Beantwoord

Gebruiksaanwijzing Travel en Surf vouchers

• 21 mei 2016
  • 5 reacties
  • 1112 Bekeken

HI,

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik 2 travel en surf vouchers heb aangeschaft en het eigenlijk allemaal heel onduidelijk vind.
Er staat op de voucher: verzilver je unieke code in Nederland, maar waar precies?
Ben dus gaan zoeken en ik zag ergens op het forum in een antwoord het volgende:

"Welkom op het forum van T-Mobile! Je kunt je voucher al inwisselen in Nederland. Dit kun je ook (pas) in het buitenland doen. Als je het gelijk na ontvangst van de voucher doet staat de Travel & Surf pas al 'klaar' op de Travel & Surf-pagina.
Wanneer je op de voucherpagina bent (nog in Nederland of al in het buitenland) dan kun je daar de vouchercode invullen. Vervolgens ga je (alleen in het buitenland) naar de Travel &Surf pagina en kun je daar de gekochte pas activeren (de pas staat dan voor 0,- euro in het rijtje van passen)."

Ik ben dus naar tmobile.nl/voucher gegaan. Daar heb ik met Wifi uit (maar ook met de dataroaming uit) 1 van de codes ingevuld. Bij het invoeren van de 1e code leek alles goed te gaan maar bij het invoeren van de 2e code geeft de site aan dat die andere code ongeldig of al in gebruik is?
Nu ga ik dus twijfelen, is de 1e code nu ingewisseld of al geactiveerd? Ik wil hem pas midden Juni activeren in het buitenland.

Kunnen jullie helpen? Ik wil dit graag in Nederland al duidelijk hebben en in mijn vakantie gewoon mijn vouchers gemakkelijk te kunnen activeren en gebruiken en niet in het buitenland contact met T-Mobile te moeten zoeken.

Misschien een idee om de voucher uitleg aan te passen want ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die het niet snapt.
Bijv: Om deze voucher te kunnen gebruiken moet je het volgende doen.
In Nederland: Ga naar www.... en doe dit of dat. Je voucher is nu verzilverd
Je kan je op www... zien dat het verzilverd is.
In het buitenland: Zet je wifi uit, dataroaming aan en ga naar www... en doe dit of dat.. Je voucher is nu geactiveerd en klaar voor gebruik.

Hoop echt dat jullie het mij kunnen uitleggen.

Alvast bedankt!

Paula
icon

Beste antwoord door Hajar 22 mei 2016, 09:08

Hi Paula,

Welkom op ons Forum!

Leuk dat jij je vraag hier stelt. Ik begrijp dat je meer duidelijkheid wilt hebbben voordat je op vakantie gaat. Je kan de voucher al inwisselen in Nederland door naar http://www.roaming.t-mobile.nl/voucher te gaan en de code in te voeren. Zorg er wel voor dat je jouw mobiele data hebt aanstaan wanneer je deze vouchers verzilverd. Je moet namelijk verbonden zijn met het T-Mobile netwerk.

Dit kun je ook (pas) in het buitenland doen door je mobiele data aan te hebben. Zodra je de code van de voucher hebt ingevuld, staat de Travel & Surf pas al 'klaar' voor gebruik op de Travel & Surf-pagina.

Wanneer je in het buitenland bent zet je jouw dataroaming aan en ga je naar de Travel & Surf pagina http://www.roaming.t-mobile.nl/ en kun je daar de gekochte pas activeren (de pas staat dan voor 0,- euro in het rijtje van passen). Je kan de Travel & Surf pas ook via SMS of de My T-Mobile app activeren. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dat kan doen. De voucher voor de S-pas kun je verzilveren tot en met 31-12-2016. Je ontvangt de voucher binnen 3 werkdagen. De M-pas kun je tot een jaar na uitgifte verzilveren.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Paula,

Welkom op ons Forum!

Leuk dat jij je vraag hier stelt. Ik begrijp dat je meer duidelijkheid wilt hebbben voordat je op vakantie gaat. Je kan de voucher al inwisselen in Nederland door naar http://www.roaming.t-mobile.nl/voucher te gaan en de code in te voeren. Zorg er wel voor dat je jouw mobiele data hebt aanstaan wanneer je deze vouchers verzilverd. Je moet namelijk verbonden zijn met het T-Mobile netwerk.

Dit kun je ook (pas) in het buitenland doen door je mobiele data aan te hebben. Zodra je de code van de voucher hebt ingevuld, staat de Travel & Surf pas al 'klaar' voor gebruik op de Travel & Surf-pagina.

Wanneer je in het buitenland bent zet je jouw dataroaming aan en ga je naar de Travel & Surf pagina http://www.roaming.t-mobile.nl/ en kun je daar de gekochte pas activeren (de pas staat dan voor 0,- euro in het rijtje van passen). Je kan de Travel & Surf pas ook via SMS of de My T-Mobile app activeren. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dat kan doen. De voucher voor de S-pas kun je verzilveren tot en met 31-12-2016. Je ontvangt de voucher binnen 3 werkdagen. De M-pas kun je tot een jaar na uitgifte verzilveren.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Hi Hajar,

Bedankt voor je antwoord. Door het vermelden van de pagina's wordt het inderdaad duidelijker. Ik had inmiddels ook contact gehad met de klantenservice en blijkbaar kan je 2 vouchers niet snel achter elkaar kan verzilveren en is dat de reden dat de tweede code problemen gaf. Kan dat kloppen?..

Gr paula
Reputatie 7
Badge +15
Hey Paula,

Heel fijn dat de pagina's het voor je hebben verduidelijkt. In principe zou je wel twee vouchers moeten kunnen verzilveren achter elkaar maar het systeem moet dat tussendoor even verwerken. 🙂

Is het ondertussen gelukt om de beiden vouchers te verzilveren?
Hi, heb inmiddels een nieuwe 2e voucher ontvangen en zojuist verzilverd! Bedankt voor de hulp! Gr Paula
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi Paula,

Super, goed om te lezen dat het is gelukt.

Bedankt voor je berichtje en geniet van je verblijf in het buitenland. 😉

Reageer