Beantwoord

Extra kosten voor bellen binnen EU met bundel?

• 9 april 2021
  • 8 reacties
  • 61 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb 2 keer naar Spanje gebeld, omdat bellen binnen de EU in mijn bundel valt. Ik heb 120 belminuten waar ik nog nooit over heen ben gegaan, maar toch worden deze belminuten nu al 2 keer extra in rekening gebracht. Weet iemand hoe dit kan komen?

icon

Beste antwoord door David 10 april 2021, 11:40

Hoi @Juliavanvliet_,

Logisch dat je dit graag even na wilt laten kijken, dus dat heb ik dan ook zojuist gedaan en ik zie ook waar de kosten vandaan komen.

Je hebt een belbundel van 120 minuten, die is geldig voor het bellen in Nederland en naar nummers in de EU. Je hebt voor het gesprek naar Spanje deze belminuten al verbruikt en als de belbundel op is dan maak je de kosten buiten de bundel die bij jouw abonnement horen. De kosten voor het gesprek naar Spanje is dus ontstaan nadat je de 120 minuten van de maand hebt verbruikt. Mocht je verwachten dat je vaker meer dan 120 minuten zal gaan verbruiken dan is het aan te raden om je belbundel via jouw My T-Mobile te verhogen naar onbeperkt bellen en dan krijg je onbeperkt bellen in Nederland + 120 minuten voor in/naar de EU voor €2,54 meer dan je nu betaalt. We hebben daarnaast ook een bundel om onbeperkt te bellen in en naar de EU (niet binnen Nederland) en daar betaal je per maand €9,99 voor. 

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk en anders horen we natuurlijk graag van je welke vragen er nog zijn!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Goedenavond @Juliavanvliet_ 

In de T-Mobile app kun je  kijken hoeveel belminuten je hebt verbruikt naar het buitenland. Weet je zeker dat je naar een reguliere vaste lijn of mobiel nummer hebt gebeld en niet per ongeluk naar een servicenummer?

Je kunt ook op de Mijn T-Mobile website kijken via Verbruik en kosten | T-Mobile (t-mobile.nl)

Groeten, Folkert

Hoi @Folkert 

Bedankt voor de reactie! Ik zie de belminuten al staan van vandaag in mijn verbruik. Ik weet zeker dat het een Spaans mobiel telefoonnummer is. Daarom vind ik het gek dat dit al 2 keer extra in rekening is gebracht, want ik verbruik verder amper bel minuten. 

Groeten,

Julia

Reputatie 7
Badge +18

Hoi Julia,

En als je bij de extra kosten kijkt, wat staat daar dan gespecificeerd?

Als we er niet uit komen is het even wachten tot er morgen een Community Moderator reageert, die kunnen jouw verbruik en gemaakte kosten precies nakijken.

Groeten, Folkert

@Folkert Dan staat er: Bellen in het buitenland. Ik hoop dat er morgen iemand mee kan kijken. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Juliavanvliet_ 

Bellen naar het buitenland (EU) vanuit Nederland gaat van je belminuten af maar bellen in het buitenland dus vanuit een ander EU land dan Nederland naar Spanje valt buiten je bundel.

@Waqqas Bedankt! Ik belde vanuit NL naar Spanje, vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +19

Dat hoort inderdaad gratis te zijn naar een Spaans mobiele nummer.

Ik las bellen in het buitenland, daarom mijn opmerking.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Juliavanvliet_,

Logisch dat je dit graag even na wilt laten kijken, dus dat heb ik dan ook zojuist gedaan en ik zie ook waar de kosten vandaan komen.

Je hebt een belbundel van 120 minuten, die is geldig voor het bellen in Nederland en naar nummers in de EU. Je hebt voor het gesprek naar Spanje deze belminuten al verbruikt en als de belbundel op is dan maak je de kosten buiten de bundel die bij jouw abonnement horen. De kosten voor het gesprek naar Spanje is dus ontstaan nadat je de 120 minuten van de maand hebt verbruikt. Mocht je verwachten dat je vaker meer dan 120 minuten zal gaan verbruiken dan is het aan te raden om je belbundel via jouw My T-Mobile te verhogen naar onbeperkt bellen en dan krijg je onbeperkt bellen in Nederland + 120 minuten voor in/naar de EU voor €2,54 meer dan je nu betaalt. We hebben daarnaast ook een bundel om onbeperkt te bellen in en naar de EU (niet binnen Nederland) en daar betaal je per maand €9,99 voor. 

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk en anders horen we natuurlijk graag van je welke vragen er nog zijn!

Reageer