Beantwoord

geen netwerkverbinding usa

• 19 juli 2019
  • 4 reacties
  • 450 Bekeken

Goedemiddag,

Momenteel ben ik met vakantie in Florida. Voordat ik vertrok heb ik mijn unlimited abonnement uitgebreid naar unlimited usa. Ik ging er van uit dat als ik dan eenmaal in de usa zou zijn, alles zou werken.
Echter kan ik geen verbinding maken met een netwerk. Af en toe zie ik dat ik verbonden ben met T-Mobile NL, maar dan kan ik nog steeds niet bellen, smsen of internetten. Ik heb het stappenplan gevolgd om eerst op een ander netwerk te gaan en dan weer terug. Dit werkte niet. Ook heb ik mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, maar heb hetzelfde probleem. Geen netwerkverbinding of alleen noodoproepen. Volgens de coverage map zou ik in geheel Florida gebruik kunnen maken van het T-Mobile netwerk.

Kortom, ik heb voor niets mijn abonnement verhoogd en betaal nu 25 euro extra voor iets dat niet werkt.
Ik probeer het al 5 dagen met de tips die ik in gerelateerde topics heb gevonden, maar dus zonder resultaat. Ik hoor graag hoe ik dan toch gebruik kan maken van het netwerk hier in Amerika.
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 27 juli 2019, 23:12

Hoi @Schenkie,

Ik heb even de specificaties van jouw toestel erbij gezocht, en zie dat dit toestel zeer beperkte ondersteuning heeft voor het Amerikaanse 4G netwerk van T-Mobile.

Voor de beste ervaring heeft het toestel ondersteuning nodig voor de 1700 MHz frequentie, maar jouw toestel ondersteunt dit niet. De Samsung A70 biedt alleen ondersteuning voor 1 van de 5 gebruikte frequenties van T-Mobile USA.

Je zult hierdoor slechts beperkt toegang hebben tot 4G. 3G zou het daarentegen wél gewoon moeten doen.

Als je ervoor kiest om op een ander Amerikaans netwerk dan T-Mobile USA aan te melden dan zal je extra kosten per MB, minuut en SMS maken.

Groet,

Jeffrey
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Schenkie,

Sorry voor de late reactie! Hoe bevalt het leven in Florida? Al over de Everglades gevaren? 🐊

Op jouw aansluiting staan geen belemmeringen, zoals een blokkade of een betalingsachterstand en het zou dus moeten werken. Staan de instellingen van jouw telefoon zelf wel helemaal correct ingesteld? Wanneer je de vrije netwerkkeus had, heb je toen wel verbinding kunnen maken en getest of je iets kunt? Op basis van je bericht gok ik dat je dit al hebt getest, maar vraag het toch: Ervaar je dit probleem overal in Florida of alleen op bepaalde locaties? Een dekkingskaart is natuurlijk een goede indicatie, maar is ook niet volledig sluitend. Het kan natuurlijk zijn dat er precies op jouw locatie net geen goede dekking is en je daardoor niets kunt.

Een van onze Superusers attendeerde me erop dat het waarschijnlijk is dat je een toestel hebt wat geen 1700 MHz ondersteunt, terwijl T-Mobile USA hier wel op werkt. Ik ben dan ook benieuwd welk toestel jij hebt?

Ik zie jouw bericht graag tegemoet! Geniet in ieder geval ook van de vakantie!
Hi @David

Dank voor je reactie. Florida beval erg goed en de Everglades waren heel tof.

De instellingen vam mijn telefoon staan goed en in vrije netwerkkeuze heb ik wel kunnen bellen.
Onlangs ben ik een aantal dagen in Miami geweest waar ik prima netwerkverbinding heb gehad (3G) en ook in Orlando. Blijkbaar alleen niet op de plek van mijn verblijf terwijl dat kennelijk wel zou moeten..(zie de bijlage)

Ik gebruik de samsung a70. Heb geen idee of die geen1700 mhz ondersteunt.

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Schenkie,

Ik heb even de specificaties van jouw toestel erbij gezocht, en zie dat dit toestel zeer beperkte ondersteuning heeft voor het Amerikaanse 4G netwerk van T-Mobile.

Voor de beste ervaring heeft het toestel ondersteuning nodig voor de 1700 MHz frequentie, maar jouw toestel ondersteunt dit niet. De Samsung A70 biedt alleen ondersteuning voor 1 van de 5 gebruikte frequenties van T-Mobile USA.

Je zult hierdoor slechts beperkt toegang hebben tot 4G. 3G zou het daarentegen wél gewoon moeten doen.

Als je ervoor kiest om op een ander Amerikaans netwerk dan T-Mobile USA aan te melden dan zal je extra kosten per MB, minuut en SMS maken.

Groet,

Jeffrey
Hoi @Schenkie,

Groet,

Jeffrey

Dat verklaart waarom ik nauwelijks verbinding maak hier @Jeffrey87. Thanks voor het kijken.

Reageer