Beantwoord

Geen connectie met het internet in het buitenland

Hoi,
Ik heb de travel&surf pas gekocht om in Aruba (zone 2) te gebruiken. Maar wat ik ook doe, hij werkt niet.
icon

Beste antwoord door Jaimy 3 april 2018, 11:30

Hoi Jairzin0,

Daar ga ik je natuurlijk bij helpen! Wel zo fijn als je ook daar je internet kunt gebruiken. :)

Ik heb direct gecheckt of de pas wel geactiveerd is, en dat is inderdaad het geval. Kun je eens handmatig het netwerk selecteren? In Aruba kun je alleen gebruikmaken van het netwerk van Setar, heb je daar verbinding mee? Je kunt ook nog even proberen of het wel werkt als je de simkaart in een ander toestel stopt. Hoe gaat dat?

Ik ben benieuwd of één van mijn tips uitkomst biedt! Laat je mij weten hoe het gaat? Ik ga natuurlijk verder met jou meedenken als je er niet uitkomt!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jairzin0,

Daar ga ik je natuurlijk bij helpen! Wel zo fijn als je ook daar je internet kunt gebruiken. :)

Ik heb direct gecheckt of de pas wel geactiveerd is, en dat is inderdaad het geval. Kun je eens handmatig het netwerk selecteren? In Aruba kun je alleen gebruikmaken van het netwerk van Setar, heb je daar verbinding mee? Je kunt ook nog even proberen of het wel werkt als je de simkaart in een ander toestel stopt. Hoe gaat dat?

Ik ben benieuwd of één van mijn tips uitkomst biedt! Laat je mij weten hoe het gaat? Ik ga natuurlijk verder met jou meedenken als je er niet uitkomt!
Hallo,

Ik heb ook een travel&surf M-pas zone3 van 50MB maar ik heb tot heden nog steeds geen interntet!
Ik zit nu in Libanon, kan iemand mij helpen hiermee?

Alvast dank,
Nader
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nader,

Ik kijk ook meteen even met jou mee! Goed dat je het hier aangeeft, hoor!

In ons systeem zie ik dat ook jouw pas goed geactiveerd is. In Libanon kun je gebruikmaken van Libancell of MIC1. Kun je eens handmatig switchen tussen deze netwerken en kijken hoe het dan gaat? Daarnaast wil ik je hetzelfde vragen als ik Jairzin0 hierboven al vroeg: kun je proberen of het wel werkt als je de simkaart in een ander toestel stopt? Ik ben benieuwd!

Als dit allemaal niet werkt, dan hoor ik het graag want dan lijkt er toch iets mis te gaan. In dat geval ga ik er uiteraard voor je achteraan zodat dit zo snel mogelijk wordt opgelost!
Hoi Jaimy,

Bedankt voor je snelle reactie!

Er was geen libancel of MIC1 netwerken te vinden, ik zie alleen TOUCH en ALFA en met beide werkt het internet niet.
Ik heb mijn simkaart ook in een ander toestel gedaan en het werkt steeds niet.

Zou je mij graag verder kunnen helpen hiermee?

Alvast dank!
Nader
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Nader,

Bedankt voor het uitproberen! Vreemd dat je ook met die netwerken geen verbinding kan maken.

Heb je hier trouwens op 1 specifieke locatie last van of op meerdere locaties? Je bent in het buitenland namelijk afhankelijk van de dekking van de lokale providers. Als één of meerdere providers in het gebied waar je je bevindt geen dekking bieden dan kan je niet bellen of gebeld worden.

Voor de zekerheid heb ik de registratie van je simkaart op het netwerk gereset. Zou je over 15 minuten je simkaart in je toestel willen plaatsen als je dit nog niet hebt gedaan en je toestel opnieuw starten?

Neem daarnaast ook een kijkje in dit topic. Hier staan een aantal handige tips in voor wanneer je geen verbinding kan maken met het netwerk in het buitenland. Ik hoop dat je ondanks dat je geen verbinding kan maken met het netwerk je het toch naar je zin hebt in Libanon! Wij blijven natuurlijk ons best doen om dit voor je op te lossen zodat je verblijf helemaal naar wens is. 🙂
Hoi Issam,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb mijn telefoon opnieuw gestart Sim ook uit en in en het internet doet het steeds niet.
Ik heb in het topic gekeken en ging op de website van de landen waar T-mobile een overeenkomst heeft, Libanon was er wel bij maar de netwerk providers Libancell en Mic1 bestaan niet!
In ieder geval ik wil graag deze factuur geannuleerd hebben en het pasje van mijn rekening af omdat het geen zin heeft als het internet niet gaat werken.
Ik vind het heel erg vervelend en jammer dat ik geen toegang tot het internet op mijn telefoon heb!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi N.Karout,

Natuurlijk zorgen we voor een passende oplossing als het inderdaad niet werkt, daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Top in ieder geval dat je al van alles geprobeerd hebt. Waar ik nog wel benieuwd naar bent, is of je in het geheel wel netwerk hebt? Kun je bijvoorbeeld wel bellen en SMS'en? Wij hebben alleen een overeenkomt met Libancell of MIC1. Het is dan dus logisch dat het niet werkt als je deze netwerken niet kunt vinden. Laat het mij maar weten en dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen!
Hi Jaimy,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik kan wel bellen en SMS’en.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nader,

Het lijkt toch ergens mis te gaan in het bereik of het netwerk in Libanon. Om deze reden heb ik de pas voor jou vergoed, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je betaalt voor iets wat niet heeft gewerkt. Je zult de vergoeding terugzien op jouw volgende factuur! Hopelijk kun je tijdens de rest van jouw verblijft gebruikmaken van Wifi-mogelijkheden!

Ik hoor het graag als je nog meer vragen hebt! Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag. 🙂

Reageer