Beantwoord

Geen internet in Denemarken

ik ben vanuit Nederland vertrokken op een rondreis in/naar Scandinavie en heb, bij het niet kunnen missen van internet op mijn telefoon, een travel en surf L pas gekocht. In Duitsland werkte dit prima, maar sinds we gisteren de grens met Denemarken zijn overgestoken, heb ik geen internet meer. Ik heb prima bereik, met alle verschillende providers die Denemarken rijk is. Mijn internet en roaming staan aan en ik heb verder niets veranderd aan de instellingen. Daarnaast, als ik op het netwerk van Talia DK zit, geeft mijn telefoon bovendien ook een melding dat ik me moet aanmelden op het netwerk. Als ik vervolgens klik op deze melding, dan verdwijnt deze en gebeurt er verder niets.

help? iemand?
icon

Beste antwoord door David 28 augustus 2015, 16:13

Hey MxLucas,

Onwijs kick zeg, rondreis door Scandinavië! 😃 Ga je backpacken of is het een reis voor iets anders?

We hebben inderdaad al vaker klachten gehoord over het netwerk in Denemarken, het is ook onduidelijk waar het probleem precies zit. Heb je al eens geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren? Er zijn 4 beschikbare netwerken in Denemarken, dus er is in ieder geval nog genoeg uit te proberen!

Laat weten of het effect heeft gehad en god tur! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey MxLucas,

Onwijs kick zeg, rondreis door Scandinavië! 😃 Ga je backpacken of is het een reis voor iets anders?

We hebben inderdaad al vaker klachten gehoord over het netwerk in Denemarken, het is ook onduidelijk waar het probleem precies zit. Heb je al eens geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren? Er zijn 4 beschikbare netwerken in Denemarken, dus er is in ieder geval nog genoeg uit te proberen!

Laat weten of het effect heeft gehad en god tur! 🙂
Hallo David,

Ik ben op rondreis langs o.a. alle pretparken in scandinavie en ik ga ook nog op bezoek bij mijn ouders in het mooie Stockholm. Ben helaas ook al weer bijna op de helft van mijn reis.

Ik ben ondertussen in Zweden aangekomen en ook hier geldt dat ik maar zelden tot geen verbinding kan maken met het mobiele internet. Voor zowel Denemarken als Zweden ben ik er achter dat ik alleen op het netwerk van '3' gebruik kan maken van internet. Helaas zijn netwerken hier niet landelijk dekkend (dat is ook bijna onmogelijk natuurlijk) en springt mijn telefoon, bij gebrek aan '3', over op een ander netwerk, ook al heb ik handmatig gekozen voor '3'. Het is dan ook mateloos irritant dat ik hier slecht gebruik kan maken van de travel&surf pas. Enig ander idee hoe dit op te lossen is?

Maarten
Reputatie 7
Badge +20
Hey Maarten,

Legoland is dus vast en zeker aangedaan? 😉 Wel heel gaaf, pretparkfanaat neem ik aan? Welk pretpark is het best bevallen tot nu toe?

In Zweden zijn 4 verschillende providers waar wij een overeenkomst mee hebben. Zoals je ook kunt zien verschilt de dekking erg en ook de functionaliteiten van elk netwerk zijn niet altijd hetzelfde.. Het netwerk 3 herken ik overigens niet, is dit het enige dat je in het scherm ziet staan? Heb je anders een screenshot voor ons?

Hopelijk lukt het alsnog met een ander netwerk! 🙂

Reageer