Beantwoord

Geen ontvangst in Duitsland (internet & bellen)

• 18 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 584 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds ik wekelijks met enige regelmaat in Duitsland kom heb ik weinig tot geen ontvangst. Heel soms krijg ik een E-verbinding, maar veel vaker krijg ik de cirkel met de schuine streep erdoor en kan ik helemaal niks met mijn mobiel.

Eerst dacht ik dat het wellicht aan de telefoon (S7 Edge) lag, maar de upgrade naar een S9+ met nieuwe SIM heeft ook niks gedaan. Een andere optie waarom de ontvangst ronduit slecht is leek mij omdat ik voornamelijk in het grensgebied vertoef. Echter wanneer ik veel dieper Duitsland in ga blijft de status hetzelfde. Ook na opnieuw opstarten etc.

Bij de instellingen in My -T-mobile staat alles gewoon op toestaan, dus daar zou het niet aan moeten liggen en er is volgens mij ook geen sprake van een blokkade?

Zou het graag op willen lossen aangezien ik op korte termijn ga verhuizen naar Duitsland en mijn Nederlandse abbonement nog ongeveer anderhalf jaar doorloopt. Kan iemand mij aub helpen? :-)

Met vriendelijke groet,

Jerzy.

icon

Beste antwoord door CrisTien 18 oktober 2019, 16:52

Beste @TheDude87 Je zou eens kunnen proberen om in je telefoon handmatig een andere provider te kiezen in Duitsland.

Op   Deze  pagina kun je zien met welke netwerkproviders in het buitenland T-Mobile afspraken heeft gemaakt. Ook kun je zien of deze providers 4G bieden. Denk er aan dat ook in het buitenland de providers hun netwerken verbeteren. Daarom kan de daadwerkelijke dekking ter plekke beter zijn dan we hier vermelden.

Laat even weten of dit helpt!

Fijn weekend

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste @TheDude87 Je zou eens kunnen proberen om in je telefoon handmatig een andere provider te kiezen in Duitsland.

Op   Deze  pagina kun je zien met welke netwerkproviders in het buitenland T-Mobile afspraken heeft gemaakt. Ook kun je zien of deze providers 4G bieden. Denk er aan dat ook in het buitenland de providers hun netwerken verbeteren. Daarom kan de daadwerkelijke dekking ter plekke beter zijn dan we hier vermelden.

Laat even weten of dit helpt!

Fijn weekend

Goedemorgen CrisTien,

Ik ga je advies vandaag even testen. Hou je op de hoogte!

Hartelijk bedankt! Na handmatig een andere provider te hebben geselecteerd werd er verbinding gemaakt met een 4G netwerk! Ontvangst 0 streepjes, maar de afstand naar de Nederlandse grens is hemelsbreed nog geen 2km, dus dat is dan denk ik niet anders. Zojuist in Haren (Emsland) nog eens getest en wederom 4G maar nu ook volle bak ontvangst!

Hier was ik zelf echt nooit opgekomen (en dat werkt in de IT...). Bedankt, bedankt, bedankt! Echt geweldig!

Reputatie 7
Badge +20

@TheDude87 👍🏻⭐️
Let er wel op dat als je in het buitenland gaat wonen er  (fair use policy regels zijn.

Op Deze site kan je er meer over lezen.

Groetjes en een fijn weekend

Reageer