Vraag

Geen internetverbinding in buitenland (buiten EU)

• 13 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 781 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een een L-pas zone 2 aangeschaft voor gebruik van mobiele data in Aruba. Ondanks het volgen van instructies krijg ik het niet werkend. Eerder altijd direct kunnen gebruiken.
  • iPhone X, nieuwste iOS.
  • Mobiele data aan, roaming aan
  • Provider geselecteerd waar een data overeenkomst mee is (volgens website T-mobile: SETAR)
  • Instellingen mobiele data gecontroleerd (APN smartsites.t-mobile)
  • Telefoon opnieuw opgestart
  • Gewisseld tussen 3G, 4G VoLTE aan en 4GVoLTE uit.
  • Databesparingsmodus AAN en UIT gezet
  • Bij instellingen T-mobile GEEN blokkades voor (data)diensten in buitenland.
  • Er is een goede verbinding met maximaal signaal, op meerdere locaties geprobeerd.
Geen netwerkverbinding voor data. Gek genoeg is er wel 8 mb verbruikt...

Heel graag jullie hulp!

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Zou je ook de instelling in het Sim menu eens kunnen wijzigen? Dat vind je onder instellingen, mobiel netwerk, simapps, Sim menu van automatisch naar handmatig of andersom). Vergeet niet om na een wijziging het toestel opnieuw op te starten.
Als dat niet helpt, dan zou het mooi zijn als je de Sim in een ander toestel zou kunnen testen en de Sim van dat andere toestel in jouw toestel. Dat geeft hopelijk aan of het aan het toeste(/de instellingen) ligt en of het lokale netwerk wel voldoende data doorlaat.
Reputatie 2
Beste, hartelijk dank voor je bericht. Dat sim menu kan ik niet op de aangegeven plek in ios vinden. Simkaartje testen ga ik zeker doen! (Als ik een tooltje kan vinden)
groet
Reputatie 4
Badge +4
Beste, hartelijk dank voor je bericht. Dat sim menu kan ik niet op de aangegeven plek in ios vinden. Simkaartje testen ga ik zeker doen! (Als ik een tooltje kan vinden)
groet

Het pad dat ik aangaf werkt in iOS 13. Onder iOS 12 is het instellingen, telefoon, mobiel netwerk.
Reputatie 2

Ik heb iOS 13. Als ik instellingen/mobiel netwerk/ volg heb ik geen simapps (alleen simpincode). Ook kan ik ze in andere menu’s (telefoon) niet vinden. 

Groet

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb iOS 13. Als ik instellingen/mobiel netwerk/ volg heb ik geen simapps (alleen simpincode). Ook kan ik ze in andere menu’s (telefoon) niet vinden. 

Groet

Bij mij staat het direct onder simpincode en boven de datateller.

Reputatie 2

Dank. Ja daar had ik em ook verwacht (afbeeldingen andere fora). Hij is verdwenen… miscchien heb ik een te oude simkaart? Wisseltruc gedaan en deze simkaart werkt ook niet in iPhone 6s. De simkaart daaruit (vodafone) geeft wel dataverbinding in de 6s en mijn eigen X.

Reputatie 6
Badge +4

Hallo @Bassie1 ,

Wat gebeurd er als je handmatig een ander netwerk selecteert?

Reputatie 2

Hallo, Dank voor je bericht. Niet veel. De enige andere aanbieder AW Digicel, biedt geen data roaming service aan. Maar indien geselecteerd geen verschil.

groet

Reputatie 4
Badge +4

Dank. Ja daar had ik em ook verwacht (afbeeldingen andere fora). Hij is verdwenen… miscchien heb ik een te oude simkaart? Wisseltruc gedaan en deze simkaart werkt ook niet in iPhone 6s. De simkaart daaruit (vodafone) geeft wel dataverbinding in de 6s en mijn eigen X.

Vind je het simapps menu ook niet in de 6s? En hoe oud is je simkaart?

Reageer