Beantwoord

Geen internet in Duitsland

• 21 april 2017
  • 4 reacties
  • 441 Bekeken

Geachte,

Sinds kort heb ik een simkaart van T-mobile. Binnen Nederland kan ik prima bellen en 3/4G internetten.
Wanneer ik de grens over ga (momenteel alleen in Duitsland) krijg ik keurig een melding dat ik in het buitenland ben en dat ik kan kiezen voor bundels of het betalen per MB.

Nadat ik heb gekozen om te betalen per MB zie ik wel dat mijn telefoon een internetverbinding maakt (H+ symbool wordt weergegeven naast het bereik), maar kan ik simpelweg niet internetten.

Ik kan kiezen uit 2 toegangspunten / APN's :
- T-mobile NL internet
- T-moble NL smartsites.t-mobile
Beide toegangspunten werken wel in NL en niet in Duitsland.

Ik heb een dual-sim telefoon waarbij ik kan internetten op 1 simkaart. De sim voor internet staat in het toestel ingesteld op T-mobile. Dit werkt dus ook keurig in Nederland.
Als ik wissel naar de andere (KPN) simkaart dan kan ik wel roamen, mits ik de juiste APN kies.

Telefoon:
Oneplus 2 - Android 6
Roaming staat aan
Mobiele data staat aan

Hoe kan ik de T-mobile sim werkend krijgen in het buitenland?

Bedankt voor alle hulp!

Mvg,

Robert
icon

Beste antwoord door Thalina 21 april 2017, 15:32

Hallo Robert,

Begrijpelijk dat je ook in Duitsland gewoon online wilt kunnen zijn! Ik heb gelijk in het systeem gekeken of je misschien een blokkade hebt, maar dat is niet het geval. Wanneer heb je dit probleem voor het laatst gehad? Kon je toen wel bellen en/of gebeld worden en sms'en? Heb je nog geprobeerd te verbinden met een andere netwerk, werkte het toen wel? Ik zie dat je momenteel in Nederland bent, dus ik kan nu niets wijzigen op dit gebied. We hebben tijdje terug wel problemen gehad met betalen per MB, maar dit probleem is inmiddels opgelost. Het zou dus weer moeten werken. Wanneer ben je weer in Duitsland (of een ander land)? Kun je dan allereerst wifi uitschakelen, jouw dataroaming aanzetten en vervolgens via deze pagina kiezen voor 'Betalen per MB'?

Mocht het dan niet werken, trek dan even aan de bel! Dan kunnen we het beter onderzoeken als je in Duitsland bent namelijk en kijken naar een oplossing! Voor nu wens ik je in ieder geval een fijn weekend!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Robert,

Begrijpelijk dat je ook in Duitsland gewoon online wilt kunnen zijn! Ik heb gelijk in het systeem gekeken of je misschien een blokkade hebt, maar dat is niet het geval. Wanneer heb je dit probleem voor het laatst gehad? Kon je toen wel bellen en/of gebeld worden en sms'en? Heb je nog geprobeerd te verbinden met een andere netwerk, werkte het toen wel? Ik zie dat je momenteel in Nederland bent, dus ik kan nu niets wijzigen op dit gebied. We hebben tijdje terug wel problemen gehad met betalen per MB, maar dit probleem is inmiddels opgelost. Het zou dus weer moeten werken. Wanneer ben je weer in Duitsland (of een ander land)? Kun je dan allereerst wifi uitschakelen, jouw dataroaming aanzetten en vervolgens via deze pagina kiezen voor 'Betalen per MB'?

Mocht het dan niet werken, trek dan even aan de bel! Dan kunnen we het beter onderzoeken als je in Duitsland bent namelijk en kijken naar een oplossing! Voor nu wens ik je in ieder geval een fijn weekend!
Op zaterdag 1 april en zondag 16 april was ik in Duitsland. Roaming staat altijd aan en wifi stond uit.
Internet overschakelen naar mijn tweede sim-kaart werkt wel dus de telefooninstellingen zullen goed staan.
Ergens half maart heb ik nog telefoongesprekken gevoerd en smsjes verstuurd via de t-mobile sim in Duitsland. In April heb ik naar mijn weten niet gebeld of gesmst.

Zijn er specifieke APN instellingen voor roaming/buitenland?

Als ik over de grens ben heb ik meestal ook geen tijd om dergelijke problemen op te lossen. Het zou moeten werken dus graag bij voorbaat een oplossing.

Misschien ben ik dit weekend nog over de grens dus ik zal dan nog e.e.a. proberen!

Vast bedankt voor de hulp.

Mvg,
Robert
Bericht vanuit Duitsland. Het werkt!
Misschien toch de betalen-per-mb storing of een niet ondersteunt netwerk.
Bedankt in ieder geval!

Freundlichem Gruß,

Robert
Reputatie 7
Badge +20
Guten morgen Robert,

Goed om te horen dat het weer werkt! Ik wens je nog veel plezier in Duitsland.