Vraag

Geen internet italie sinds 29 juli

• 30 juli 2017
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

De afgelopen 10 dagen in Zuid-Frankrijk en Italie prima internet gehad op de meeat afgelegen olaatsen en ainda gisteren is de verbinding dood. Maakt geen connectie mwt tim- vodafone en de andere providers. Nog genoeg mb uit extra bundel over. Wat is het probleem. Echtgenoot heeft wel internet: allebei een Iphone

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Angelique,

Wat vreemd dat het ineens niet meer werkt. Ervaar je dit probleem op een locatie of overal? Heb je jouw toestel al opnieuw gestart en handmatig een netwerk geselecteerd? Probeer eens TIM of WIND handmatig te selecteren? Ga naar instellingen>aanbieder> kies netwerk. Mocht dat niet werken zou je dan jouw simkaart in het toestel van je man kunnen testen en zijn simkaart in jouw toestel? Zo kunnen wij controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je! 😉
Hoi Hajar, zoals ik al beschreef heb ik al je suggesties al geprobeerd want die waten op het blog te lezen bij andere klanten. Inmiddels zit ik aan het Lago Maggiore en nog steeds geen internet. Wifi werkt wel. Balen want ik wil graag contact houden met een dochter die ziek in jet buitebland zit.
Overigens wil ik nog aanvullen dat ik voor 7,50 1000 mb heb gekocht, die ik dus niet kan gebruiken en die wel over 7 dagen ombruikbaar zijn. Weggegooid geld dus.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Angelique,

Wat onwijs vervelend dat jouw dochter ziek is! Beterschap, hopelijk gaat het al wat beter!

Ik ben alles in ons systeem nog eens nagelopen, maar er is geen belemmering aan onze kant om gebruik te maken van internet over de grens. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de provider in jouw omgeving geen goede dekking kan bieden en dat je daardoor geen internet hebt op het moment. Ik wil je dan ook aanraden om van tijd tot tijd te switchen van provider en probeer ook eens om terug te schakelen op 3G in plaats van 4G.

Daarnaast had mijn collega Hajar ook aangeraden om een kruistest uit te voeren, om te kijken of het in een andere telefoon wel werkt en hoe een andere sim in jouw toestel werkt. Kun je aangeven of bellen en SMS'en wel werkt? Heb je helemaal geen internet of is het langzaam?

We zien jouw reactie graag tegemoet, hopelijk is het snel opgelost!

Reageer