Beantwoord

Geen mobiel internet in buitenland

• 20 februari 2017
  • 9 reacties
  • 9166 Bekeken

Overgestapt naar Tmobile met Iphone 5. Roaming aan maar geen mob. internet in buitenland. Bij mobiele data onder instellingen staat slechts bij APN : startsites.t-mobile. "Stel opnieuw in" onder instellingen/ mobiele data helpt niet. In Nederland werkt eea wel onder 4G. Hoe op te lossen en hoe kan ik vanuit Nederland controleren of eea wel werkt?
icon

Beste antwoord door David 20 februari 2017, 15:11

Hey Marga,

Goed dat je dit even bij ons aankaart! Ben je op dit moment in het buitenland of in Nederland? Je kunt namelijk niet in Nederland testen hoe het over de grens werkt, dat had het wel gemakkelijker gemaakt!

We hebben dit algemene topic met een aantal suggesties om jouw dataverbinding in het buitenland op te zetten. Ik heb gelijk even gecontroleerd of jij geen blokkade had op jouw abonnement, maar dat is niet het geval. Heb je de roaming bij jouw toestel wel ingeschakeld staan? Bij de oudere iOS-versies moet de optie EU Internet uitgeschakeld staan. Dit is niet heel erg logisch en daarom heeft Apple deze functie vanaf iOS 10 ook geschrapt.

Je kunt ook nog, wanneer je over de grens bent, handmatig een andere provider selecteren. Met welke providers wij in het buitenland een overeenkomst hebben is terug te vinden op deze pagina. Hier staat precies welke providers jou kunnen voorzien van internet en je kunt dan ook direct zien welke functionaliteiten zij aanbieden.

Laat je weten of het gelukt is om een werkende internetverbinding over de grens te krijgen? Als wij je verder kunnen helpen, dan horen we dat ook graag!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Marga,

Goed dat je dit even bij ons aankaart! Ben je op dit moment in het buitenland of in Nederland? Je kunt namelijk niet in Nederland testen hoe het over de grens werkt, dat had het wel gemakkelijker gemaakt!

We hebben dit algemene topic met een aantal suggesties om jouw dataverbinding in het buitenland op te zetten. Ik heb gelijk even gecontroleerd of jij geen blokkade had op jouw abonnement, maar dat is niet het geval. Heb je de roaming bij jouw toestel wel ingeschakeld staan? Bij de oudere iOS-versies moet de optie EU Internet uitgeschakeld staan. Dit is niet heel erg logisch en daarom heeft Apple deze functie vanaf iOS 10 ook geschrapt.

Je kunt ook nog, wanneer je over de grens bent, handmatig een andere provider selecteren. Met welke providers wij in het buitenland een overeenkomst hebben is terug te vinden op deze pagina. Hier staat precies welke providers jou kunnen voorzien van internet en je kunt dan ook direct zien welke functionaliteiten zij aanbieden.

Laat je weten of het gelukt is om een werkende internetverbinding over de grens te krijgen? Als wij je verder kunnen helpen, dan horen we dat ook graag!
Dank je wel David,

Nu terug in Nederland heb ik de netwerkinstellingen opnieuw geladen en zie nu ook de keuze "Opties mobile data" / "roaming aan/uit" die eerder ontbrak. Zit al op de laatste IOS versie 10.2.1 Dijkt mij de oplossing en vertrouw erop dat eea werkt zodra ik weer over de grens ben.

Vriendelijke groeten
Marga
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marga,

Welkom terug in Nederland! 😉 Dat klinkt inderdaad als de oplossing. Probeer het de volgende keer als je in het buitenland bent gelijk even. Mocht het niet werken, trek dan aan de bel! Heb je al een nieuwe reis op de planning staan?
hoi,

ik ben de afgelopen maand 3 x in het buitenland geweest. In België en in Frankrijk en Engeland.
Nu had ik in al die landen geen internet. Ik kreeg wel een berichtje dat ik internet heb voor buitenland nog 83 mb. Ik had bereik daar alleen geen verbinding met internet.
Nu heeft mijn man het zelfde abbo en had dezelfde provider als ik en hij had wel bereik.
Kunt u eens kijken of er iets mis is met mijn abbo?
Mijn instelling staan hetzelfde als die van mijn man en zoals hierboven beschreven. En ik heb een Iphone 6
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jojytje,

Goed dat je dit even vraagt, het is natuurlijk wel zo handig als het gewoon werkt!

Ik heb gelijk even gekeken, maar zie in ons systeem geen blokkades of mogelijke oorzaken. Het lijkt dus aan de instellingen of het netwerk te liggen. In dit topic wordt uitleg gegeven over het gebruik van jouw telefoon en abonnement in het buitenland. Zou je die kunnen doornemen om te kijken of je het daar al mee weet te achterhalen? Zou je anders een screenshot toe kunnen voegen van de instellingen die jij hebt voor roaming? Misschien kunnen we dan achterhalen waar het aan ligt. Heb je ook geprobeerd handmatig een ander netwerk te selecteren in het land waar je je bevindt?

Wanneer je in het buitenland bent en het werkt nog steeds niet, controleer dan ook even jouw simkaart. Het zou kunnen zijn dat deze defect is en dat het daardoor niet goed gaat. Dat is dus ook handig om even uit te sluiten!

Ik ben heel benieuwd of je achter de oorzaak bent gekomen en anders zien we jouw bericht vanzelf verschijnen! 🙂
De vragensteller had precies dezelfde instellingen als haar echtgenoot! Ze had kunnen testen door van telefoon te ruilen.
Het lijkt mij dat het aan de Simkaart moet liggen.
Ik vraag mij af wat de apn gegevens zijn voor hongarije
Ik vraag mij af wat de apn gegevens zijn voor hongarije
Heb je iets aan deze pagina? Hier staat ook technische info bij.

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland
Ik zag ergens nog dit staan:

Als je een buitenlandse simkaart gebruikt (en vooral die uit Turkije is gemeen,) dan blijven die instellingen soms erin staan.

Instellingen > Mobiel netwerk > Opties Mobiele data > Mobieledatanetwerk.
APN: smartsites.t-mobile
Verder hoef je voor internet niets in te vullen.
Onderaan de pagina zie je Stel opnieuw in. Die kan je ook gebruiken. Zorg wel dat de T-Mobile sim in het toestel zit.

Reageer