Beantwoord

Geen internet ondanks buitenland bundel

• 15 februari 2017
  • 10 reacties
  • 294 Bekeken

Ik heb gisteren op vakantie in Spanje een internet bundel gekocht, maar heb geen toegang. Ik heb Internationale roaming aan staan, maar blijf offline, tenzij ik op WiFi zit. Enkele weken eerder had ik hetzelfde probleem in Engeland: weg geld voor de buitenland bundel.
Graag snel een reactie
icon

Beste antwoord door Thalina 17 februari 2017, 09:48

Hoi Simon,

Bedankt voor het sturen van jouw instellingen! Waarschijnlijk heb ik dan ook gelijk de oplossing gevonden: de optie 'roaming in de EU' moet je juist uitzetten. Klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar anders werkt jouw internet niet. Hopelijk is dit de oplossing en kun je hierna weer gebruik maken van internet!

Laat je weten of dit geholpen heeft? Anders zoeken we verder naar een oplossing!
Bekijk origineel

10 reacties

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/internet-buitenland

dit kan helpen
Dat heb ik natuurlijk al allemaal gecheckt en maakt geen verschil
Reputatie 6
Badge +15
Hey Simon76,

Er zijn momenteel geen blokkades actief op het gebruik in het buitenland en ik zie ook dat je aangemeld bent op het netwerk in Spanje.

Zou je eens in je instellingen willen dubbelchecken of gegevensroaming aan staat. Als hij aan staat dan kun je in hetzelfde menu ook handmatig een netwerk kiezen. Op deze pagina kun je zien van welke netwerken je daar gebruik kunt maken. Zou je de netwerken eens handmatig willen selecteren en uitproberen of je dan wel gebruik kunt maken van internet? Heb je overigens verder wel gewoon netwerk daar? Kun je wel bellen en sms'en? :8

Ik ben benieuwd naar je reactie. We helpen je graag verder hier en veel plezier gewenst in Spanje! 🙂
Roaming staat aan (internationaal), bellen en SMS werkt. Ik kan ook gewoon handmatig een netwerk selecteren. Nu bv Movistar, wat volgens jullie link verbindt met Tmobile
Heb net ook Orange geprobeerd, maar werkt ook niet, graag een oplossing
Reputatie 7
Badge +20
Hi Simon,

Zou je kunnen aangeven welke telefoon jij gebruikt en eventueel een screenshot toe kunnen voegen van de instellingen van jouw telefoon? Op die manier kunnen we in ieder geval op afstand controleren of alle instellingen correct staan. Vanaf hier is dat wat lastig te zien! 😉

Ik weet niet of je in de gelegenheid bent, maar je zou ook nog een kruistest kunnen proberen om te kijken of het dan wel werkt. Je zou namelijk inderdaad met Movistar en Orange gebruik kunnen maken en ook met Xfera en Vodafone. Krijg je deze niet als optie? Het kan namelijk ook buiten de simkaart, toestel en blokkades liggen, want uiteindelijk ben je altijd afhankelijk van de dekking in de omgeving. Als de mast niet gunstig staat ten opzichte van jouw locatie of als het erg druk op die mast is, dan kan he tinderdaad zo zijn dat je niet kunt internetten. Probeer dus van tijd tot tijd te switchen van provider om te kijken of de dekking verbetert.

Laat je weten of het gelukt is om alsnog een verbinding op poten te zetten?
Ik gebruik een Sony Xperia Z3 compact. Mijn roaming instellingen: aan, internationaal met de optie roaming in EU aan. Ik ben nu op meerdere plekken geswitched van provider en switchen van provider maakt geen verschil. Screenshot toevoegen op mobiel in het forum is lastig. Een kruistest kan ik niet doen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Simon,

Bedankt voor het sturen van jouw instellingen! Waarschijnlijk heb ik dan ook gelijk de oplossing gevonden: de optie 'roaming in de EU' moet je juist uitzetten. Klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar anders werkt jouw internet niet. Hopelijk is dit de oplossing en kun je hierna weer gebruik maken van internet!

Laat je weten of dit geholpen heeft? Anders zoeken we verder naar een oplossing!
Top! Dat was het, hartstikke bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Simon,

Yeah, fijn om te horen dat het nu gelukt is! 😃 Nog veel plezier toegewenst in Spanje! Beetje mooi weer daar?

Reageer