Momenteel ben ik met vakantie in Florida. Voordat ik vertrok heb ik mijn unlimited abonnement uitgebreid naar unlimited usa. Ik ging er van uit dat als ik dan eenmaal in de usa zou zijn, alles zou werken.
Echter kan ik geen verbinding maken met een netwerk. Af en toe zie ik dat ik verbonden ben met T-Mobile NL, maar dan kan ik nog steeds niet bellen, smsen of internetten. Ik heb het stappenplan gevolgd om eerst op een ander netwerk te gaan en dan weer terug. Dit werkte niet. Ook heb ik mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, maar heb hetzelfde probleem. Geen netwerkverbinding of alleen noodoproepen. Volgens de coverage map zou ik in geheel Florida gebruik kunnen maken van het T-Mobile netwerk.
Kortom, ik heb voor niets mijn abonnement verhoogd en betaal nu 25 euro extra voor iets dat niet werkt.
Ik probeer het al 5 dagen met de tips die ik in gerelateerde topics heb gevonden, maar dus zonder resultaat. Ik hoor graag hoe ik dan toch gebruik kan maken van het netwerk hier in Amerika.
Beste antwoord door Jeffrey87
Ik heb even de specificaties van jouw toestel erbij gezocht, en zie dat dit toestel zeer beperkte ondersteuning heeft voor het Amerikaanse 4G netwerk van T-Mobile.
Voor de beste ervaring heeft het toestel ondersteuning nodig voor de 1700 MHz frequentie, maar jouw toestel ondersteunt dit niet. De Samsung A70 biedt alleen ondersteuning voor 1 van de 5 gebruikte frequenties van T-Mobile USA.
Je zult hierdoor slechts beperkt toegang hebben tot 4G. 3G zou het daarentegen wél gewoon moeten doen.
Als je ervoor kiest om op een ander Amerikaans netwerk dan T-Mobile USA aan te melden dan zal je extra kosten per MB, minuut en SMS maken.
Groet,
Jeffrey