Beantwoord

Geen netwerk en service in Madeira


Halloooo ik ben sind 2 dagen in madeira maar ik heb geen netwerk en Service dus ook geen internet 4G , mijn abonnent is alles onbeperkt ! Dus daar betaal ik voor ! Hoe kan dit ?
icon

Beste antwoord door Folkert 11 april 2019, 18:51

Beste @altino ,

Log in op Mijn T-Mobile en kijk bij Gegevens en Instellingen, Blokkades of je geen blokkade hebt staan op internet in het buitenland.

Zijn al je rekeningen betaald? Vervelend om te vragen maar het kan je een tijdelijke blokkade opleveren.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hi, @altino,

Dat is niet wat je zou verwachten inderdaad. Ik help je graag verder.

Als je in een ander land aankomt dan moet je telefoon meestal even acclimatiseren. Vaak duurt dit niet veel langer dan een paar minuten. Als je dan nog geen netwerk hebt dan kun je zelf een aantal dingen proberen.
=============================================================

1. Herstart je telefoon (Dit heb je vast al gedaan)

2. Kijk of je handmatig een netwerk kunt selecteren.

iOS:
  • Ga naar instellingen / Netwerk instellingen / Netwerkselectie;
  • Schakel automatische netwerkselectie uit;
  • Selecteer een netwerk.
Android:
  • Ga naar Instellingen;
  • Ga naar meer;
  • Kies mobiele netwerken;
  • Kies provider;
  • Zet automatisch kiezen uit.
  • Selecteer een netwerk.
In Portugal kun je het beste voor NOS of MEO kiezen. Deze providers bieden daar ook 4G aan.

3. Kijk of de APN instellingen goed staan.

Android:
  • Ga naar Instellingen;
  • Selecteer Verbindingen;
  • Selecteer Mobiele netwerken;
  • Selecteer Namen toegangspunten;
  • Ga naar stap 4.
iOS:
  • Ga naar Instellingen;
  • Selecteer mobiel netwerk;
  • Selecteer Mobieledatanetwerk;
  • Ga naar stap 4.
4. Wijzig wanneer nodig de instellingen,
  • Naam: T-Mobile Internet
  • APN: smartsites.t-mobile
  • Gebruikersnaam: tmobile
  • Wachtwoord: tmobile
  • Netwerktype: IPv4
  • MMS-poort: 8080
  • Verificatietype: Geen
5. Start je Telefoon opnieuw op.

Mocht het nog niet werken, Probeer dan contact op te nemen met de klantenservice. Via nummer: +31 6 2400 1200.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @altino ,

Log in op Mijn T-Mobile en kijk bij Gegevens en Instellingen, Blokkades of je geen blokkade hebt staan op internet in het buitenland.

Zijn al je rekeningen betaald? Vervelend om te vragen maar het kan je een tijdelijke blokkade opleveren.

Groet, Folkert

Reageer