Beantwoord

Geen netwerk Zweden

• 10 september 2017
  • 11 reacties
  • 269 Bekeken

Ik heb een abbonement, maar kan nu geen netwerken vinden in Zweden.
Ik ben ook helemaal bij met betalen, dus dat kan het probleem niet zijn.
Ook handmatig netwerk zoeken, lukt niet.
Hoe kan ik een netwerk bereiken hier in Zweden?
icon

Beste antwoord door David 11 september 2017, 15:36

Hey Gerrit,

Heb je dit probleem ook al onderweg gehad, dus op andere locaties dan Karlskrona? Ik heb even een algemene dekkingskaart erbij gepakt en de dekking van de beschikbare providers (Hutchison, Tele2, Telia en Telenor) gecontroleerd. Hier zijn behoorlijk wat plekken waar de dekking niet aanwezig of verre van optimaal is. Dit zou goed kunnen betekenen, dat het aan de dekking op Karlskrona zelf ligt en daar is verder niet erg veel aan te doen. Je kunt in dat geval nog een lokale simkaart overwegen, zodat je in ieder geval bereikbaar bent. Zorg dan wel dat je er één neemt met een goede dekking in jouw omgeving!

Je kunt ook nog even jouw simkaart controleren, voor de zekerheid, om alles uit te sluiten. Op deze website vind je instructies om dit te doen. Aan jouw bericht te zien, vermoed ik echter dat het aan de dekking op jouw locatie ligt.

Houd je ons op de hoogte, Gerrit? Als je nog vragen hebt, horen we dat ook graag!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Misschien staat er een blokkade op voor internet in het buitenland, je kan dit zien op my-tmobile en dan onder blokkade kijken bij internet buitenland. Deze kan je dus aan of uitzetten.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb de instellingen gecontroleerd, staan allemaal op toestaan.
dus dat kan het probleem niet zijn.
Reputatie 5
Badge +14
Oke , dan is het vreemd dat je helemaal geen provider vind, dus ook niet bellen ? .
Toestel uit en aan ook al geprobeerd?
Reputatie 5
Badge +14
Roaming staat ook aan ?
Roaming staat aan, toestel al meerdere keren opnieuw opgestart.
Hij wil niet verbinden met netwerk.
Sim-kaart al een keer eruit gehaald en weer in het toestel. Ook geen resultaat.
Als ik handmatig laat zoeken, zie ik de diverse netwerken verschijnen, maar kan geen op geen enkel netwerk komen. Heb dit probleem in het voorjaar ook al in Noorwegen gehad. In Nederland maakte het toestel voor de eerste keer weer verbinding.
Reputatie 5
Badge +14
Oke , ja dan kan ik helaas je ook niet verder helpen .
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gerrit,

Er staan ook geen blokkades op jouw abonnement, dus daar ligt het ook niet aan in dit geval. Kun je alle stappen uit dit topic eens doornemen en kijken of je het dan werkbaar krijgt? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je geen of geen goede dekking hebt in het gebied waar je op het moment bent.

Ik ben benieuwd wat je geprobeerd hebt en welke providers je hebt gekozen, plus welke telefoon je gebruikt. Houd ons op de hoogte!
Ik ben in Karlskrona en zie de netwerken van Telia, Telenor en diverse andere. Ik gebruik de Huawei P8.
Ik heb meerdere keren geprobeerd op de diverse netwerken te komen, maar elke keer wordt dat geweigerd.
Alle stappen zoals hierboven beschreven zijn, heb ik al meerdere keren doorlopen, nog steeds geen resultaa.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Gerrit,

Heb je dit probleem ook al onderweg gehad, dus op andere locaties dan Karlskrona? Ik heb even een algemene dekkingskaart erbij gepakt en de dekking van de beschikbare providers (Hutchison, Tele2, Telia en Telenor) gecontroleerd. Hier zijn behoorlijk wat plekken waar de dekking niet aanwezig of verre van optimaal is. Dit zou goed kunnen betekenen, dat het aan de dekking op Karlskrona zelf ligt en daar is verder niet erg veel aan te doen. Je kunt in dat geval nog een lokale simkaart overwegen, zodat je in ieder geval bereikbaar bent. Zorg dan wel dat je er één neemt met een goede dekking in jouw omgeving!

Je kunt ook nog even jouw simkaart controleren, voor de zekerheid, om alles uit te sluiten. Op deze website vind je instructies om dit te doen. Aan jouw bericht te zien, vermoed ik echter dat het aan de dekking op jouw locatie ligt.

Houd je ons op de hoogte, Gerrit? Als je nog vragen hebt, horen we dat ook graag!

Reageer