Beantwoord

Geen netwerk in Spanje

Hallo,
Ik heb vanaf het moment dat ik in Madrid ben geen network; ik heb de telefoon (Iphone 6) al en een paar keer opgestart maar helaas zonder success. Ik ga hier een jaar wonen dus ik ben wel echt opzoek naar een oplossing.

Wie zou mij verder kunnen helpen?

Alvast bedankt! Gr Amal
icon

Beste antwoord door Thalina 3 januari 2017, 11:20

Hoi Amal,

Ai, dat is niet handig inderdaad! Zeker niet als je daar een jaar blijft wonen! Ik heb gelijk in het systeem gekeken of er misschien een blokkade actief is, maar dat is niet het geval. Met welke provider probeer je te verbinden? Heb je al eens geprobeerd om handmatig met een andere provider te verbinden? Je kunt verbinding maken met Orange, Xfera (Yoigo), Movistar en Vodafone. Heb je dit overal in Madrid of op één locatie? Mocht dit niet helpen, kun je dan bij jouw instellingen kijken of je roaming aan hebt staan en EU Internet uit? Mocht dit allemaal niet helpen, kun je dan eens jouw simkaart in een ander toestel proberen? Kun je dan wel verbinding maken?

Ik hoop natuurlijk dat een van bovenstaande tips de oplossing is! Mocht dat niet het geval zijn, trek dan aan de bel. Dan gaan we kijken naar een andere oplossing!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Amal,

Ai, dat is niet handig inderdaad! Zeker niet als je daar een jaar blijft wonen! Ik heb gelijk in het systeem gekeken of er misschien een blokkade actief is, maar dat is niet het geval. Met welke provider probeer je te verbinden? Heb je al eens geprobeerd om handmatig met een andere provider te verbinden? Je kunt verbinding maken met Orange, Xfera (Yoigo), Movistar en Vodafone. Heb je dit overal in Madrid of op één locatie? Mocht dit niet helpen, kun je dan bij jouw instellingen kijken of je roaming aan hebt staan en EU Internet uit? Mocht dit allemaal niet helpen, kun je dan eens jouw simkaart in een ander toestel proberen? Kun je dan wel verbinding maken?

Ik hoop natuurlijk dat een van bovenstaande tips de oplossing is! Mocht dat niet het geval zijn, trek dan aan de bel. Dan gaan we kijken naar een andere oplossing!
Hai Thalina, het is gelukt! Ik heb nu verbinding met Movistar. Fijn dus dat het goed is gekomen. Ik zou alleen nog wel graag mijn bundel willen aanpassen nu ik met dit nummer niet zal bellen en alleen gebruik wil maken van de wifi verbinding. Wat zou jij adviseren? Of is het beter om deze vraag onder een ander topic te plaatsen?
Thanks! Gr Amal
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Amal,

Kijk, ik ben blij om dat te horen! 🙂 Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken. Jouw vraag over je bundels mag je ook gewoon hier stellen hoor, geen probleem. Ik zie dat je een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt. Daarmee kun je elke maand jouw bel- en internetbundel omhoog, omlaag of zelfs helemaal uitzetten als je dat wilt. Ik zie dat je op dit moment 6GB hebt, maar als je voorlopig in Madrid blijft is het misschien handiger om deze bundel helemaal uit te zetten. Verder zie ik dat je een belbundel met 120 minuten hebt die je in Nederland en de EU kunt gebruiken. Je zou ervoor kunnen kiezen om deze aan te houden, omdat je dan gewoon 120 minuten kunt bellen in Spanje. Je betaalt voor deze belbundel 3 euro per maand, dus dat is misschien wel handig om te houden. Als je inlogt op My T-Mobile en dan kijkt bij Bundels aanpassen kun je precies zien wat je nu hebt en ook gelijk jouw bundels aanpassen als je dat wilt.

Verder kun je trouwens met jouw abonnement onbeperkt sms'en in de EU en gratis gebeld worden. Goed om even te onthouden nu je zo'n tijd daar verblijft 🙂

Denk er even rustig over na. Als ik nog ergens bij kan helpen of als het aanpassen niet lukt, laat het gerust weten!

Reageer