Beantwoord

Geen internet buitenland

  • 6 mei 2017
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

Ik heb een next 5gb abo. Alleen ik heb geen internet in het buitenland. De roaming staat aan. Ik heb geen blokkade, dit heb ik al gecontroleerd. Mijn toestel is een iPhone 7 plus. Graag reageren hoe dit kan. Heb immers een abo met eu internet bundel.
icon

Beste antwoord door Hajar 7 mei 2017, 09:10

Hi Delienyo,



Wat vreemd dat je niet kan internetten. Ik zie dat je een 5GB bundel hebt en daarmee zou je inderdaad kunnen internetten in de EU. Ik heb je gegevens erbij pakt gepakt en zie verder ook geen blokkades acties staan. In welk land ben je momenteel? Ben je wel verbonden met een buitenlands netwerk daar? Ons systeem geeft aan dat je nog in Nederland bent dus waarschijnlijk ben je niet verbonden met een netwerk. Zorg dat roaming aan staat en maak verbinding met een netwerk en dan zou het moeten werken.



Laat je even weten of het lukt? Laat anders weten in welk land je bent dan kijk ik graag verder met je.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Delienyo,

Wat vreemd dat je niet kan internetten. Ik zie dat je een 5GB bundel hebt en daarmee zou je inderdaad kunnen internetten in de EU. Ik heb je gegevens erbij pakt gepakt en zie verder ook geen blokkades acties staan. In welk land ben je momenteel? Ben je wel verbonden met een buitenlands netwerk daar? Ons systeem geeft aan dat je nog in Nederland bent dus waarschijnlijk ben je niet verbonden met een netwerk. Zorg dat roaming aan staat en maak verbinding met een netwerk en dan zou het moeten werken.

Laat je even weten of het lukt? Laat anders weten in welk land je bent dan kijk ik graag verder met je.
Op dit moment idd in Nederland. Echter woon ik in de grensstreek en ben ik dus geregeld in Duitsland. De telefoon staat dan op het netwerk telecom.de. Dus vandaar dat ik weet dat ik op Duits netwerk zit. Ik kan wel gewoon bellen en gebeld worden maar heb geen internet.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Delienyo,

Als je de volgende keer weer in Duitsland (of elders in de EU) bent, kun je dan eens proberen handmatig een ander netwerk te selecteren? Het zou kunnen dat het aan de provider in Duitsland ligt en de positie van de masten.

Heb je op jouw toestel roaming goed ingesteld? Dit doe je door naar Instellingen > Mobiel netwerk te gaan en daar kun je roaming inschakelen.

Ik zie dat je in ieder geval nog meer dan genoeg GB's hebt, dus het zou moeten lukken! Controleer dus even goed jouw instellingen en de provider, hopelijk werkt het dan wel! 🙂
Ook wisselen van provider al geprobeerd. Ik ben wat dat betreft zeer technisch dus heb alle optie al gedaan maar heb gewoon geen internet in Duitsland. Hier zal toch echt een oplossing voor moeten komen betaal immers niet voor niks zoveel
Reputatie 4
Hoi Delienyo,

Dat blijft inderdaad vreemd!

Daarom heb ik jouw situatie doorgezet naar onze roaming specialisten. Die gaan hun best doen om dit voor je op te lossen. Zodra er meer bekend is zul je bericht krijgen. Wij willen natuurlijk ook graag dat je optimaal gebruik kunt maken van jouw databundel. More information will follow shortly. :)

In de tussentijd ben je welkom op het forum!

Reageer