Vraag

Foutcode 38 bij SMS naar buitenland

• 17 juli 2020
  • 5 reacties
  • 494 Bekeken

Ik kan geen SMS versturen naar m'n moeder die op het moment op vakantie is in de EU.

Ik krijg telkens foutcode 38…

Haar nummer staat in m'n mobiel met +31 ervoor dus dan moet het goed gaan toch? Ik heb zelf nooit problemen als ik zelf in het buitenland zit... 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DinjaDONUT,

Ai, je wil natuurlijk wel contact blijven houden! Lukt het wel om te bellen en om te appen, of dat ook niet? Krijg je dan ook een foutmelding te horen wanneer je probeert te bellen? Klopt de rest van het telefoonnummer wel? Je hoeft in principe ook geen +31 ervoor te zetten, aangezien jij zelf gewoon in Nederland bent. Kan zij jou wel een SMS sturen of lukt ook dat niet? Er staat in ieder geval geen beperking op jouw aansluiting, dus het zou moeten lukken om te SMS’en. Ben je misschien in de gelegenheid om jouw simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en het dan te testen en ook andersom? 

Het zijn nogal wat vragen, maar op die manier krijgt iedereen hier op de Community in één keer veel belangrijke informatie om je zo snel mogelijk verder te helpen. We zien jouw reactie dan ook graag snel tegemoet!

Reputatie 7
Badge +18

Met een andere telefoon zou het moeten lukken lees ik, heb je toevallig niet ook een vast nummer onder dezelfde naam staan bijvoorbeeld waardoor er een SMS naar het vast nummer wordt gestuurd?

Wat je zou kunnen proberen is om de contact te verwijderen uit contacten en handmatig het nummer intoetsen.

Hi @DinjaDONUT,

Ai, je wil natuurlijk wel contact blijven houden! Lukt het wel om te bellen en om te appen, of dat ook niet? Krijg je dan ook een foutmelding te horen wanneer je probeert te bellen? Klopt de rest van het telefoonnummer wel? Je hoeft in principe ook geen +31 ervoor te zetten, aangezien jij zelf gewoon in Nederland bent. Kan zij jou wel een SMS sturen of lukt ook dat niet? Er staat in ieder geval geen beperking op jouw aansluiting, dus het zou moeten lukken om te SMS’en. Ben je misschien in de gelegenheid om jouw simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en het dan te testen en ook andersom? 

Het zijn nogal wat vragen, maar op die manier krijgt iedereen hier op de Community in één keer veel belangrijke informatie om je zo snel mogelijk verder te helpen. We zien jouw reactie dan ook graag snel tegemoet!

Bellen heb ik nog niet geprobeerd, kan ik vanavond wel even proberen!

Ik kan helaas niet m'n simkaart in een andere telefoon stoppen…

Wel krijg ik haar sms'jes binnen. En het lukt mij zelf ook altijd om vanuit het buitenland naar Nederland te sms'en. Dus ik vind dit heel vreemd. 

Met een andere telefoon zou het moeten lukken lees ik, heb je toevallig niet ook een vast nummer onder dezelfde naam staan bijvoorbeeld waardoor er een SMS naar het vast nummer wordt gestuurd?

Wat je zou kunnen proberen is om de contact te verwijderen uit contacten en handmatig het nummer intoetsen.

Nee ze heeft geen vaste lijn meer. En het nummer intoetsen heb ik ook al geprobeerd. Maar bedankt voor het meedenken! 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DinjaDONUT 

We horen graag of bellen wel lukt. Lukt Whatsappen ook? Als je de mogelijkheid hebt om een ander nummer in het buitenland te sms’en dan kunnen we helemaal uitsluiten of het aan de simkaart ligt. We horen graag van je!

Reageer