Beantwoord

Geen netwerkverbinding USA

  • 12 januari 2020
  • 5 reacties
  • 283 Bekeken

Goededag, 

Voor mijn studie zit ik de komende 5 maanden in New York. Hiervoor heb ik bij t-mobile een Unlimited GB + 120 minuten bellen versie USA 19.1 afgesloten. Met dit abonnement zou ik zonder problemen moeten kunnen bellen en surfen op het internet, aangezien t-mobile als beste netwerk hier wordt aangegeven. Echter, ben ik inmiddels al een week in New York en ervaar ik problemen met het abonnement. Mijn telefoon geeft wel aan dat ik bereik heb, maar maakt op geen enkele manier verbinding met het internet netwerk.  Ik heb al meerdere malen stappen gevolgd, zoals handmatig met AT&T verbinding maken en mijn simkaart in een ander toestel zetten. Helaas heeft niets geholpen. 

Mijn vriendinnen die daarentegen een Amerikaanse simkaart hebben gekocht, kunnen wel gebruik maken van het ‘LT’ netwerk van t-mobile in Amerika. De Amerikaanse keten kunnen helaas niets voor mij doen, omdat ik een Nederlands abonnement heb. 

Is er een oplossing om mijn abonnement goed te laten werken? 

icon

Beste antwoord door Evy 13 januari 2020, 14:22

Hi @Nadine1505 

Laten we hier snel een oplossing voor zoeken! Ik snap dat je zo snel mogelijk weer gebruik wilt maken van ons netwerk. Ik heb jouw abonnement gecheckt op blokkades of een betalingsachterstand en dit is niet het geval, alles zou dus moeten werken. Staan de instellingen van jouw telefoon zelf wel helemaal correct ingesteld? Op deze pagina kun je precies zien hoe jouw instellingen moeten staat voor dataroaming en internet in het buitenland. Wanneer je de vrije netwerkkeus had, heb je toen wel verbinding kunnen maken en getest of je iets kunt? In het verleden is het bij een klant wel eens voorgekomen dat zijn of haar toestel het netwerk van USA niet ondersteunt, wat voor toestel gebruik je? Dan zoek ik dat gelijk voor je uit! :grinning:

 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Nadine1505 

Laten we hier snel een oplossing voor zoeken! Ik snap dat je zo snel mogelijk weer gebruik wilt maken van ons netwerk. Ik heb jouw abonnement gecheckt op blokkades of een betalingsachterstand en dit is niet het geval, alles zou dus moeten werken. Staan de instellingen van jouw telefoon zelf wel helemaal correct ingesteld? Op deze pagina kun je precies zien hoe jouw instellingen moeten staat voor dataroaming en internet in het buitenland. Wanneer je de vrije netwerkkeus had, heb je toen wel verbinding kunnen maken en getest of je iets kunt? In het verleden is het bij een klant wel eens voorgekomen dat zijn of haar toestel het netwerk van USA niet ondersteunt, wat voor toestel gebruik je? Dan zoek ik dat gelijk voor je uit! :grinning:

 

Hi Evy! 

Ik heb mijn telefoon inderdaad goed ingesteld. Toen ik de vrije netwerkkeus had, heb ik verbinding kunnen maken met AT&T. Hierbij werkte mijn whatsapp en google maps gewoon. Toen ik overstapte naar het T mobile metwerk verdween de verbinding en kreeg ik niets meer binnen. Heel af en toe had ik 2 pijlen met een E erboven als datanetwerk, maar verder geen werkend internet. Ik heb de Samsung Galaxy A7 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Nadine1505 

Ik heb dit doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan onderzoeken waar dit aan ligt en zullen je voorzien van een terugkoppeling binnen enkele dagen. 

Hi Hajar, 

Bedankt voor je antwoord! Ik hoop dat het snel opgelost kan worden, omdat ik veel geld betaal voor de bundel en merk dat ik het toch echt nodig heb. 

Ik wacht je reactie af

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Nadine1505 

Ik heb de technische specialist gesproken en die geeft het volgende aan;  Zou je de netwerkmodus instelling in de telefoon kunnen bekijken of deze wel op 2G/3G en 4G staat ingesteld? Indien dat het geval is dan de APN wijzigen van smartsites.t-mobile naar internet. bij de instellingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten. 

Als het daar niet mee is opgelost dan gaan ze het verder onderzoeken. Ik hoor graag van je!

Reageer