Beste antwoord door David
Goed dat je dit even bij ons aankaart! Ben je op dit moment in het buitenland of in Nederland? Je kunt namelijk niet in Nederland testen hoe het over de grens werkt, dat had het wel gemakkelijker gemaakt!
We hebben dit algemene topic met een aantal suggesties om jouw dataverbinding in het buitenland op te zetten. Ik heb gelijk even gecontroleerd of jij geen blokkade had op jouw abonnement, maar dat is niet het geval. Heb je de roaming bij jouw toestel wel ingeschakeld staan? Bij de oudere iOS-versies moet de optie EU Internet uitgeschakeld staan. Dit is niet heel erg logisch en daarom heeft Apple deze functie vanaf iOS 10 ook geschrapt.
Je kunt ook nog, wanneer je over de grens bent, handmatig een andere provider selecteren. Met welke providers wij in het buitenland een overeenkomst hebben is terug te vinden op deze pagina. Hier staat precies welke providers jou kunnen voorzien van internet en je kunt dan ook direct zien welke functionaliteiten zij aanbieden.
Laat je weten of het gelukt is om een werkende internetverbinding over de grens te krijgen? Als wij je verder kunnen helpen, dan horen we dat ook graag!