Beantwoord

Gebeld door buitenlands nummer

• 1 juli 2017
  • 4 reacties
  • 1375 Bekeken

Vandaag werd ik gebeld uit Duitsland: +4917453215644. De dame sprak Engels en meldde dat ze een test deed voor mijn provider over het geluid. Ik heb opgehangen en het nummer geblokkeerd op mijn mobiel.
Wat moet ik hier van denken en gaat mij dit geld kosten?
icon

Beste antwoord door Hajar 3 juli 2017, 13:15

Hi miltec01,

Goed dat je dit meldt! Je bent inderdaad niet door ons gebeld. Als je wordt gebeld door een onbekend buitenlands nummer dan kun je beter niet opnemen en al helemaal niet terugbellen. Zo voorkom je extra kosten. In dit topic geven wij ook meer informatie hierover.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Als T-Mobile iets wil testen, of je iets wilt laten weten, dan bellen ze of anoniem of met het klantenservice nummer. Ze praten in iedergeval wel Nederlands.

Ik denk dat dit een soort scam was, maar dat weet ik niet zeker. Zolang je niet terug hebt gebeld, kost het je niks.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi miltec01,

Goed dat je dit meldt! Je bent inderdaad niet door ons gebeld. Als je wordt gebeld door een onbekend buitenlands nummer dan kun je beter niet opnemen en al helemaal niet terugbellen. Zo voorkom je extra kosten. In dit topic geven wij ook meer informatie hierover.
Bedankt voor deze berichten.

Gisteren werd ik gebeld door een nummer uit Spanje: +34497541242
En ook nog door een nummer uit Frankrijk: +33681160969
Reputatie 7
Badge +20
Hi Miltec01,

Er zijn vele verschillende landen waar dergelijke telefoontjes vandaan worden gepleegd, dus dat kan erg variëren. Neem dit soort nummers dan ook niet op als je niemand in die landen kent die jou zou willen bereiken. Op deze manier voorkom je verdere problemen!

Reageer