Beantwoord

Geen netwerk in Nieuw Zeeland

• 19 februari 2017
  • 3 reacties
  • 279 Bekeken

Ik zit momenteel in nieuw zeeland en heb geen netwerk. Dataverbinding is aan. Ook roaming aangezet maar heb 'geen service'. Heb niet de mogelijkheid om met iTunes te verbinden hier. Zag een bericht met reactie van tmobile dat het toestel niet ingesteld was voor t buitenland. Ik weet dat ie in Duitsland wel werkte. Dus begrijp t niet goed. Iemand een idee? Dit is nu wel heel vervelend.
icon

Beste antwoord door Sam- 19 februari 2017, 17:30

Hoi hoi Tessa,

Wat gaaf dat je in Nieuw Zeeland bent! Begrijpelijk dat je daar ook gewoon gebruik wil kunnen maken van je telefoon. Goed dat je dit dus bij ons navraagt.

Je zou gewoon verbinding moeten kunnen maken met het netwerk in het buitenland. Er zijn namelijk geen blokkades actief. Zou je zoals in dit topic staat vermeld willen controleren of het wel werkt als je handmatig een ander netwerk selecteert? Je vind in het eerder genoemde topic ook andere tips om verbinding te maken met het netwerk in het buitenland.

Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hoi hoi Tessa,

Wat gaaf dat je in Nieuw Zeeland bent! Begrijpelijk dat je daar ook gewoon gebruik wil kunnen maken van je telefoon. Goed dat je dit dus bij ons navraagt.

Je zou gewoon verbinding moeten kunnen maken met het netwerk in het buitenland. Er zijn namelijk geen blokkades actief. Zou je zoals in dit topic staat vermeld willen controleren of het wel werkt als je handmatig een ander netwerk selecteert? Je vind in het eerder genoemde topic ook andere tips om verbinding te maken met het netwerk in het buitenland.

Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂
Dag Issam
Ik heb handmatig 3 aanbieders gevonden. 2degrees en Vodafone en sprak NZ. Heb er een gekozen maar er blijft 'geen service' staan. Vraag me af of ik mijn instellingen nu wel goed heb staan. Mobiele data en dataroaming heb ik aan staan. dat is toch de bedoeling? Geen idee of het opnieuw instellen van 'mobieledatanetwerk' wat doet? En welke eerder genoemde topics bedoel je over tips om verbinding te maken?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tessavw,

Het is in ieder geval positief dat je meer dan 1 provider vindt om verbinding mee te kunnen maken! Bevind je je in stedelijk gebied of meer afgelegen? De diensten in Nieuw-Zeeland zijn echter wel beperkt, als je bijvoorbeeld van Vodafone gebruik maakt, dan kun je enkel gebeld worden en sms'en (ontvangen en verzenden), maar meer ook niet. Two Degrees en Spark bieden meer functionaliteiten.

Zou je kunnen aangeven van welke iPhone je gebruik maakt en welke versie van iOS hier op draait? Sinds iOS 10 is de optie 'EU-internet' namelijk geschrapt, maar ervoor zou het nog zo kunnen zijn dat je deze uit moet schakelen als je wilt roamen. Anders staan de instellingen van jouw toestel inderdaad correct. Het opnieuw instellen zou hier eigenlijk geen invloed op moeten hebben. In het bericht van Issam is in het blauw een link toegevoegd met een topic met een aantal extra suggesties voor jouw probleem. Apple zelf heeft hier ook nog een uitgebreid topic over, daar kun je ook nog een aantal tips vinden.

Tot slot kun je ook nog even kijken of jouw simkaart misschien beschadigd of vuil is. Als dit namelijk het geval is, dan kan dat ook nog gevolgen hebben voor jouw netwerkervaring. Controleer dit dus ook nog even voor de zekerheid!

We horen graag van je of het dan uiteindelijk toch nog is gelukt om een internetverbinding op poten te zetten! Houd ons op de hoogte. 🙂

Reageer