Beantwoord

Geen bereik in het buitenland

• 1 februari 2017
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Sinds ik drie maanden terug in Azië ben aangekomen heb ik geen bereik meer en kan ik dus niet bellen of sms'en. Dat was opzich geen probleem tot vandaag. Ik wil namelijk mijn whatsapp opnieuw installeren, maar kan de code om dat te voltooien niet ontvangen. Nu heb ik al gekeken bij mijn instellingen, maar er zit zover ik kan zien geen blokkade op mijn sim voor het buitenland. Mijn vraag: is er een manier hoe ik weer bereik zou kunnen krijgen en/of is er een andere manier waarop ik de sms van whatsapp kan lezen en de app zodoende zou kunnen installeren?
icon

Beste antwoord door Serviceweb 1 februari 2017, 13:38

Hoi Tesselaarerik,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Ik denk dat er misschien een SMS blokkade zit voor in het buitenland. Je zou even kunnen kijken bij je My T-Mobile onder het kopje blokkades.

Misschien dat je deze per ongelijk op blokkeren hebt staan.
Mocht het niet lukken, laat het weten, dan gaan we verder kijken.

Je zegt hier al gekeken te hebben, maar weet niet of je nu je instellingen van je telefoon bedoelt of die van My T-Mobile, daarom dus nog even deze info. Je zou ook je telefoon even helemaal uit kunnen zetten, SIMkaart even verwijderen en weer terug in doen, mobiel weer aanzetten en kijken wat die dan doet. Soms helpt het ook om handmatig zelf naar een netwerk te zoeken (dat kan je doen in je telefoon).
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Tesselaarerik,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Ik denk dat er misschien een SMS blokkade zit voor in het buitenland. Je zou even kunnen kijken bij je My T-Mobile onder het kopje blokkades.

Misschien dat je deze per ongelijk op blokkeren hebt staan.
Mocht het niet lukken, laat het weten, dan gaan we verder kijken.

Je zegt hier al gekeken te hebben, maar weet niet of je nu je instellingen van je telefoon bedoelt of die van My T-Mobile, daarom dus nog even deze info. Je zou ook je telefoon even helemaal uit kunnen zetten, SIMkaart even verwijderen en weer terug in doen, mobiel weer aanzetten en kijken wat die dan doet. Soms helpt het ook om handmatig zelf naar een netwerk te zoeken (dat kan je doen in je telefoon).
Via het handmatig zoeken naar een netwerk is het gelukt! Dank voor uw snelle reactie!!
Heel erg graag gedaan!
Veel plezier nog in Azië

Reageer