Beantwoord

Gebruik telefoon in buitenland

  • 14 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Ik ben geëmigreerd en ik heb een sim only nu is mijn vraag ik gebruik geen internet meer via deze telefoon en bellen doe ik ook niet meer met dit toestel, wel zou ik mijn nummer willen houden voor evt de mensen die mij nog een berichtje sturen en of mij bellen omdat ze nog niet weten dat ik een ander nummer heb in het buitenland. De vraag is dus volgens mij kan het voor mij veel goedkoper uitpakken dan het nu is. Hoe pak ik dit aan en wie moet ik daar voor berichten

groeten René de Visser
icon

Beste antwoord door David 16 oktober 2016, 13:29

Hey René,

Welkom terug op het forum! Waar ben je naartoe verhuisd?

Ik heb even gekeken en dat kan inderdaad voordeliger. Je geeft al aan dat het alleen om het nummer gaat en je verder geen gebruik er meer van wilt maken. Je bent al buiten je contract, dus wat ik zou aanraden is om je abonnement op te zeggen en dan over te stappen op Prepaid. Op die manier behoud jij je nummer, maar heb je de kosten zelf in de hand. Je kunt dan opwaarderen wanneer je bijvoorbeeld in Nederland bent of het nodig hebt. De enige voorwaarde is dat je minimaal één keer per half jaar je nummer gebruikt om deze actief te houden. Dit kan bijvoorbeeld door een telefoongesprek te voeren of een SMS te sturen.

Als je dit zou willen, dan kun je dat bij ons doorgeven. Er is een maand opzegtermijn voor en je betaalt eenmalig €9,95 voor het omzetten naar Prepaid. Als je hier akkoord mee gaat, laat het dan weten, dan regelen wij het direct. Het is overigens nog wel even handig om door te geven waar je naartoe bent geëmigreerd, zodat we kunnen kijken of we daar overeenkomsten met providers hebben die Prepaid-diensten toelaten.

Laat je weten of dit allemaal duidelijk is? Als je nog vragen hebt, dan helpen we je daar graag verder bij! 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hey René,

Welkom terug op het forum! Waar ben je naartoe verhuisd?

Ik heb even gekeken en dat kan inderdaad voordeliger. Je geeft al aan dat het alleen om het nummer gaat en je verder geen gebruik er meer van wilt maken. Je bent al buiten je contract, dus wat ik zou aanraden is om je abonnement op te zeggen en dan over te stappen op Prepaid. Op die manier behoud jij je nummer, maar heb je de kosten zelf in de hand. Je kunt dan opwaarderen wanneer je bijvoorbeeld in Nederland bent of het nodig hebt. De enige voorwaarde is dat je minimaal één keer per half jaar je nummer gebruikt om deze actief te houden. Dit kan bijvoorbeeld door een telefoongesprek te voeren of een SMS te sturen.

Als je dit zou willen, dan kun je dat bij ons doorgeven. Er is een maand opzegtermijn voor en je betaalt eenmalig €9,95 voor het omzetten naar Prepaid. Als je hier akkoord mee gaat, laat het dan weten, dan regelen wij het direct. Het is overigens nog wel even handig om door te geven waar je naartoe bent geëmigreerd, zodat we kunnen kijken of we daar overeenkomsten met providers hebben die Prepaid-diensten toelaten.

Laat je weten of dit allemaal duidelijk is? Als je nog vragen hebt, dan helpen we je daar graag verder bij! 🙂

Reageer