Beantwoord

Geen roamingkosten meer bij Vodafone

• 21 november 2016
  • 19 reacties
  • 796 Bekeken

Beste, vanaf aanstaande maandag zal Vodafone geen roamingkosten meer in rekening brengen bij Red en Black abonnementen. Bellen SMS en internet in het buitenland gaat gewoon met je eigen NL bundel. Gaat tmobile dit voorbeeld achterna? Of moeten we nog wachten tot volgend jaar?
icon

Beste antwoord door Amy 22 november 2016, 11:04

Hey Assel & DBrandsma,

We krijgen hier al meer vragen over binnen en natuurlijk zijn wij intern ook al aan het kijken hoe we dit gaan aanvliegen. T-Mobile was de eerste provider in Nederland die het taboe rond dataroaming in het buitenland doorbrak. Denk hierbij aan ons Stel Samen Stel Bij abonnement, waarbij je een deel van je nationale bundel in de EU kunt gebruiken:Data mee op reis. Geen zorgen wij zullen blijven innoveren, ook op dit vlak! We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen. Zodra hier meer informatie over bekend is laten we dat uiteraard op het forum weten. Hiervoor kun je het beste ons nieuws subforum in de gaten houden. 🙂
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Ben ook benieuwd. Maar dit "roamingkosten" van Vodafone geld alleen voor abbo's aangesloten op of na 21 november 2016. Ik moet eerlijk zeggen dat providers dit wel vaker doen, wat ik een beetje oneerlijk vind voor particulieren die er onder vallen.
Beste DBrandsma, Bij Vodafone kunnen ook huidige abonnement houders die voor 21 november een Red abonnement hebben afgesloten upgraden. Dit kost eenmalig 15 euro. Wanneer men een Black abonnement heeft gaat dit automatisch.
Reputatie 4
Badge +9
Beste DBrandsma, Bij Vodafone kunnen ook huidige abonnement houders die voor 21 november een Red abonnement hebben afgesloten upgraden. Dit kost eenmalig 15 euro. Wanneer men een Black abonnement heeft gaat dit automatisch.
Beetje vreemd dat je moet bijbetalen voor zoiets voor als je een trouwe klant van Vodafone bent. Hoe dat ook, ik dwaal af. Weet toevallig een moderator hier meer informatie over de roaming kosten? Buiten om het binnen bundel die je al kunt gebruiken in het buitenland.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Assel & DBrandsma,

We krijgen hier al meer vragen over binnen en natuurlijk zijn wij intern ook al aan het kijken hoe we dit gaan aanvliegen. T-Mobile was de eerste provider in Nederland die het taboe rond dataroaming in het buitenland doorbrak. Denk hierbij aan ons Stel Samen Stel Bij abonnement, waarbij je een deel van je nationale bundel in de EU kunt gebruiken:Data mee op reis. Geen zorgen wij zullen blijven innoveren, ook op dit vlak! We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen. Zodra hier meer informatie over bekend is laten we dat uiteraard op het forum weten. Hiervoor kun je het beste ons nieuws subforum in de gaten houden. 🙂
Ben benieuwd, zou me heel goed uitkomen op wintersport🆒
12gb voor 37,50 voor nederland en Europa zone1. Vind ik toch erg aantrekkelijk. Hier koop je bundels van 9,99 voor 500Mb. Zit toch hard na te denken om over te stappen
En toen was het stil....
Reputatie 7
Badge +15
Hi all,

Het is nog even wat stiller hier omdat er nog geen concreet nieuws is hierover. We kunnen natuurlijk wel gaan speculeren maar daar hebben jullie natuurlijk ook niets aan! 😉 '

Zodra er meer informatie over bekend is laten we het uiteraard aan jullie weten!
Dat zeker waar, maar had toch stiekem al wel wat nieuws verwacht aangezien dat bedrijft met een rood bord en witte letters al enige tijd geleden met het nieuws kwam mbt het roamen van uit je nationale bundel. En is voor velen denk ik toch wel een dingetje om te doen besluiten over te stappen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Balletje-balletje,

Wat dat betreft waren wij (volgens mij) de eerste al! Je kunt namelijk al een hele tijd een deel van je data uit je bundel gebruiken in het buitenland met het Stel Samen & Stel Bij prijsplan. Op deze pagina vind je meer informatie over Data mee op reis!

Dit zal natuurlijk wel aangepast gaan worden maar voor nu heb je dus ook al de mogelijkheid om een deel van je data over de grens te gebruiken! 🙂
Daar ben ik zeker van op de hoogte, dat was ook juist voor mij ook een van de redenen om over te stappen, mede doordat ik regelmatig in het buitenland verblijft. Dus hoe mooi kan het zijn om straks gewoon lekker in zone 1 je nationale bundel te kunnen bellen en internetten. Ik kijk daar echt naar uit !
Reputatie 7
Badge +15
Hey Balletje-Balletje,

Super leuk om te horen dat dit een reden was om bij ons te komen! Ik kan je wel verzekeren dat wij uiteraard ook gaan voldoen aan deze eisen! Het is alleen nog even afwachten wat het precies gaat worden.. 🙂
In het buitenland bellen via je bundel kan natuurlijk bij T-Mobile al heel lang 😛 Ze lopen bij Vodafone wel heel erg achter hoor. Het zou natuurlijk mooi zijn dat klanten nu hun hele bundel kunnen gebruiken in het buitenland, en zonder extra kosten (dus niet duurder maken).

Zoals Amy al aangeeft, we zullen moeten wachten want met speculeren hebben we niets. Nu maar hopen dat de directie van T-Mobile vaak over de grens komt, dan heeft hij er zelf ook iets aan :)

Blijft altijd spannend, net zoals de plotselinge Datavrije Muziek, super geweldig!!
Reputatie 7
Badge +15
Hi Serviceweb,

Bedankt voor je positieve bericht! Leuk om te lezen zo op de vroege morgen! ;)

We wachten inderdaad nog even af wat er allemaal gaat gebeuren begin volgend jaar. Zoals ik al eerder zij melden we het natuurlijk meteen als er nieuws is!
Ik zit er ook al op te wachten Idd.. ik zat bij KPN en ben overgestapt naar tmobile omdat ze bij KPN aan kwamen met die 60 dagen regeling die inmiddels alweer van de baan is. Ik heb nu in NL onbeperkt internet waar ik erg tevreden over ben maar in de EU "maar" 2 GB. Ik neem onbeperkt data omdat ik veel op Mn telefoon doe. Ben namelijk vrachtwagenchauffeur en die moeten nou eenmaal vaak ergens uren wachten tot ze geladen worden 😞 maar ik kom dus ook bijna dagelijks of soms een hele week in België Duitsland Frankrijk etc.. met mijn frequentie van data gebruik is die 2 gb in de EU zo op 😞 en dan kost een extra gb ook nog eens €25!!

Dusja.. ik kijk uit naar de dag dat ik gewoon overal Mn ding kan doen op Mn telefoon ongeacht waar ik ben :-)

Edit: zie foto 😛 lijkt me duidelijk dat ik dan zo door Mn 2gb in de EU heen ben 😞
Reputatie 7
Badge +20
Hi Omleiding,

Wij kunnen je begin volgend jaar van meer informatie voorzien. Ik zie inderdaad dat je veel verbruikt dus hopelijk hebben we goed nieuws straks! 🙂 Houd ons forum in de gaten voor meer informatie!
Het is begin volgend jaar.... en nu?? 😛
Mag duidelijk zijn dat het geen prioriteit heeft bij T-Mobile
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Omleiding en ASSEL,

Het is begrijpelijk dat jullie zo snel mogelijk meer informatie willen. We willen dit ook graag met jullie delen, maar we beschikking nog niet over deze informatie.

Zodra we hier meer informatie over hebben dan zullen we het uiteraard met jullie delen! We zullen het nog even moeten afwachten.

Reageer