Beantwoord

Geblokkeerd in het buitenland met prepaid

• 10 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb al jaren een pre-paid telefoon en heb altijd probleemloos kunnen bellen vanuit Spanje naar Nederland,tot mijn laatste vakantie.Toen was hij geblokkeerd,hoe kan dat zo ineens?Dat was heel vervelend.
icon

Beste antwoord door Sam- 10 augustus 2017, 15:23

Hoi omabus,

Goed dat je dit bij ons aankaart! We helpen je graag verder.

Om te controleren of er geen blokkades actief zijn, zoals Hcblids aangaf, heb ik gelijk de benodigde systemen erbij gehaald. Hier zie ik dat er 1 blokkade actief was voor het bellen in het buitenland behalve naar Nederland. Met deze blokkade actief zou je in het buitenland moeten kunnen bellen naar een Nederlands nummer. Staat het landnummer voor het 06-nummer waar je naar belt? Als je in het buitenland bent dan bel je bijvoorbeeld naar 00316xxxxxx.

Voor de zekerheid heb ik deze blokkade verwijderd. Zou je over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten? Mocht het daarna nog steeds niet werken dan horen we graag van je welke melding je te zien of te horen krijgt wanneer je iemand wilt bellen. Kan je zelf dan wel gebeld worden en heb je al geprobeerd om verbinding te maken met één van de andere providers? Dit doe je door in de instellingen van je telefoon de netwerkselectie op handmatig te zetten en daarna een andere provider te selecteren. Heb je een goed werkende provider gevonden, vergeet dan niet om de netwerkselectie weer op automatisch te zetten.

We zijn erg benieuwd naar je reactie omabus!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Kijk bij My T-Mobile of er blokkades actief staan.
Druk links boven op het vakje en Scroll dan naar beneden tot je blokkades ziet staan.
Druk op blokkades krijg je een lijst met toestaan en blokkeren.
Kijk bij bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland en klik op toestaan.
Dan moet het binnen enkele min werken
Daarna wel even je toestel opnieuw opstarten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi omabus,

Goed dat je dit bij ons aankaart! We helpen je graag verder.

Om te controleren of er geen blokkades actief zijn, zoals Hcblids aangaf, heb ik gelijk de benodigde systemen erbij gehaald. Hier zie ik dat er 1 blokkade actief was voor het bellen in het buitenland behalve naar Nederland. Met deze blokkade actief zou je in het buitenland moeten kunnen bellen naar een Nederlands nummer. Staat het landnummer voor het 06-nummer waar je naar belt? Als je in het buitenland bent dan bel je bijvoorbeeld naar 00316xxxxxx.

Voor de zekerheid heb ik deze blokkade verwijderd. Zou je over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten? Mocht het daarna nog steeds niet werken dan horen we graag van je welke melding je te zien of te horen krijgt wanneer je iemand wilt bellen. Kan je zelf dan wel gebeld worden en heb je al geprobeerd om verbinding te maken met één van de andere providers? Dit doe je door in de instellingen van je telefoon de netwerkselectie op handmatig te zetten en daarna een andere provider te selecteren. Heb je een goed werkende provider gevonden, vergeet dan niet om de netwerkselectie weer op automatisch te zetten.

We zijn erg benieuwd naar je reactie omabus!
Reputatie 2
Of dat het zal werken in het buitenland weet ik volgende maand als ik in Spanje ben.Ik heb er al die jaren nog nooit problemen mee gehad,behalve de laatste keer.Ik kon altijd bellen en gebeld worden.Al mijn nummers staan standaard met 0031 ingesteld.
Reputatie 3
Al je nummers uit NL moeten +31 hebben anders werkt bellen naar Nederland niet van uit het buitenland voorbeeld +316 de 06 wordt +316

Reageer