Beantwoord

Gebeld door buitenlands nummer

• 5 april 2016
  • 2 reacties
  • 252 Bekeken

Waarom belt in hemelsnaam 1 enquete bureau mij uit London (volgens mijn mobiel) , terwijl de vrouw spreekt met 1 zwaar accent uit India.
Heb snel de verbinding verbroken, ondanks dat de mevrouw aan de andere kant duidelijk maakte dat het maar 1 minuut v/mijn tijd zou kosten.

Is dit zo'n geval waarbij ze je mobiel 'leegtrekken' ? Las namelijk laatst online dat dit mogelijk was & dat mensen hiervan ook melding maakte op sociale media zoals bv. Facebook.
Zo ja, hoe kan dit controleren/tegengaan ? Ivm mijn werk kan ik internationale telefoontjes verwachten ... ik kan ze niet allemaal negeren.
icon

Beste antwoord door Sam- 5 april 2016, 16:42

Hi armandobranco77,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum. Leuk dat je hier je vraag stelt.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Niemand zit natuurlijk op een onverwachts hoge factuur te wachten. Ik ben daarom gelijk gaan kijken of er kosten buiten de bundel zijn ontstaan naar aanleiding van dit gesprek. Gelukkig zijn er geen kosten gemaakt. Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Als er sprake is van een partij die geld in rekening probeert te brengen, dan proberen zij je terug te laten bellen. Wanneer jij hun belt, dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Dit is in deze situatie gelukkig niet gebeurd.

We adviseren je dus om niet terug te bellen naar een buitenlands nummer dat bij jou niet bekend is. Probeer daarnaast zoveel mogelijk van jouw contacten en relaties in het buitenland op te slaan in je telefoon, zodat je weet wat je te wachten staat.
Bekijk origineel

2 reacties

En dit krijg je als je het nummer online opzoekt :
Reputatie 6
Badge +17
Hi armandobranco77,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum. Leuk dat je hier je vraag stelt.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Niemand zit natuurlijk op een onverwachts hoge factuur te wachten. Ik ben daarom gelijk gaan kijken of er kosten buiten de bundel zijn ontstaan naar aanleiding van dit gesprek. Gelukkig zijn er geen kosten gemaakt. Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Als er sprake is van een partij die geld in rekening probeert te brengen, dan proberen zij je terug te laten bellen. Wanneer jij hun belt, dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Dit is in deze situatie gelukkig niet gebeurd.

We adviseren je dus om niet terug te bellen naar een buitenlands nummer dat bij jou niet bekend is. Probeer daarnaast zoveel mogelijk van jouw contacten en relaties in het buitenland op te slaan in je telefoon, zodat je weet wat je te wachten staat.

Reageer