Beantwoord

Geen netwerk en kan dus niet bellen

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Ik zit in Ecuador en krijg geen netwerkverbinding, kan dus niet bellen. Bovendien ga ik 3 maanden door Zuid-Amerika reizen, dus wil verbinding. Wat nu? Rekeningen betaald, geen net nieuwe klant en roaming staat aan.
icon

Beste antwoord door David 17 september 2017, 11:37

Hoi Anita,

Dat is een mooie reis die je voor de boeg hebt! 😃

Ik heb even gecontroleerd of er aan onze kant wellicht iets geblokkeerd is, maar dat is niet het geval. In Zuid-Amerika zijn de netwerken soms niet zo sterk als je in Nederland gewend bent. In Ecuador kun je bijvoorbeeld alleen gebruikmaken van Claro AM en Telefonica, maar de eerste heeft al weinig functionaliteiten. Met welke provider ben jij verbonden en heb je dit al eens handmatig geswitcht?

Op deze pagina vind je de beschikbare providers in het land waar je je bevindt. Je kunt dan van tevoren even bekijken welke providers je kunt gebruiken. In dit topic vind je instructies om jouw toestel goed in te stellen voor gebruik in het buitenland, misschien handig om ook dat nog even na te lopen.

Mocht het nou zo zijn dat je in een land bent waar je met jouw eigen toestel weinig of niets kunt op het netwerk, dan kun je ook een lokale simkaart aanschaffen. Op deze manier ben je in ieder geval bereikbaar. Het is dan handig om je ook even te laten inlichten over de tarieven en dekking van het netwerk.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten! Nog een hele goede reis! 🙂

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Anita,

Dat is een mooie reis die je voor de boeg hebt! 😃

Ik heb even gecontroleerd of er aan onze kant wellicht iets geblokkeerd is, maar dat is niet het geval. In Zuid-Amerika zijn de netwerken soms niet zo sterk als je in Nederland gewend bent. In Ecuador kun je bijvoorbeeld alleen gebruikmaken van Claro AM en Telefonica, maar de eerste heeft al weinig functionaliteiten. Met welke provider ben jij verbonden en heb je dit al eens handmatig geswitcht?

Op deze pagina vind je de beschikbare providers in het land waar je je bevindt. Je kunt dan van tevoren even bekijken welke providers je kunt gebruiken. In dit topic vind je instructies om jouw toestel goed in te stellen voor gebruik in het buitenland, misschien handig om ook dat nog even na te lopen.

Mocht het nou zo zijn dat je in een land bent waar je met jouw eigen toestel weinig of niets kunt op het netwerk, dan kun je ook een lokale simkaart aanschaffen. Op deze manier ben je in ieder geval bereikbaar. Het is dan handig om je ook even te laten inlichten over de tarieven en dekking van het netwerk.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten! Nog een hele goede reis! 🙂
Hallo David.

Zowel automatisch als handmatig krijg ik geen enkel netwerk te zien. Er valt dus niets te kiezen. Mijn vriend, met zijn KPN abonnement heeft hier de keuze uit Movistar, CNT of CLARO.
Een kaart kopen is een goed idee als ik in Ecuador blijf, maar Peru, Bolivia, Argentinie en Brazilie worden ook nog door mij bezocht. Gaat dit betekenen dat ik 3 maanden niets met mijn T-mobile abonnement kan? Het gaat mij niet om die 21 euro, ik wil gewoon bereikbaar zijn!

Met vriendelijke groet, Anita
Reputatie 7
Badge +20
Hi Anita,

Dan is er in die omgeving geen netwerk beschikbaar, maar dat kan op een andere locatie en in een ander land weer in één keer anders zijn, dat is afhankelijk van de dekking die de providers daar leveren. Wij kunnen vanaf hier niets aan het signaal in andere landen doen.

In het bericht wat ik eerst stuurde staat de link met beschikbare providers. Als je in een ander land bent, dan kun je daar controleren welke providers er beschikbaar kunnen zijn. Dan is het echter nog wel afhankelijk van de dekking die de provider in dat land levert, dat is ook niet altijd gegarandeerd.

Hopelijk lukt het een verbinding op te zetten! Geniet van je reis!
Hallo David.

Inmiddels op de Galapagos geweest, geen netwerk te vinden. Momentteel in Lima (Peru) en krijg dezelfde meldingen .... BUITEN GEBIED VAN NETWERK. Ook hier zowel automatisch als handmatig niets te vinden, ook niet degene die op het lijstje vermeld staan. Mijn vriend (KPN) gebruikt nu Movistar (en hij heeft nog 5 keuzes). De reis is geweldig, maar mijn bereikbaarheid absoluut niet.
Met vriendelijke groet, Anita
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Anita,

Heel vreemd! Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden natuurlijk..

Ik heb nogmaals gecontroleerd of de registratie van je simkaart op het netwerk in orde is en dat is wel het geval. Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd. Zou je over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten?

Werkt het daarna nog steeds niet dan moeten we achterhalen of dit probleem wordt veroorzaakt door je simkaart of je telefoon. Heb je de mogelijkheid om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te testen? Als je in een ander toestel wel verbinding kan maken met één van de beschikbare providers dan betekent het dat er iets niet klopt in de instellingen van je telefoon. We horen dan graag van je welk toestel je gebruikt en welke software versie hierop staat.

Mocht je simkaart ook in een ander toestel niet werken dan ligt het aan je simkaart. Stel dat wij je een nieuwe simkaart toesturen naar je thuisadres. Is er dan iemand die deze naar jullie kan verzenden vanuit Nederland?
Beste Issam,
Telefoon aan en uit werkt niet. Mij een nieuwe simkaart sturen, gaat niet werken, want ik weet niet hoe mijn route zal verlopen. Ik heb een nieuwe Nokia 3310 en kom niet snel iemand tegen met dezelfde simkaart. In Italië werkte mijn toestel wel. Inmiddels ben ik in Bolivia en heb ook hier geen bereik. Ik geef het op en neem half december wel contact met T-mobile op. Dank voor je tijd en moeite. Groetjes, Anita.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Anita,

Je kan in Bolivia een lokale simkaart kopen om in ieder geval bereikbaar te blijven. We horen graag van je in december en helpen je dan graag verder. Ik wens je nog een fijne tijd daar! 😉

Reageer