Beantwoord

Geen internet in het buitenland

• 4 mei 2017
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

hallo,
ik heb sinds vorige jaar nieuwe abonnement en ik ga maandelijks de grens over naar Duitsland en ik heb daar geen internet terwijl ik abonnement heb van 250 MB in buitenland. Ik heb vanalles uitgeprobeert maar niks helpt.

Groetjes Melaney de Mulder
icon

Beste antwoord door Thalina 5 mei 2017, 08:51

Hoi Melaney,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je wilt wel gebruik kunnen maken van deze MB's voor in het buitenland. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je gisteravond via My T-Mobile de blokkade voor dataroaming hebt verwijderd. Door die blokkade kon je inderdaad geen gebruik maken van internet in het buitenland. Ik zie dat je op dit moment niet in het buitenland bent, maar de volgende keer dat je er bent kun je testen of het nu inderdaad wel werkt 🙂 Heb je alweer een tripje naar Duitsland op de planning staan? Vergeet niet in jouw instellingen van je toestel roaming aan te zetten.

Laat je weten of het weer werkt?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Melaney,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je wilt wel gebruik kunnen maken van deze MB's voor in het buitenland. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je gisteravond via My T-Mobile de blokkade voor dataroaming hebt verwijderd. Door die blokkade kon je inderdaad geen gebruik maken van internet in het buitenland. Ik zie dat je op dit moment niet in het buitenland bent, maar de volgende keer dat je er bent kun je testen of het nu inderdaad wel werkt 🙂 Heb je alweer een tripje naar Duitsland op de planning staan? Vergeet niet in jouw instellingen van je toestel roaming aan te zetten.

Laat je weten of het weer werkt?
Hallo,

ik ben gisteren naar Duitsland geweest
en roaming aangezet maar ik kreeg geen internetverbinding
en wat nu ?

Groetjes Melaney
Reputatie 4
Hoi Melaney,

Daar ga ik je bij helpen!

Ik heb voor je in het systeem gekeken en daar staat alles goed. Daarnaast heb je nog jouw volledige 250 MB over om te gebruiken in Duitsland. Het beste wat je kunt doen is handmatig een netwerk selecteren als je weer in Duitsland bent. Dat doe je op de volgende manier:

Apple:
Ga naar Instellingen -> "Aanbieder" -> Handmatig een netwerk kiezen.

Als automatisch kiezen van een netwerk is ingeschakeld: Druk op de indicator naast "Automatisch" tot het scherm weergeeft dat de functie is uitgeschakeld. Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt.

Druk op het gewenste netwerk. Na een ogenblik wordt op het scherm vermeld of je toegang kunt krijgen tot het gekozen netwerk.

Android
Ga naar instellingen.
Druk op het tabblad Verbindingen.
Druk op Meer netwerken.
Druk op Mobiele netwerken.
Druk op Netwerkoperators.
Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt.

Handmatig een netwerk kiezen.
Druk op het gewenste netwerk. Na een ogenblik wordt op het scherm vermeld of je toegang kunt krijgen tot het gekozen netwerk.

Nu zou het wel moeten werken. Kan je dit proberen?
hallo,
dankjewel voor de informatie,
ik zal uitproberen als ik weer naar Duitsland ga!

Reageer