Beantwoord

Geen data bij 3G netwerk frankrijk

• 13 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

In Frankrijk werkt op 3G netwerken de data niet. Als ik 4g ontvangst heb werkt het wel. Ook bij uitgaand bellen duurd het vaak bijna een minuut voordat ik verbinding krijg. Gebeld worden kan ik meestal niet, ben in de meeste gevallen onbereikbaar.
icon

Beste antwoord door Sam- 13 augustus 2017, 16:45

Hey Stefan,

Welkom op het forum. :)

Wat vreemd zeg. Begrijpelijk dat je dit opgelost wil hebben.

Zou je allereerst via de instellingen van je toestel de netwerkselectie op handmatig willen zetten en een andere provider willen selecteren? Ervaar je dit op 1 specifieke locatie of overal? Heeft het in het verleden wel goed gewerkt?

Neem ook een kijkje in dit topic. Hier vind je tips en instructies voor het verbinden met het netwerk in het buitenland.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hey Stefan,

Welkom op het forum. :)

Wat vreemd zeg. Begrijpelijk dat je dit opgelost wil hebben.

Zou je allereerst via de instellingen van je toestel de netwerkselectie op handmatig willen zetten en een andere provider willen selecteren? Ervaar je dit op 1 specifieke locatie of overal? Heeft het in het verleden wel goed gewerkt?

Neem ook een kijkje in dit topic. Hier vind je tips en instructies voor het verbinden met het netwerk in het buitenland.
Issam,

Ik heb het al op diverse netwerken geprobeerd, ook op meerdere plekken. Het bellen gaat op sommige plekken wel beter.

Ik heb ook 2 toestellen bij me, beide hebben hetzelfde probleem met de data op 3G. Bellen gaat op de andere aansluiting niet perfect maar wel een stuk beter.

Sinds ik jullie aansluiting heb, ben ik meer in het buitenland geweest en toen geen problemen gehad.

Aan uit zetten heb ik meerdere keren gedaan.

Vreemd is dat ik soms spontaan weer een sms krijg met daarin welkom in Frankrijk etc. Dit terwijl ik er niet uit ben geweest of überhaupt in de buurt van een grens geweest ben.

Hopelijk heb je een oplossing voor me.
Reputatie 4
Hi Stefan,

Dank je wel voor de terugkoppeling!

Het blijft een rare situatie, want je hebt alles goed aangepakt en nog steeds werkt het niet. Kan je mij vertellen welke Franse netwerken je allemaal hebt uitgeprobeerd? Kan je jouw netwerkinstellingen opnieuw resetten? En op welke plek ben je op dit moment in Frankrijk? Dan kunnen wij op de dekkingskaart kijken van de provider naar de dekking en of er storingen zijn.

Wij gaan ons best doen om dit samen met jou op te lossen!
Orange heeft op de meeste plekken de beste dekking. Waar ik het meeste ben, in Aups, zijn zij de enige met 4G dekking. Verder is hier dekking van FSR en Free. Deze heb ik ook geprobeerd uiteraard.

Ook in grote steden als Cannes en andere kust plaatsen waar de dekking erg goed is, heb ik de problemen met data via 3 g . Dit geld ook bijvoorbeeld op het stuk A8 wat wij regelmatig rijden.

Netwerk instellingen zijn gereset.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Stefanvv,

Werkt de data op 3G dan helemaal niet of gaat dit moeizamer? Het is natuurlijk goed mogelijk dat de ondersteuning van 3G op deze netwerken in Frankrijk niet optimaal is en dat je daarom problemen ervaart op 3G. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat het Nederlandse netwerk zich in de top bevindt, qua functionaliteiten en kwaliteit. In Frankrijk zal dit hoogst waarschijnlijk niet hetzelfde zijn, dus het is goed om er rekening mee te houden dat je niet hetzelfde moet verwachten als in Nederland. Een landelijke dekking op alle frequenties zal dan ook niet gegarandeerd zijn.

Als het probleem met data alleen op 3G is, dan kun je het beste het netwerk op 4G houden en als dat het bellen vermoeilijkt, dan kun je dan eventueel terugschakelen. Ik snap dat dit een beetje passen en meten is, maar op deze manier kun je in ieder geval uit de voeten.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag! Salut!

Reageer