Beantwoord

Extra kosten in buitenland

• 27 december 2018
  • 1 reactie
  • 724 Bekeken

Ik verblijf momenteel 3 maanden in het buitenland (EU) en blijf nog twee weken. Ik dacht dat ik mijn 10GB data zowel in NL als EU kan gebruiken maar heb onlangs een bericht gekregen dat ik mogelijk €4,50 per GB meer moet gaan betalen als ik mijn gedrag ik mijn gedrag niet aanpas. Er staat ook iets over een periode van 4 maanden maar ik ben nog geen 4 maanden in het buitenland en dat gaat ook niet gebeuren. Kan iemand uitleggen wat er van mij verwacht wordt en of ik nog kan voorkomen dat ik dit aangepaste tarief moet gaan betalen? Daarnaast de vraag of dit tarief met terugwerkende kracht over de afgelopen maanden moet gaan betalen?
icon

Beste antwoord door Jaimy 28 december 2018, 12:24

Hoi Yoanders,

Ik kan me voorstellen dat je hier even wat meer duidelijkheid over wilt hebben, dus ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen!

Wij meten altijd over een periode van 4 maaden twee factoren:
- of je klant de afgelopen vier aaneengesloten maanden méér tijd in de EU doorbrengt dan in Nederland
én
- of je gedurende deze periode méér data in de EU verbruikt dan in Nederland

Het gaat er dus niet per se om dat je 4 maanden in het buitenland bent, maar dat je daar méér bent en méér verbruikt in de afgelopen 4 maanden gemeten. Je hebt de waarschuwing gekregen, zodat je de komende maand je roaminggedrag aan kunt passen. Doe je dat niet, dan wordt daarna de toeslag berekend. Dit wordt niet met terugwerkende kracht gedaan.

Ik stuur je ook nog een PB'tje met wat specifiekere informatie voor jouw persoonlijke verbruik! :)

Ik hoop dat het zo helemaal duidelijk is. Laat het ook gerust weten als je nog meer vragen hebt.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Yoanders,

Ik kan me voorstellen dat je hier even wat meer duidelijkheid over wilt hebben, dus ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen!

Wij meten altijd over een periode van 4 maaden twee factoren:
- of je klant de afgelopen vier aaneengesloten maanden méér tijd in de EU doorbrengt dan in Nederland
én
- of je gedurende deze periode méér data in de EU verbruikt dan in Nederland

Het gaat er dus niet per se om dat je 4 maanden in het buitenland bent, maar dat je daar méér bent en méér verbruikt in de afgelopen 4 maanden gemeten. Je hebt de waarschuwing gekregen, zodat je de komende maand je roaminggedrag aan kunt passen. Doe je dat niet, dan wordt daarna de toeslag berekend. Dit wordt niet met terugwerkende kracht gedaan.

Ik stuur je ook nog een PB'tje met wat specifiekere informatie voor jouw persoonlijke verbruik! :)

Ik hoop dat het zo helemaal duidelijk is. Laat het ook gerust weten als je nog meer vragen hebt.

Reageer