Beantwoord

Geen 4G na terugkomst uit buitenland

  • 7 februari 2017
  • 2 reacties
  • 407 Bekeken

Hoe kan het dat ik weer niet op 4 g kan lijkt te maken te hebben met dat ik in het buitenland ben geweest, heb niets uit of aan gezet.
icon

Beste antwoord door MichelD4 7 februari 2017, 13:21

Beste Geert,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Ik zie dat @Serviceweb je al voorzien hebt van een goed antwoord.

Het beste wat je kunt doen als je vanuit het buitenland de grens weer over gaat, is het volgende (doe dit dus als je al in Nederland bent):

1 > Zet je toestel helemaal uit.
2 > Haal je simkaart uit je toestel, gedurende 5 minuten.
3 > Stop na deze 5 minuten je simkaart weer terug in het toestel.
4 > Zet je toestel op de gebruikelijke wijze weer aan (incl. pincode invoeren)
5 > Laat het toestel/simkaart even rustig aanmelden op het T-Mobile netwerk.
6 > Nu zou alles weer goed moeten werken!

Daarnaast moet de "automatische netwerkselectie" op 4G/LTE/3G/2G staan!

Laat even via je eigen topic weten, of alles nu goed werkt.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Hoi Geert,

Als je aangeeft in het buitenland te zijn geweest ga ik er vanuit dat je ook al je telefoon uit en weer aan hebt gezet om te proberen of dit lukt? Staat je mobiel provider misschien op handmatig en niet op automatische? Je zou eventueel even kunnen proberen om je 4G uit te zetten en weer aan te zetten.

Probeer het eens, laat weten of het gelukt is. Misschien dat iemand anders nog een tip heeft.
Reputatie 3
Beste Geert,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Ik zie dat @Serviceweb je al voorzien hebt van een goed antwoord.

Het beste wat je kunt doen als je vanuit het buitenland de grens weer over gaat, is het volgende (doe dit dus als je al in Nederland bent):

1 > Zet je toestel helemaal uit.
2 > Haal je simkaart uit je toestel, gedurende 5 minuten.
3 > Stop na deze 5 minuten je simkaart weer terug in het toestel.
4 > Zet je toestel op de gebruikelijke wijze weer aan (incl. pincode invoeren)
5 > Laat het toestel/simkaart even rustig aanmelden op het T-Mobile netwerk.
6 > Nu zou alles weer goed moeten werken!

Daarnaast moet de "automatische netwerkselectie" op 4G/LTE/3G/2G staan!

Laat even via je eigen topic weten, of alles nu goed werkt.