Beantwoord

Geen bereik in USA

• 12 juni 2019
  • 18 reacties
  • 598 Bekeken

Hallo,

Ik ben nu in de USA en had een 14GB bundel aangezet voor in de USA. Ik krijg helaas geen verbinding met een netwerk. Alleen noodoproepen dus. 4 van de 4 streepjes dus hij vind wel wat, maar geen bellen/smsen/internetten. Andere simkaart van mijn vriendin in me telefoon doet het wel, en mijn simkaart in haar telefoon doet het niet. Dus duidelijk ligt het aan de simkaart.

Kunnen jullie iets doen? Of heb ik een nieuwe simkaart nodig?

De dure bundel kan ik nu dus niet gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Darryl Weijde
icon

Beste antwoord door David 24 juni 2019, 14:46

Hoi @darryl12123,

Als je voor Go USA kiest, dan wordt de simkaart inderdaad vergrendeld, omdat we deze voorwaarden enkel aan kunnen bieden op het netwerk van onze Amerikaanse vrienden.

Je kan wel zelf de simkaart 'vrij' maken voor andere USA providers door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op TMUSA. Maar let wel op! Wanneer vrije netwerk keuze USA AAN staat, kan de simkaart ook met andere USA providers verbinding maken, en daar betaal je gewoon Zone 2 tarieven. Je kunt op deze manier echter wel het netwerk gebruiken van andere providers in Amerika.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten!
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Met welk netwerk probeer je verbinding te maken?
Jou vriendin ook T-Mobile?
Hoeft niet aan je simkaart te liggen, kan ook om instellingen gaan.
AT&T, me vriendin heeft Tele2, die verbind wel gewoon met AT&T.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Darryll,

Krijg je helemaal geen verbinding? Van welk toestel maak je gebruik? Is het nummer dat gekoppeld is aan je account je eigen nummer? Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat je momenteel bent verbonden met een Canadees netwerk. Kan dat kloppen? Ook is er geen databundel actief. Verder heb je ook geen blokkades. Staan je instellingen wel goed? Je geeft aan dat je simkaart het ook niet doet in een ander toestel dus het zou kunnen liggen aan je simkaart. Verblijf je voor een langere tijd daar? Dan zou je eventueel een nieuwe simkaart bestellen en door een kennis laten opsturen naar je huidige verblijf. Een ander oplossing zou kunnen zijn een lokale simkaart kopen daar zodat je wel bereikbaar kan zijn.

Laat je even weten of het zo lukt?? Ik wens je in ieder geval een fijne tijd daar!
Hallo Hajar,

Nee ik krijg in USA geen verbinding met geen enkel netwerk. Ik heb de nieuwe S10+ in gebruik. Het nummer gekoppeld aan dit account is inderdaad mijn nummer. Ik werk aan boord van een cruiseschip dus op zee heb ik wel verbinding met het boordnetwerk. Dat is te vergelijken met vliegtuig netwerk. We zijn morgen in Canada dus ga dan kijken of ik wel bereik heb. Als het goed is is er wel een bundel actief hoor, daar heb ik een bevestiging van op de mail.

Ik ben over 3,5 week weer thuis dus dan maar voor de zekerheid een nieuwe simkaart aanvragen?
Nu in Canada wel goed bereik. Op een of andere manier wordt ik dus geweigerd op het Amerikaanse netwerk.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Darryl,

Ik kan niet verklaren waarom je geen verbinding krijgt in de VS. Ik heb daar zelf ook een T-Mobile simkaart gebruikt en dat ging goed. Mocht je nog terug gaan naar de VS dan kan je overwegen om een nieuwe simkaart te bestellen of toch voor een lokale simkaart gaan als dat je beter uitkomt.

Laat maar weten als ik nog iets voor je kan betekenen! Ik wens je veel plezier daar!
Hi Hajar,

Als ik thuis ben ga ik zeker een nieuwe simkaart bestellen.

Kunnen jullie niet een reset doorvoeren oid?

En het zou fijn zijn als jullie op zijn minst de dure bundel zou kunnen annuleren.

Met vriendelijke groet,
Darryl Weijde
Ik ben nu weer in de USA en heb nu verbinding met een t-mobile netwerk. Dat lukt dus weer wel. Het lijkt erop dat ik niet met AT&T kan verbinden.

Iemand tips?
Hoi Darryl,

De 14GB USA bundel kun je enkel gebruiken op het netwerk van T-mobile USA. Om te voorkomen dat je extra kosten maakt als je met netwerken van andere aanbieders verbinding maakt, zal je telefoon daarmee niet verbinden.

Zie onderstaande tekst van de t-mobile website (https://www.t-mobile.nl/go-unlimited, onderaan de pagina):
Heb je Go Unlimited GB + bellen versie USA?
Dan kun je onbeperkt bellen. Je kunt iedere maand 14 GB gebruiken in de EU en op het T-Mobile netwerk in de USA. Zodra je in de USA bent en op het T-Mobile netwerk zit, kun je geen verbinding maken met andere USA netwerken. Zo voorkomen we dat je per ongeluk met een ander netwerk verbinding maakt, en vermijden we onverwachte kosten. Je kunt dit eventueel zelf aanpassen. Bekijk de dekking van T-Mobile USA

Hoop dat dit je vraag beantwoordt
Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie. Nu wordt alles een stuk duidelijker.

Eigenlijk belachelijk dat als je een internet bundel hebt maar geen t-mobile netwerk in de buurt heb, dat je helemaal niet meer kan bellen of sms'en...

Het is dan wel een misleidende naam van een bundel. Het zou eigen moeten zijn: "go-unlimited bellen/sms'en en 14GB internet USA, maar alleen als je met t-mobile netwerk verbonden bent anders kan je ook niet bellen en sms'en, bundel"

De dekking kaart klopt dat ook voor geen meter want naar alle plekken waar we varen zou er volgens de kaart t-mobile netwerk moeten zijn, niet dus.

Erg jammer dat t-mobile die niet gewoon duidelijk op de website site. Pas als je helemaal naar beneden scrollt is het ergens te lezen..

Erg slecht.
Ik zou het op prijs stellen als T-mobile hierop zou reageren..

Omdat ik een usa bundel heb kan ik alleen verbinden op een t-mobile netwerk?? Ik kan niet bellen en/of sms'en hierdoor.

In bijna heel Alaska is er geen t-mobile netwerk te vinden.
Reputatie 7
Badge +18
Het vreemde is dat je met Travel & Surf in de VS wel met AT&T kunt verbinden volgens deze pagina.

T-Mobile is alleen verantwoordelijk voor roaming contracten, geen garantie op de kwaliteit van buitenlandse netwerken. Dat is ook niet realistisch om dat te garanderen.

Als je deze discussie leest dan zie je al snel dat de Amerikanen ook niet erg tevreden zijn over de T-Mobile dekking in Alaska. Locals in Alaska kunnen blijkbaar roamen bij GCI maar jij kunt dat niet.
Reputatie 3
Badge
De bundel prijzen van Travel & surf zullen dan wel hoger zijn.

Op de tele2 forum was er ook iemand met probleem in het VS, verschil is dat naast T-Mobile, tele2 gebruikers mogen ook roamen op de 3G netwerken van AT&T en US Cellular.

Met VS heb je een paar dingen waar je moet letten:

Ddekking is nogal dramatisch, vooral bij afgelegen gebieden, daar is de grootste kans dat Verizon de enige provider is die dekking biedt, probleem is dat de 2G en 3G netwerk van Verizon niet GSM based is, maar CDMA/CDMA2000, dus niet compatibel met mobieltjes van Europees afkomst, dus hier ben je al gelimiteerd kwa roaming opties.

De 3G dekking van andere providers is schandalig slecht, AT&T komt net iets beter, waardoor klanten van T-Mobile VS en US Cellular daar ook kunnen roamen.

T-mobile VS zet wel in op 4G een heeft daar steeds betere dekking, maar hier is weer een punt van aandacht, in het VS gebruiken ze al 700 en 600Mhz LTE, dat zijn frequenties die veel Europese toestellen weer niet ondersteunen, waardoor je 4G dekking minder goed zou zijn.

Voor grote deels van de gebruikers zou dit geen probleem zijn, meeste mensen gaan toch naar grote steden. Maar als je een road trip maakt en veel afgelegen gebieden bezoekt, je beste kans is om een pay-as-you-go mobieltje op een mvno op Verizon, of misschien zelfs een Google Fi simkaart + een toestel die Fi ondersteunt, dan kun je gebruik maken van 4G netwerken van Verizon, Sprint en T-mobile
Een travel en surf is inderdaad vele malenduurder dan de bundel die ik nu heb geactiveerd.

Jullie geven beide erg veel informatie maar daar gaat mijn probleem niet over. Ik vind het gewoon belachelijk dat ik geen normaal bereik heb OMDAT ik die bundel heb geactiveerd?

En het is gewoon schandalig dat ik dus niet gebruik kan maken van de bundel EN ook niet kan bellen en sms'en.

Tijd om over te stappen naar Tele2 of andere provider.
Reputatie 7
Badge +18
@darryl12123 Als je de USA bundel bestelt zie je op de bestelpagina staan:

Internet: onbeperkt in NL en 14 GB in EU én USA
Bellen: 120 min in NL en EU
SMS: Onbeperkt in NL en EU

Daar zie je dus meteen dat je uitsluitend internet krijgt in de USA en niet kunt bellen of sms'en.
Als je de muis op die regel Internet: onbeperkt in NL en 14 GB in EU én USA schuift zie je ook meteen dat het alleen met T-Mobile netwerk werkt en zoals @Maarten125989 al zei staat het ook in de voorwaarden. Helaas lezen weinigen die maar zeker bij een abonnement van 55 euro per maand lijkt me dat wel verstandig.

Ik begrijp dat je op dit moment pissig bent over de situatie maar ik kan je vertellen dat je bij andere providers weer tegen andere zaken aanloopt. Tele2 b.v. heeft in de EU enkel 3G roaming en als je b.v. naar Duitsland gaat zul je dat merken ook, bagger bereik zonder 4G. Verder kost 2 Gb in de VS je al 32 euro. Vodafone en KPN hebben niet eens Unlimited bundels en ze zijn ook nog eens duurder.
Maandelijks wisselen van bundel heeft niemand behalve T-Mobile. Ga je met KPN dus een maand naar de VS dan zul je minimaal 1 jaar lang 66 euro per maand moeten betalen.
Ik snap wel dat bellen en sms'en niet in de bundel zitten, maar dan zou je toch nog wel tegen extra betaling kunnen bellen of sms'en? Ik kan nu alleen maar 911 bellen, verder niks.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @darryl12123,

Als je voor Go USA kiest, dan wordt de simkaart inderdaad vergrendeld, omdat we deze voorwaarden enkel aan kunnen bieden op het netwerk van onze Amerikaanse vrienden.

Je kan wel zelf de simkaart 'vrij' maken voor andere USA providers door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op TMUSA. Maar let wel op! Wanneer vrije netwerk keuze USA AAN staat, kan de simkaart ook met andere USA providers verbinding maken, en daar betaal je gewoon Zone 2 tarieven. Je kunt op deze manier echter wel het netwerk gebruiken van andere providers in Amerika.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten!
Hoi David,

Kijk, hier heb ik wat aan.

Dit is best wel noodzakelijk om te weten, dus zou T-mobile dit ergens op de site moeten zetten.

Bedankt!

Reageer