Beantwoord

Geen internet wel 3G in Spanje

• 1 mei 2017
  • 6 reacties
  • 269 Bekeken

Ik heb geen internet op mijn iphone 5s maarwel 3g. Instellingen vergeleken met een andere 5s die wel internet heeft. Staat hetzelfde. Reset geprobeerd geen resultaat. Hebben ook dezelfde profider in spanje. Wat kan het zijn?
icon

Beste antwoord door Bartvanderlinden1 2 mei 2017, 12:19

Mijn vrouw had geen sms van t-mobile gekregen van welkom in het buitenland. Daarbij wordt je naar een side van t-mobile gewezen om internetbundels te kunnen kopen. Dat moest ik dus opzoeken met mijn telefoon. Dat smsje had ik wel gekregen. Dit is www.t-mobile.nl/sssb1. Hopelijk heb je hier wat aan voor de volgende keer.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bart,

Dat is inderdaad niet handig! Ik heb gelijk in het systeem gekeken of je misschien een blokkade hebt, maar dat is niet het geval. Ook zie ik dat je inmiddels verbonden bent met een netwerk in Spanje en dat je MB's hebt verbruikt van jouw Data mee op reis bundel. Klopt het dat het weer werkt? Zo niet, kun je dan eens handmatig verbinding maken met een andere provider? Kun je wel bellen, gebeld worden en/of sms'en? Kun je verder kijken of jouw roaming aanstaat en de optie 'Internet EU' uit?

Ik hoor het graag van je!
Kijk eens naar mijn bericht van afgelopen zondag ( zie ook afbeelding). Ik had ook plotseling geen 3G meer, terwijl het wel op het scherm stond.
De oplossing was dat tmobile het dataverbruik per MB uitzet, zonder waarschuwing, nadat je in totaal ooit 200MB verbruikt hebt. Je moet dan weer opnieuw zeggen dat je kiest voor internet via losse MB's.
Hoe ik erachter ben gekomen weet ik niet.
En ik weet ook niet meer precies waar ik het heb aangepast. Het was in ieder geval op een plek, waar je als prepaid klant ook kon kiezen voor een internetbundel. Dat doe je dan NIET, en vervolgens zeg je dat je internetpet MB wil gebruiken.

En kijk ook bij het topic van tom17 met antwoord van tmobile op 2 mei 9:55
Het is gelukkig opgelost. Het ging ook niet over mijn toestel maar die van mijn vrouw. Blijkt dat ze een zakelijk t-mobile abbonnement heeft. Daar zat het hem in. Ze heeft nu wel internet. Heel erg bebankt voor de snelle reacties👍
PS en de landingspagina is mij helemaal onduidelijk. Tom17 legde mij uit dat hij alle tabbladen van de browser gesloten had en toen de browser weer opgestart en dat toen de " landingspagina " verscheen. Ik heb aan Tmobile gevraagd hoe ik zelf op die plek kan komen, aangezien die landingspagina bij mij nooit vanzelf zal verschijnenaangezien ik de browser uit heb staan voor dataverbruik via betaling per MB.
Mijn vrouw had geen sms van t-mobile gekregen van welkom in het buitenland. Daarbij wordt je naar een side van t-mobile gewezen om internetbundels te kunnen kopen. Dat moest ik dus opzoeken met mijn telefoon. Dat smsje had ik wel gekregen. Dit is www.t-mobile.nl/sssb1. Hopelijk heb je hier wat aan voor de volgende keer.

Reageer