Vraag

Geen internet in België, maar wel in andere landen

• 5 september 2016
  • 28 reacties
  • 510 Bekeken

Ik heb geen internet in België. Ik zie wel het 3G tekentje. Roaming staat aan en ik heb mijn iPhone gereset. Ik heb wel internet in andere landen, bv Italië en Zwitserland

28 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dick,

Welkom op ons forum!

Frappant dat je wel bereik hebt in andere landen, maar niet in België. Zou je kunnen aangeven van welke provider je gebruik maakt en of je al geprobeerd hebt om handmatig een ander netwerk te selecteren? Je zou Orange, Proximus en BASE als provider kunnen gebruiken. Met deze 3 providers hebben wij een overeenkomst. Heb je ook al eens gekeken of het wel lukt met jouw simkaart in een ander toestel en andersom?

We horen het graag gauw van je, dan kunnen we het hopelijk oplossen!
Dank voor je antwoord. Ik heb inderdaad geprobeerd met een ander provider te werken. Dit gaf hetzelfde resultaat. Ik kon niet met mijn SIM kaart in ander toestel werken want ik had geen andere SMART phone bij me. Ik heb wel een andere thuis maar die heeft een andere SIM maat (Apple....).
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dick,

Wat vreemd zeg dat het alleen niet met Belgische netwerken lukt. Ervaar je in Nederland ook weleens problemen? Heb je alle 3 de providers al geprobeerd? In ons systeem staat alles goed dus het zou moeten werken. Van welk toestel maak je gebruik? Je simkaart lijkt verouderd dus ik stuur je nu kosteloos een nieuwe simkaart op zodat je controleren of het met een ander simkaart wel werkt.

Houd je ons op de hoogte?
Dank voor de nieuwe SIM. Misschien is dat het. Ik gebruik een iPhone 6+. Ik heb twee providers in België gebruikt.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dick,

Een verouderde simkaart kan inderdaad problemen veroorzaken met de verbinding. Is jouw huidige simkaart toevallig geknipt? Daardoor kan het namelijk ook komen. Nog één laatste optie: kun je bij je instellingen kijken of EU Internet uitstaat? Als deze optie aanstaat, kun je namelijk geen gebruikmaken van internet in het buitenland. Kun je wel gewoon bellen, gebeld worden en sms'en?

Mocht de laatste tip niet helpen, dan hoop ik dat de nieuwe simkaart het probleem oplost! Laat je even weten of het is gelukt?
Hallo t mobile... ik heb hetzelfde probleem alleen dan in Duitsland.. roaming staat aan. Maar geen contact met internet te krijgen. Een maand geleden had ik geen problemen in België. Hebben jullie enig idee? Ik gebruik een s5. Groet Martijn
Hi Martijn, ik had ook een probleem in Duitsland. Daar kom ik niet vaak dus ik dacht: misschien iets tijdelijks. In België heb ik het meerdere bezoeken gehad.
Hi Thaline, mijn sim kaart is niet geknipt. EU internet stond uit.
Hey Dick.... ik ben even de grens overgegaan. ... ook geen internet in België nu...
Juist. Zelfde probleem lijkt het dus.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo mgr75 en Dick Nijen Twilhaar,

Erg vreemd dat jullie hier nog last van hebben. Ik heb nogmaals de registratie van jullie simkaart op het netwerk gecontroleerd en jullie zouden overal gebruik van moeten kunnen maken. Ik wil jullie vragen om met behulp van de tips en instructies in dit topic de instellingen van je toestel na te lopen.

Hebben jullie de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel uit te proberen of een andere simkaart in jullie toestel?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Beste Issam....
Ik hoop dat jij je er in wil gaan bijten. Ik begrijp er niets van. Ik ben nu een dagje in Luxemburg. Ook geen verbinding met internet. Alles heb ik gecheckt. Staat er niet een of andere blokkade aan ofzo... ik snap er niets meer van.
Enige dat ik weet is dat ik wel internet zou moeten hebben in de eu.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mgr75,

Dit is inderdaad erg vreemd .Ik heb voor de zekerheid de registratie van je simkaart op het netwerk gereset. Zou je over 15 minuten je toestel opnieuw willen starten zodat je opnieuw op het netwerk wordt aangemeld?

Laat ons weten of je verbeteringen merkt. Ik ben benieuwd.
Hey Issam,

Heb het gedaan, helaas geen verbetering. Ik zie wel een 4g symbool, maar kan geen pagina laden.misschien een te oude simkaart?
Keep on searching my friend :-)
Groet Martijn
Reputatie 6
Badge +17
Hey Martijn,

Hmm, zag je de 4G logo voorheen niet? Welke melding krijg je als je een pagina wilt bezoeken?

Ik zie dat je niet meer in België bent, kan je nu wel weer gebruik maken van het internet? Let wel op dat je wel eerst via roaming.t-mobile.nl een keus moet opgeven over hoe je wilt betalen voor het internet. Dit kan ook via de Travel & Surf applicatie.

Je simkaart is al een paar jaar in gebruikt, dus ga ik je voor de zekerheid kosteloos een nieuwe toesturen. Wanneer ben je weer in Nederland om deze in ontvangst te nemen en te activeren?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Hey Issam. ..
Bedankt voor de nieuwe sim. Ik ben vrijdag 16 sep. Weer terug in Nederland.

Het 4g logo zie ik constant. Ook de r van roaming.
De pagina laadt gewoon niet en geeft na een tijdje de melding " controleer de verbinding" daarna word ik doorgestuurd naar een pagina om een travel en surf pas te kopen. Wel leuk. . Maar ik zou gewoon 100 mb binnen de eu uit mijn eigen bundel moeten kunnen gebruiken.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Martijn,

Dan zijn we denk ik bij de oorzaak van het probleem. Je hebt namelijk een abonnement van Stel Samen. Het meenemen van je MB's in de EU is enkel voor Stel Samen & Stel Bij. Vandaar dat je dus inderdaad het scherm krijgt om een pas aan te schaffen. Om in de tussenliggende periode van nu tot einde contract (30 september) te kunnen internetten in het buitenland heb je dus een Travel & Surf-pas nodig om te kunnen internetten.

Hopelijk werkt het dan wel, want anders is er écht iets vreemds aan de hand. We horen het graag van je!
Hey David. ..

Ik heb juist wel een " Stel samen en stel bij" abonnement. Dus het probleem blijft. Ik ga geen surf en travel kopen als ik mb's uit mijn eigen bundel zou kunnen moeten gebruiken.
David

Excuus ik zie staan nu alleen stel samen. Dacht altijd dat ik stel samen stel bij had.

Veder zie ik een einddatum van 30 september staan en ingangsdatum datum van nieuwe abb.op 31 december. Hoe kan dit?
Reputatie 6
Badge +17
Hey Mgr75,

Ik ben blij dat de oorzaak gevonden is!

De datum staat nu inderdaad wat ver in de toekomst. Zodra je jouw toestel hebt ontvangen zal de datum binnen 48 uur automatisch vervroegd worden. Deze zal dan beter aansluiten op je huidige contract. 😉
Hi Beste allemaal. Ik ben nu in Spanje en hetzelfde probleem treedt weer op:
Ik zie het 4G symbool
Roaming staat aan
Ik heb mijn iPhone gereset
De nieuwe sim kaart die het probleem zou moeten oplossen is geïnstalleerd.
MAAR geen internet. Het zelfde probleem trad eerder op in België en Duitsland maar niet in Italië en Oostenrijk.
Ik ben nog een week te gaan in Spanje dus graag een oplossing.
Groet,
Dick Nijen Twilhaar
Oh ja aanbieder is movistar.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Dick,

Hmm balen dat het nog steeds niet goed werkt. Sorry voor het ongemak! Alles lijkt te kloppen in het systeem en je hebt alles al uitgeprobeerd. Meer kunnen wij in ieder geval niet controleren. Om dit alsnog op te lossen heb ik dit voor je doorgezet naar de technische afdeling. Zij hebben meer inzicht in de systemen en het netwerk, dus kunnen zij je van meer informatie voorzien.

Zodra er meer informatie beschikbaar is of een oplossing geboden kan worden zullen zij contact met je opnemen! Ik verwacht dat ze je binnen 2 werkdagen van een reactie voorzien.
Dank. Ik wacht het af.
Nog niets gehoord. Ik hoop dat de reactie snel komt; binnenkort ben ik weer terug in NL en heb ik weer normale verbinding tot mijn volgende buitelands verblijf. Dit is nu de derde vakantie met problemen.

Reageer