Beantwoord

Geen bereik in buitenland: Noorwegen

• 28 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 391 Bekeken

Hallo. Sinds kort moet ik voor werk regelmatig in Noorwegen zijn, daarom heb ik specific voor gevraagd toen ik mijn nieuw Go abbonement bij Tmobile heb aangeschaft een paar weken geleden. Nu zit ik in Noorwegen en heb geen bereik. Ik heb al alles wat aangeraden is in de chat en deze forum geprobeerd, dus roaming aan, geen blokkades en geen openstaande factuur. En als ik probeer van netwerk te wisselen staat forbidden. Ben echt ontevreden. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Brammetje94 28 augustus 2019, 16:16

Mijn advies is om te vragen of er sprake van een RIP blokkade is. Ik ga er vanuit dat je als nieuwe klant nog geen 2 maanden hebt betaald en in enkele gevallen kan er dan een blokkade voor buitenland gebruik van toepassing zijn.

Verder moet je er natuurlijk voor zorgen dat je Roaming aan staat.

Je hebt neem ik aan je simkaart al eens gebruikt op het Nederlandse netwerk van T-Mobile? T-Mobile kan een ongebruikte simkaart namelijk niet activeren in het buitenland.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag @mslarissa Welkom in de community!
Ben je soms een nieuwe klant bij T-Mobile?
helpt het om je gsm opnieuw op te starten?

Soms staat er dan een blokkade op internet in het buitenland.
De moderator kan de blokkade (mits geen andere problemen) voor je verwijderen.
Meestal reageren ze binnen de 24/48 uur.
Ik zal ze even wijzen op dit onderwerp.
Groetjes.
Hi CrisTien, bedankt voor je reactie. Ik heb dat ook een paar keer geprobeerd en kirj nog steed TMobile Emergency calls only :/
Ik wacht op andere reacties. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Vriendelijke groet.
Mijn advies is om te vragen of er sprake van een RIP blokkade is. Ik ga er vanuit dat je als nieuwe klant nog geen 2 maanden hebt betaald en in enkele gevallen kan er dan een blokkade voor buitenland gebruik van toepassing zijn.

Verder moet je er natuurlijk voor zorgen dat je Roaming aan staat.

Je hebt neem ik aan je simkaart al eens gebruikt op het Nederlandse netwerk van T-Mobile? T-Mobile kan een ongebruikte simkaart namelijk niet activeren in het buitenland.
Hallo @Brammetje94 bedankt voor het meedenken. Ik had mijn simkaart al in Nederland gebruikt zonder probleem, en de roaming staat aan. Maar het klopt dat ik nog geen twee maanden klant bent. Zou dat het zijn? Is er een oplossing voor een RIP blokkade? Al vast bedankt.
Hallo @Brammetje94 bedankt voor het meedenken. Ik had mijn simkaart al in Nederland gebruikt zonder probleem, en de roaming staat aan. Maar het klopt dat ik nog geen twee maanden klant bent. Zou dat het zijn? Is er een oplossing voor een RIP blokkade? Al vast bedankt.
Toen ik nog werkzaam was, was dit vooruit betalen 2 maanden. Dan hoef je de aankomende maanden niets te betalen, echter moet dit wel handmatig gedaan worden. Erg onhandig.

Mijn advies: Bel met een andere telefoon 0031624001200 of probeer het via social media af te handelen. Jij kan deze blokkade niet zien, omdat deze niet gebruiker-aangevraagd is. Neem je contact op met de klantenservice, dan kunnen ze deze in overleg eventueel eraf halen. Noem direct de RIP-blokkade en veel succes!
@Brammetje94 je had gelijk, RIP blokkade was het reden. Het komt goed nu. Hartelijk dankt voor je inzet!!
Groetjes.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @mslarissa,

Kun je inmiddels wel internetten in Noorwegen?

Wellicht handig voor toekomstige bezoeken aan het buitenland, op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland kun je per land zien met welke netwerken je verbinding kunt maken. Het kan de verbinding ten goede komen om handmatig een ander netwerk te selecteren! Heb een mooi verblijf nog!

Reageer