Beantwoord

Geen bereik

  • 15 maart 2019
  • 14 reacties
  • 637 Bekeken

Hallo.

Ik ben ongeveer een uur geleden in Duitsland aangekomen en ik heb helemaal geen bereik. Geen internet en ik kan alleen emergency bellen. Daarnaast heb ik bijna geen toegang tot wifi. Ook geen sms ontvangen met welkom in Duitsland.

Ik heb telefoon al opnieuw opgestart. Mijn blokkades open gezet etc. Maar niets helpt.

Kan iemand mij hierbij helpen.

Groetjes,
icon

Beste antwoord door CrisTien 15 maart 2019, 22:28

Goedenavond @ClubRoxy Altijd vervelend, maar met een achterstand of regeling heb je geen service in het buitenland.
Meer informatie en uitleg, ‘betalingsregeling’
Misschien is het een optie om een prepaid simkaart te kopen in Duitsland dan kan je toch nog werken.

Veel succes en fijn weekend.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Kies als eerste handmatig het netwerk van Deutsche Telekom, moederbedrijf van T-Mobile.

Vervelend om te vragen maar heb je al je rekeningen betaald? Want dat kan een tijdelijke blokkade opleveren.
Beste @Jaimy,

Eigenlijk heb ik overal slechtbereik. Volgens de dekkingskaart zou de dekking goed moeten zijn.
Ik woon op de Kolk 75 in Woudenberg.
Ook als ik buiten ben heb ik negen van de tien keer maar 1 streepje aan bereik. Meerdere keren per dag krijg ik van mijn telefoon een melding dat de het toestel niet kan verbinden met het netwerk.

Met vriendelijke groet,

Niels
Reputatie 6
Badge +3
@Jaimy Ben gaat toch ook via jullie netwerk? Dan zou het bereik toch hetzelfde moeten zijn? Mits het beide 4G is. Als Ben 3G is kan dat schelen.
Ik ben nu een maand klant bij T-Mobile. Ben overgestapt van tele2 omdat jullie gaan fuseren.

Echter ben ik zeer ontevreden over het bereik vis jullie netwerk, ik krijg ook steeds een melding van mijn Samsung s8 dat ik geen bereik heb met jullie netwerk. Het maximale aan bereik is 2 streepjes, meestal is dit 0.

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Niels Heshusius
Reputatie 6
Badge +3
@N.Hes Heb je al eens een andere telefoon geprobeerd, met dezelfde simkaart?
@Glassertje nog niet geprobeerd, maar heb nog steeds het zelfde toestel als eerst, voorheen altijd goes bereik gehad. Maar ik ga het zo testen.
Reputatie 6
Badge +3
@N.Hes Misschien een overbodige vraag, je hebt toch wel je nieuwe simkaart in gebruik? Heb ooit bij iemand gezien dat die de simkaart van zijn vorige provider gebruikte.
Reputatie 7
Badge +20
Hi N.hes,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je op de dekkingskaart een melding kunnen maken? Voer je postcode in en klIk op Meld een Probleem en vul de gegevens in dan pakken onze netwerkspecialisten dit verder op. Ze gaan dan onderzoeken waar het aan ligt en oplossen. Je kan in 10 werkdagen een terugkoppeling verwachten van ze.
Reputatie 3
Badge +2
Het Tele2 netwerk heeft 4G op de 800 Mhz, T-mobile o.a. op de 900 Mhz. Hoe lager de frequentie, hoe beter de indoor dekking.
Nog niet, maar ik kan ook niet betalen als ik geen service heb. Ik heb wel een betalings regeling aangevraagd, omdat de 20ste ik het pas kan neertikken, maar dit is heel vervelend nu, omdat ik dus nu geen ene reet kan. 🙂 en gehindered word met werk.
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @ClubRoxy Altijd vervelend, maar met een achterstand of regeling heb je geen service in het buitenland.
Meer informatie en uitleg, ‘betalingsregeling’
Misschien is het een optie om een prepaid simkaart te kopen in Duitsland dan kan je toch nog werken.

Veel succes en fijn weekend.
@Glassertje Ja ik heb inderdaad mijn nieuwe simkaart gebruikt, zou niet handig zijn anders. Zojuist de simkaart bij mijn vriendin geprobeerd, ook daar slecht bereik. Met haar simkaart in mijn telefoon gelijk 3 streepjes netwerk i.p.v. 1. Zij is klant bij Ben.
Reputatie 6
Badge +3
@N.Hes Het zou kunnen dat de simkaart niet goed is, maar heb dat nog niet eerder meegemaakt. Dat ik dat van die simkaart vroeg was omdat bij die persoon op de oude simkaart zijn nieuwe provider actief was. Nog nooit eerder gezien.

Ben zit toch ook op het T-Mobile netwerk? Dan zou het signaal precies hetzelfde moeten zijn, lijkt me.

Ik heb zelf geen mobiel van T-Mobile, maar had gewild dat ik je toch kon helpen. Je zal even geduld moeten hebben tot webcare reageert. Voor mobiel is de wachttijd meestal niet zo lang.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @N.Hes,

Ik kom ook eens met je meekijken! Een goed netwerk is wel zo fijn, natuurlijk, dus daar gaan we wat aan doen.

Heb je dit probleem op één specifieke locatie of merk je overal slecht bereik? Wat zegt de dekkingskaart over de locatie waar je je bevindt?

Reageer