Beantwoord

Geen internet met Stel Samen EU in België

• 6 april 2017
  • 7 reacties
  • 265 Bekeken

Gisteren voor de eerste keer de grens over. Netjes de melding dat ik in België was maar toen:
1. Data zenden en ontvangen werkt niet. Ik zag wel allerlei 3G/4G en E bereiken maar niets ging in of uit
2. Terug in Nederland deed data het weer wel maar bleef mijn telefoon op Belgische provider naam hangen
3. Uiteindelijk bleek de hele telefoon te hangen en moest ik hem uitzetten en opnieuw opstarten

Laatste Apple update was een dag ervoor in geïnstalleerd. Enig idee?
icon

Beste antwoord door Thalina 6 april 2017, 14:47

Hoi Murgen,

Wat leuk dat je een dagje bij onze zuiderburen was! Natuurlijk wel fijn om daar ook online te kunnen zijn. Ik heb gelijk bij jouw gegevens gekeken en ik zie dat alle instellingen in ieder geval goed staan. Wel zie ik dat je geen internetbundel hebt die geldig is in de EU en je had ook geen Travel & Surf pas aangeschaft. Als dat het geval is blokkeren wij automatisch jouw internetverbinding in het buitenland om hoge kosten te voorkomen. Zodra je een Travel & Surf pas aanschaft, kun je gebruik maken van internet in het buitenland. Vandaar dat je dus geen data kon verbruiken in België gisteren.

Goed nieuws trouwens: vanaf 15 juni worden de roamingtarieven weer aangepast, dus ook bij ons! Vanaf dat moment zijn van ieder abonnement de Nederlandse bel-, sms- en databundels ook in de EU te gebruiken, zonder toeslag. Dan kun je dus zonder zorgen dataroaming aan laten en bellen zoals je thuis ook gewend bent! Deze nieuwe regeling geldt voor particuliere én zakelijke klanten. In dit topic vind je meer informatie hierover.

Hopelijk geeft mijn antwoord meer duidelijkheid. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We staan voor je klaar!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Murgen,

Wat leuk dat je een dagje bij onze zuiderburen was! Natuurlijk wel fijn om daar ook online te kunnen zijn. Ik heb gelijk bij jouw gegevens gekeken en ik zie dat alle instellingen in ieder geval goed staan. Wel zie ik dat je geen internetbundel hebt die geldig is in de EU en je had ook geen Travel & Surf pas aangeschaft. Als dat het geval is blokkeren wij automatisch jouw internetverbinding in het buitenland om hoge kosten te voorkomen. Zodra je een Travel & Surf pas aanschaft, kun je gebruik maken van internet in het buitenland. Vandaar dat je dus geen data kon verbruiken in België gisteren.

Goed nieuws trouwens: vanaf 15 juni worden de roamingtarieven weer aangepast, dus ook bij ons! Vanaf dat moment zijn van ieder abonnement de Nederlandse bel-, sms- en databundels ook in de EU te gebruiken, zonder toeslag. Dan kun je dus zonder zorgen dataroaming aan laten en bellen zoals je thuis ook gewend bent! Deze nieuwe regeling geldt voor particuliere én zakelijke klanten. In dit topic vind je meer informatie hierover.

Hopelijk geeft mijn antwoord meer duidelijkheid. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We staan voor je klaar!
Dank je wel voor je snelle antwoord. Ik heb even een screenshot gemaakt van mijn abonnement want ik denk dat ik iets niet begrijp of anders is aangekomen toen ik het afsloot. :)

In ieder geval het deel over Travel & Surf want ik ging er vanuit standaard 1 GB per maand buitenland te kunnen gebruiken. Nu heb ik toevallig een periode geen buitenlandse reizen maar daar was het wel voor bedoeld. Want dit is dan wat onvoordelig https://www.t-mobile.nl/zakelijke/netwerk/buitenland

Maar als ik goed begrijp dan kan ik de 6GB vanaf 15 juni in heel europa gebruiken?
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Murgen,

Graag gedaan namens onze vriendelijke collega Thalina!

Ah ik zie inderdaad in je screenshot de Travel & Surf bundel staan. Deze bundel is standaard geactiveerd om je te beschermen tegen extra kosten. Deze bundel zorgt er namelijk voor dat zodra jij de grens over gaat je geen verbinding kan maken met het mobiele data netwerk. Dit is pas mogelijk wanneer je zelf kiest op welke manier je wil betalen voor het internet in het buitenland. Zo krijg je aan het eind van de maand geen onverwacht hoge factuur. Als deze bundel is geactiveerd dan kan je een Travel & Surf pas activeren om zo toegang te krijgen tot het internet zoals Thalina aangaf.

De 6GB die je normaal tot je beschikking krijgt voor in Nederland kan je vanaf 15 juni gebruiken in heel de EU + Noorwegen en Ijsland. 😉
Dank je wel, ik dacht dat een deel van de 6 GB automatisch gebruikt kon worden. Nou ja, vanaf 15 juni in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +20
Voor je het weet is het alweer 15 juni en vanaf dan kun je lekker profiteren van deze nieuwe regeling! 🙂
Afgelopen weekend ook gekeken waarom mijn dochter wel in het buitenland kon internetten. Zij heeft een particuliere 6 Gb bundel met 250 MB EU en ik heb een zakelijke 6 Gb bundel zonder. Blijft jammer dat dit op een of andere manier bij de intake door een van je collega's niet goed is gegaan. We komen allebei van Vodafone af en ik hem wel uitgelegd wat ik zocht. Maar goed, gelukkig maar een contract van een jaar en 15 juni komt er aan en jullie hebben nu 'Go'.

Werk ze.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Murgen,

Zo te lezen heeft jouw dochter een Stel Samen & Stel Bij abonnement. Dit abonnement bestaat ook in de zakelijke variant. Op dit moment heb je een Stel Samen Zakelijk EU abonnement. Je ontvangt daar geen MB's voor in de EU standaard bij, maar wel 300 minuten die je kunt gebruiken in de EU. En die heb je weer niet met het Stel Samen & Stel Bij abonnement. Zo heeft elk abonnement z'n voordelen. Excuses dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd! Zoals je zelf al aangeeft komt 15 juni er snel genoeg aan dus dan kun je ook jouw data in de EU gebruiken 🙂 En ik zie dat je eind 2017 inderdaad weer kunt verlengen, dus dan kun je voor een ander abonnement kiezen.

Ik hoop dat het in ieder geval meer duidelijkheid geeft, ook al is het niet het antwoord waarop je had gehoopt. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!

Reageer