Beantwoord

Geen dataverkeer mogelijk Guatemala

  • 18 juli 2018
  • 8 reacties
  • 344 Bekeken

Goedemorgen,

Momenteel verblijf ik Guatemala (zone 3) en heb ik een L-pas (Travel&Surf) gekocht om te kunnen internetten. Echter, ik heb géén internetverbinding en nergens de mogelijkheid tot dataverkeer, buiten een wiFi zone.
Ik heb al verschillende providers (Claro,Tigo) geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.

Ik vermoed dat het porbleem is dat de L-pas is geladen voor zone 2 (de VS) ipv 3. Maar het lukt mij niet om dit aan te passen. Ik kan ook geen andere internetbundel kopen, omdat die van zone 2 dus nog niet verbruikt is, aangezien ik die niet kan verbruiken.

Mijn toegankelijkheid tot Wifi zones is zeer gering, dus ik hoop dat jullie mij heel snel hiermee kunnen helpen!!

Alvast bedankt!

groeten,Fleur
icon

Beste antwoord door Hajar 18 juli 2018, 14:28

Hi Fleur,

Ik wil je natuurlijk graag verder helpen! Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je een L-pas voor Zone 2 hebt geactiveerd. Als je akkoord gaat met de kosten van een L-pas zone 3 dan kan ik die voor je activeren.

Ik hoor graag of je hiermee akkoord gaat.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Fleur,

Ik wil je natuurlijk graag verder helpen! Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je een L-pas voor Zone 2 hebt geactiveerd. Als je akkoord gaat met de kosten van een L-pas zone 3 dan kan ik die voor je activeren.

Ik hoor graag of je hiermee akkoord gaat.
Goededag!

Excuses voor de late reactie, via Facebook messenger had ik bovenstaand allang bevestigd, maar door gebrek aan stabiele verbinding, lukte het mij niet om ook nog via dit forum te reageren. Ik hoopte dat mijn wens alsnog bij jullie terecht zou komen, maar ik vrees van niet...

Nogmaals:

Zodra het voor dezelfde kosten kan als de zone 2 pas (dus ik betaal niet dubbel, maar krijg ipv de al betaalde zone 2, internet voor zone 3). Dan ga ik zeker akkoord!

Echter, door het lange wachten op reactie (via Facebook!) is het zo dat inmiddels de pas nog maar 4 dagen geldig is en vetrek ik de 29e alweer naar Nederland... Hebben jullie hier een oplossing voor?

Groeten,

Fleur
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fleur,

Dankjewel voor je reactie. Ik zie dat mijn collega een case heeft aangemaakt voor jou omdat het om een zakelijk abonnement gaat. Onze technische specialisten zijn nog bezig met het onderzoek. Aangezien het nog even kan duren voordat je een reactie krijgt en jij er nog maar 3 dagen zit, heb ik besloten om een uitzondering voor je te maken. Ik heb kosteloos de L-pas zone 3 geactiveerd. Zou je het toestel opnieuw kunnen starten en kijken of je nu wel gebruik kan maken van je pas? Probeer ook handmatig een netwerk te selecteren.

Ik wens je nog een fijne tijd daar een hoor graag of het is gelukt!
Hi Hajar,

Allereerst bedankt voor de extra moeite en uitzondering! Waardeer ik enorm.

ik heb alle stappen opgevolgd, maar helaas nog steeds geen mobiele internet verbinding..! Mijn (handmatig gekozen) netwerk is BTL (DigiCell). De sms met de zone 3 L-pas heb ik wel ontvangen, maar in de T-mobile app staat 1000MB voor zone 2 (niet 3) geladen, dus ik krijg buiten de wifi zone tot nu toe nog géén internetverbinding...
Ik weet niet welke stappen ik verder zelf nog kan ondernemen om te helpen? Ik hoop dat jullie dit bericht op tijd ontvangen.

Het vervelende is dat ik natuurlijk over 1,5 dag alweer terugvlieg naar Nederland.

Nogmaals bedankt voor alle moeite!

Groeten,

Fleur
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Fleur,

Wat jammer dat het nog niet is gelukt!

In Guatemala hebben wij een overeenkomst met Claro, Telefonica en Tigo. Met BTL (Digicell) zal dus sowieso geen verbinding in stand kunnen worden gebracht, dat heeft te maken met overeenkomsten tussen providers. Lukt het je om met een van de andere genoemde drie handmatig te verbinden?

Mocht dat ook niet lukken, dan zal er toch een specialist naar moeten kijken. Zoals Hajar al aangaf is er al een case aangemaakt, dus daar zal nog naar gekeken worden!

Het spijt mij dat het tijdens je verblijf niet gelukt is, maar er zal uiteraard nog contact met je opgenomen worden!
Hi Jaimy,

Het is voor mij alleen mogelijk om de netwerken BTL of Smart te kiezen (zie foto). Claro was mijn netwerk provider in Guatemala, maar hier (in Belize) is dat dus geen optie voor mij geweest!

Over minder dan 10 uur vlieg ik inderdaad weer terug, dus ik vrees dat ik de 1000mb er niet meer uit ga halen, haha. Ik hoop dat de case snel vooruitgang boekt en ik weer van jullie hoor!

Nogmaals bedankt!

Groeten,

Fleur
I

Reputatie 7
Badge +20
Hi Fleur,

Waarschijnlijk ben je nu alweer terug. Ik hoop dat je een fijne vlucht hebt gehad. Je kan gelukkig ook hier nog even genieten van het zonnetje. Ik zie dat je case nog in behandeling is dus ik heb nog geen terugkoppeling voor je. Zodra er meer bekend is, zullen onze technische specialisten contact met je opnemen.

Reageer