Beantwoord

Geen internet in de EU

• 26 februari 2017
  • 8 reacties
  • 355 Bekeken

Heb abonnement Basis & Surf. Was in Barcelona en wilde daar ook graag mobile internet. Heb online Altijd EU Internet er bij besteld en data roaming ingesteld. Volgens website zou dit direct aktief zijn. Maar helaas geen verbinding. Kon wel bellen, maar geen internet. Toestel voor de zekerheid geheel herstart, maar geen resultaat.
Toestel Lumia 550. Zijn er nog andere instellingen noodzakelijk of is er toch een wachttijd?
icon

Beste antwoord door Thalina 27 februari 2017, 10:22

Hoi R Slob,

Wat heerlijk dat je in Barcelona was! 🙂 Hopelijk mooi weer gehad? Begrijp ik het goed dat je inmiddels weer in Nederland bent?

Ik zie dat Serviceweb je al op weg heeft geholpen (dankje!). In het systeem zie ik dat je op 30-10-2014 via My T-Mobile zelf een blokkade voor dataroaming hebt ingesteld. Maar ik begrijp dat dat niet de bedoeling was, dus ik heb deze blokkade gelijk voor je verwijderd. Vanaf nu zou internet in het buitenland gewoon weer moeten werken. Wel vraag ik mij nog even af hoe vaak je in het buitenland bent. Je hebt nu de Altijd EU Internet voordeelbundel geactiveerd. Hiermee krijg je elke maand 1GB die je in de EU kunt gebruiken. Deze voordeelbundel is gekoppeld aan jouw abonnement en kan tussentijds niet uitgezet worden. Was het inderdaad jouw bedoeling om een vaste internetbundel voor het buitenland te nemen of wilde je tijdelijk internet (een Travel & Surf pas)? Als het niet de bedoeling was, dan wil ik bij uitzondering de Altijd EU Internet bundel voor je verwijderen. Ik hoor het graag van je!
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi R. Slob
Welkom op de forum van T-Mobile.

Als je Altijd EU internet aan hebt staan dan moet je gewoon kunnen internetten in het buitenland. Zeker in Spanje is dat geen enkel probleem. Je hebt je toestel al aan- en uitgezet, dus daar kan het niet aan liggen. Eventueel zou je kunnen kijken bij instellingen of je Roaming echt goed aan staat, zie je wel iets in het beeld van bereik?

Daarnaast, ik blijf het altijd even zeggen tegen mensen die problemen hebben met internet in het buitenland, bekijk even je My T-Mobile online of je instellingen voor buitenland wel goed staan, en aan.

En kijk, als je toch bij My T-Mobile online bent, of je facturen allemaal zijn voldaan. Misschien een overbodige vraag om even te kijken, maar je weet het nooit. Heb je dit allemaal uitgesloten, mocht het probleem blijven. Denk zelf dat het aan de online instellingen ligt.

Bekijk het allemaal even en mocht het niet lukken, stuur nog even een berichtje. Misschien kan ik de tussentijd ook iemand van T-Mobile mee kijken om te zien wat er aan de hand is. Begrijp uit je bericht dat je al weer terug bent, je schrijft was. Was het er lekker? Love Barcelona (off topic) 😳.

Fijne dag!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi R Slob,

Wat heerlijk dat je in Barcelona was! 🙂 Hopelijk mooi weer gehad? Begrijp ik het goed dat je inmiddels weer in Nederland bent?

Ik zie dat Serviceweb je al op weg heeft geholpen (dankje!). In het systeem zie ik dat je op 30-10-2014 via My T-Mobile zelf een blokkade voor dataroaming hebt ingesteld. Maar ik begrijp dat dat niet de bedoeling was, dus ik heb deze blokkade gelijk voor je verwijderd. Vanaf nu zou internet in het buitenland gewoon weer moeten werken. Wel vraag ik mij nog even af hoe vaak je in het buitenland bent. Je hebt nu de Altijd EU Internet voordeelbundel geactiveerd. Hiermee krijg je elke maand 1GB die je in de EU kunt gebruiken. Deze voordeelbundel is gekoppeld aan jouw abonnement en kan tussentijds niet uitgezet worden. Was het inderdaad jouw bedoeling om een vaste internetbundel voor het buitenland te nemen of wilde je tijdelijk internet (een Travel & Surf pas)? Als het niet de bedoeling was, dan wil ik bij uitzondering de Altijd EU Internet bundel voor je verwijderen. Ik hoor het graag van je!
Had dataroaming uiteraard altijd uit staan en na uitbreiding naar Altijd EU, dataroaming aangezet. Geen internet. Kon wel bellen, dus met betaling was niks aan de hand. Bij thuiskomst werkte het mobiel internet weer. Het leken mij daarom geen instellingsproblemen behalve dataroaming dan. Bij de ontvangstsymbolen stond een gevuld driehoekje ipv 4g oid. Dat ken ik niet.
Op mijn verbruikoverzicht is ook niets gewijzigd. Er staat nog steeds 500mb maximaal te gebruiken. Heb geen zin in weer een hoge rekening en heb daarom dataroaming uitgezet. Ga vrijdag naar Rome en zou graag gebruik maken van internet daar.
PS
Barcelona was een business trip, weinig gezien dus.
Andere vraag. Kunnen jullie mijn simkaartnummer achterhalen? Aangezien het een klein simkaartje is, is het nu niet meer geheel zichtbaar.
Alvast mijn hartelijke dank
@RSlob

Heb je je simkaart verknipt of zijn de cijfers naast de gouden chip niet meer leesbaar? Dan moet je de instellingen induiken om je simkaartnummer op te zoeken. Doorloop daarvoor de stappen hieronder:

Android simkaartnummer opzoeken
Heb je een Android-toestel met Android-versie 1.6 of hoger, ga dan als volgt te werk.

Open Google Play en download de applicatie ‘SIM Card’ van de ontwikkelaar ‘gsmdev’;
Start de app en zorg dat het tabblad ‘INFO’ is geopend;
Naast ‘SIM serial number’ vind je het nummer dat bij jouw simkaart hoort.

iPhone simkaartnummer opzoeken
Wil je je simkaartnummer opzoeken en maak je gebruik van een iPhone, dan heb je geen aparte app nodig.

Open de instellingen en druk op ‘Algemeen’;
Druk op ‘Info’;
Je simkaartnummer vind je onder ICCID.

Windows simkaartnummer opzoeken
Ook als je een Windows 10-smartphone hebt, hoef je geen aparte app te installeren. Doorloop de volgende stappen:

Open de Instellingen-app en druk op ‘Netwerk en internet’;
Tik op ‘Mobiel netwerk & simkaart’;
Druk vervolgens op de verbinding met je provider, waarna de knop ‘Geavanceerd’ verschijnt;
Het simkaartnummer vind je onder ‘SIM ICCID’.

BlackBerry simkaartnummer opzoeken
Het simkaartnummer opzoeken bij een BlackBerry-telefoon die nog op het BlackBerry-besturingssysteem draait kun je als volgt doen. Let er wel op dat de precieze benamingen van de opties per toestel kunnen verschillen.

Open de instellingen en selecteer ‘Apparaat’;
Kies in het scherm dat volgt de optie ‘Geavanceerde systeeminstellingen’;
Selecteer ‘SIM kaart’ en je zult onder ICCID je simkaartnummer vinden.

Uiteraard kan je ook wachten tot er iemand van T-Mobile je bericht oppakt en je het simkaartnummer toestuurt. Het is wat je zelf het makkelijkste vind :)

Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi R Slob,

Zo te zien heeft Serviceweb je kunnen helpen met het opzoeken van jouw simkaartnummer! Is dit al gelukt om te vinden? Anders sturen wij deze alsnog even naar jou door. Is er ook een specifieke reden dat je deze graag wilt hebben? Misschien kunnen wij je dan direct ergens bij helpen. 🙂

Als jouw instellingen verder helemaal in orde staan, dan is er niets aan de hand en lag het echt aan die blokkade die je had geactiveerd in 2014. Deze heeft Thalina voor jou opgeheven en nu zou het gewoon moeten werken in Rome! Je kunt instructies voor het instellen van jouw toestel ook in dit topic vinden. Je hoeft je trouwens geen zorgen te maken dat je ineens hoge kosten maakt, want je moet eerst een keuze maken hoe jij wilt roamen. Als je geen pas, bundel of betalen per MB inschakelt, dan heb jij ook geen kosten voor gebruik in het buitenland.

Alvast een hele mooie tijd in Rome, hopelijk zie je daar iets meer van dan van Barcelona! 😉
Bij de instellingen doe ik:
1. Tik op ‘Mobiel netwerk & simkaart’;
2. Druk vervolgens op de verbinding met je provider, waarna de knop ‘Geavanceerd’ verschijnt;

Punt 2 is bij mijn windows phone lumia 550 niet zichtbaar.
Het menu ziet er dan als volgt uit:

Simkaartinfo
Sim-naam : T-Mobile NL (dit is alleen een invoerveld)

Mobiel netwerk
Hoogste verbindingssnelheid
4G (dit is een lijstje)

Netwerk selecteren
Vinkje voor automatisch

Zoeken naar netwerken (Gaat alleen naar nieuwe netwerken zoeken)

Actief netwerk
T-Mobile NL (hier had ik gedacht in geavanceerde instellingen te komen, maar erop klikken geeft geen enkel resultaat)

Instellingen voor mobiele provider
Profiel van mobiele netwerkverbinding
T-Mobile NL (ook een lijstje met afgebeelde provider als enige optie)

APN voor internet
'+' APN voor ingternet toevoegen
(erop klikken geeft menu voor proxy invoer etc)

APN voor mms
'+' APN voor mms toevoegen
(erop klikken geeft menu voor profielnaam etc)

Beveiliging
Een pincode gebruiken om uw simkart te beveiligen
Simpincode gebruiken (erop klikken geeft menu voor pincode invoer)

Het lijkt erop dat dit bij mijn telefoon niet kan.
De simkaart is afgeknipt om in de telefoon te kunnen gebruiken. Het gehele nummer is dus niet meer zichtbaar.
Kunnen jullie mij dit nummer toesturen?

Met vriendelijke groeten

Roel Slob
Reputatie 7
Badge +20
Hi Roel,

Ik heb jouw simkaartnummer in een privébericht gestuurd. Je geeft aan dat je jouw simkaart hebt geknipt. Werkt de simkaart verder wel goed of ervaar je probleem met bellen en internetten ook in Nederland? Mocht dat zo zijn dan kun je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen. Wanneer je de simkaart hebt ontvangen, kun je het juiste formaat uitdrukken en die in jouw toestel plaatsen. Je hoort dan een stabiele dekking te ervaren.

Ik zie dat je op dit moment nog in Nederland bent, maar je geeft aan dat je naar Italië gaat. De blokkade voor dataroaming is verwijderd dus als je straks in Italië bent dan kun je verbinding maken met het netwerk TIM, WIND of H3G en dan kun je direct gebruik maken van je Altijd EU bundel.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid en ik wens je nog een hele fijne tijd in Italië! 🙂

Reageer