Beantwoord

Geactiveerde eSim werkt niet vanuit buitenland

• 24 februari 2021
  • 3 reacties
  • 20 Bekeken

Ik heb sinds 11 januari een nieuw abonnement bij T-mobile, maar zit sinds begin januari al in het buitenland. In april kom ik pas terug. Nu heb ik mijn nummer alvast nodig om SMS te ontvangen voor verificatie e.d. 

De esimkaart is geactiveerd, buiteland is ook niet geblokkeerd in MyT-mobile, toch krijg ik geen verbinding. Wat is er aan de hand?

Ik heb een iPhone12 en dit is mijn eerste T-mobile abonnement.

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 februari 2021, 05:48

Hallo @MrMontfoort 

Bij een nummerportering wordt altijd geadviseerd om in Nederland te zijn omdat bij portering in het buitenland er niet meteen hulp geboden kan worden in het buitenland, dit geldt denk ik ook voor jouw situatie.

Hopelijk kunnen de moderators je verder helpen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MrMontfoort

Nu je in het buitenland zit is het inderdaad lastiger om het op te lossen, maar ik kijk graag naar wat mogelijk is. In welk land ben je momenteel? Wat voor foutmelding geeft de simkaart? Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ik zie dat mijn collega op 9 februari je verder heeft geholpen met het activeren van je eSIM. Ervaar je dat sindsdien? Kun je mij een privébericht sturen met je huidige simkaartnummer? Ik kijk graag met je mee!

Reputatie 6
Badge +12

Het is inderdaad best tricky als je 4 maanden in het buitenland zit om dan van provider te switchen. Zo ie zo kun je niet in het buitenland je voicemail pincode plaatsen die je moet hebben om vanuit het buitenland voicemail af te luisteren. Zet die dus ook uit als je straks de esim misschien wel aan de praat hebt.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @MrMontfoort 

Bij een nummerportering wordt altijd geadviseerd om in Nederland te zijn omdat bij portering in het buitenland er niet meteen hulp geboden kan worden in het buitenland, dit geldt denk ik ook voor jouw situatie.

Hopelijk kunnen de moderators je verder helpen.

Reageer