU land zijn als het EU land waar je naar doorschakelt.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Groet, Folkert
Dank je Folkert, all clear.

Reageer