Beantwoord

Geen internetverbinding in Catania (Italië)

Ik heb een L bundel gekocht voor mijn vakantie in Sicilië. Maar alleen in Catania waar we 1 dag verbleven had ik een internet verbinding. Waarom lukt het niet om zoals nu in Palermo verbinding met het internet te krijgen?
icon

Beste antwoord door Karintb 4 mei 2017, 20:08

Het probleem is nu opeens opgelost ik heb nu wel mobiel internet! Geen idee waardoor maar toch fijn dat het na tien dagen proberen is gelukt!
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Karin,

Wat heerlijk dat je op vakantie bent! 🙂 Hopelijk een beetje mooi weer? Wel zo fijn als je ook daar bereikbaar bent. Ik zie in het systeem dat jouw Travel & Surf pas nog niet verbruikt is, dus je zou er nog gebruik van moeten kunnen maken. Ook zie ik dat je bent verbonden met het netwerk in Italië. Met welk netwerk ben je op dit moment verbonden? Kun je eens handmatig kiezen voor een andere provider? Heb je misschien iets aangepast in jouw instellingen? Kun je kijken of jouw roaming aanstaat? Kun je wel bellen, gebeld worden en/of sms'en?

Ik hoor het graag van je, zodat we kunnen kijken naar een oplossing! Ik wens je hoe dan ook nog een fijne vakantie toe!
Hoi Thalina, Ik heb roaming aanstaan en niets veranderd aan mijn instellingen. Sms'en lukte wel. Ik heb nu TIM bij het netwerk staan. Hoe kan ik een andere provider kiezen? Ik hoor het graag. Groetjes Karin
Hoi Karin.

In het instellingenmenu van je telefoon zou iets van 'mobiele netwerken' moeten staan. (Mogelijk staat het onder 'meer netwerken', hangt van het toestel af.) Daar zou je voor 'netwerkoperators' of een soortgelijke naam moeten kunnen kiezen, het kan even duren voor het is ingeladen. Daar kun je handmatig een ander netwerk selecteren.

Laat je weten of het is gelukt? 🙂
Dankjewel voor je reactie!
Ik heb een Iphone SE kan bij mobiel netwerk kiezen uit 4G, 3G, 2G dat heb ik al uitgeprobeerd.
Verder staat er bij mobiele data :
APN Smartsites.t-mobile
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Stel opnieuw in
Maar dan komt de vraag: weet je zeker dat je alle netwerkinstellingen wil terugzetten op de oorspronkelijke waarden?
Dat heb ik nog niet gedurfd!
Hoi Karin.

Ik heb even gezocht, op de iPhone SE schijnt het als volgt te werken:
1) Ga naar Instellingen en kies voor Aanbieder
2) Kies voor 'Handmatig een netwerk kiezen'
Als automatisch kiezen van een netwerk is ingeschakeld: Druk op de indicator naast "Automatisch" tot het scherm weergeeft dat de functie is uitgeschakeld.
3) Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt. Druk op het gewenste netwerk. Na een ogenblik wordt op het scherm vermeld of je toegang kunt krijgen tot het gekozen netwerk.
4) Druk op Instellingen om de instelling op te slaan, daarna kun je het afsluiten en zou je verbinding moeten hebben met een zelf geselecteerd netwerk.

Als je later weer terug wilt naar automatisch een netwerk kiezen, dan geldt het volgende: Druk op de indicator naast "Automatisch" tot het scherm weergeeft dat de functie is ingeschakeld.

Laat je weten of het zo gelukt is? 🙂
Fijn dat je het voor me uitgezocht hebt! Ik heb alle aanbieders geprobeerd maar nog steeds geen mobiel internet. Alleen via de WiFi internet.
Het enige wat ik dan zelf nog kan bedenken is de volgende vraag: staat roaming aan en de optie EU-internet uit in de instellingen van je mobiele netwerk? Anders kun je niet roamen op een iPhone.
Dankjewel voor alle moeite! Roaming staat aan maar de optie eu internet kan ik niet vinden.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Karin,

De optie EU Internet is afhankelijk van de versie van iOS die je hebt draaien op jouw iPhone. Bij de nieuwste versies zit deze optie namelijk niet meer bij de instellingen. Het zou dus goed kunnen dat je deze inderdaad niet kunt vinden, geen zorgen! 😉

In Palermo zou je wel een verbinding moeten hebben, maar het zou kunnen dat er in de rustige gebieden een gebrek aan masten en dus dekking is. Zie je überhaupt wel iets staan aan signaal in het beeld, zoals 3G, 4G of H?

Is er toevallig iemand met je mee op reis met wie je eventueel van simkaart zou kunnen ruilen? Je plaatst dan jouw sim in de andere telefoon en andersom, zodat je kunt kijken of het in een andere telefoon wel werkt. Als dit het geval is, dan ligt het namelijk aan de instellingen van jouw telefoon en anders aan de simkaart of het netwerk.

We zien jouw reactie graag tegemoet! Geniet in ieder geval nog van je vakantie! 🙂
Ik heb denk ik inderdaad de nieuwste versie van IOS 10.3.1. We zijn steeds in steden geweest waar de lokalen en andere toeristen wel verbinding hebben. Helaas lukt het niet om van simkaart te ruilen. Ik zie geen signaal 3G of zoiets in beeld alleen vier gevulde bolletjes, één lege en TIM. Welke instelling van mijn IPhone SE zou ik nog kunnen veranderen?
? Een RESET doen op je Iphone. ( Home en sluimerknop tegelijk).

? instellingen-algemeen-stel opnieuw in-herstel netwerk instellingen
Dankjewel voor je reactie! Ik heb het geprobeerd maar nog steeds alleen via de WiFi een internet verbinding.
Karin,

Kan het zijn dat je Prepaid klant bent?
Met prepaid zijn namelijk problemen. Zie bijgaande afbeelding van een ander topic.
En heb je misschien last van de storing bij Prepaid? Zie afbeelding.
Ja ik ben een prepaid klant! Dan zijn er dus al zeker 10 dagen problemen! ☹️
Ik kreeg, itt tot de informatie van Tmobile, pas afgelopen zondag problemen. Maar ik gebruik losse MB's en geen bundel. Ook is uit de klachten te concluderen dat mensen die prepaid waren en een bundel hadden , bundel kwijt raakten en niet meer konden internetten.
Bij mij is het probleem verholpen, door via de zogenaamde landinspagina te kiezen voor internetbundels , en vervolgens te kiezen voor " betalen per MB".
Dankjewel voor je reactie!
Tmobile kan het zijn dat het probleem bij jullie ligt?
Ik heb 25 euro betaald en er niets mee kunnen doen!
Het probleem is nu opeens opgelost ik heb nu wel mobiel internet! Geen idee waardoor maar toch fijn dat het na tien dagen proberen is gelukt!
Heb je daarvoor niets hoeven te veranderen op mytmobile?
Als je niets hebt gedaan is de storing waarschijnlijk zojuist opgelost. Gelukkig. Zeker niet fijn om in een ander land zonder internet te zitten.
Heb je mooi weer? Ik ga morgen naar Italie. Helaas is de weersvoorspelling vanaf zondag niet zo goed.
Nee niets bijzonders gedaan. Wij zijn op Sicilië en daar is het heerlijk weer! Wij vliegen zondag weer terug.
Fijne vakantie!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Karin,

Goed om te lezen dat het uiteindelijk toch is opgelost! 🙂 Hoe precies dat blijft een raadsel, maar mogelijk was er iets met het netwerk aan de hand waardoor je geen gebruik kon maken van internet. Wij zijn in het buitenland afhankelijk van het netwerk van buitenlandse providers. Fijn in ieder geval dat het weer werkt, dat is het belangrijkste! Ik wens je nog fijne laatste vakantiedagen toe, geniet ervan!

Reageer