Beantwoord

Geen service in het buitenland

  • 15 januari 2017
  • 6 reacties
  • 5362 Bekeken

Reputatie 2
Beste Tmobile,

Wanneer ik in het buitenland ben heb ik geen service meer.
Tot de Nederlandse grens heb ik wel service daarna valt het weg en krijg ik het niet terug totdat ik weer over de Nederlandse grens ben.
Mijn data roaming staat gewoon aan.
Ik heb de telefoon paar keer aan en uit gezet.
Sim kaart paar keer uitgehaald en weer in.
Alles aangezet wat de netwerk tegen zou kunnen werken, maar nog steeds werk niks.
Ik kan alleen werken met WiFi, maar dan kan ik niet bellen of gebeld worden.
Ik ben hierdoor maar beperkt bereikbaar.
Kunnen jullie mij helpen?
icon

Beste antwoord door mirlette 1 februari 2017, 15:21

Hoi Thalina & Michel,



Ik kom net van Duitsland en mijn service / netwerk werk prima. Ik heb de hele tijd dat ik daar was normaal gebruik kunnen maken van mijn telefoon en alle services. Dit allemaal na het gebruiken van nieuwe simkaart.

Heel erg bedankt voor jullie hulp en service.



Groetjes Mirlette
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 3
Beste mirlette,

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Ik begrijp dat je ook graag bereikbaar wilt zijn in het buitenland, maar dat het in jouw geval dus niet mogelijk is, omdat je geen gebruik kunt maken van het netwerk over de grens.

Om te beginnen weet ik niet per wanneer je klant bent geworden bij T-Mobile, maar is dat korter dan twee maanden geleden, dan is de kans groot dat er nog een algemene roamingblokkade op je aansluiting zit, die na betaling van twee facturen automatisch wordt verwijderd.
Uiteraard is het ook mogelijk, dat deze algemene blokkade eerder kan worden verwijderd, alleen kan dat uitsluitend door een medewerker van T-Mobile en dus niet via My T-Mobile.

Ben je langer dan twee maanden klant bij T-Mobile, dan kan er een andere oorzaak zijn waarom je geen gebruik kunt maken van je aansluiting in het buitenland.
Kijk hiervoor op een speciale topic (klik hier) waar je alle mogelijke problemen kunt vinden, met daarbij de oplossing.

Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.
Mocht je nog vragen hebben, laat het dan even weten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mirlette,

Dat is inderdaad niet handig en fijn! Ik zie dat MichelD4 al een tip heeft gegeven met een verwijzing naar een topic, had je daar toevallig al naar gekeken? Ik zie in het systeem dat je geen blokkades hebt waardoor dit zou kunnen komen. Ook heb ik met een netwerkspecialist naar jouw verbinding gekeken, maar hij ziet geen gekke dingen terug. Heb je misschien een iPhone? Kun je dan eens kijken of EU-internet uit staat? Heb je in Nederland verder geen problemen met bellen, gebeld worden en/of internetten? Heb je dit in elk land of alleen in een specifiek land? Kun je aangeven met welke provider je verbonden was? Kun je verder eens als je over de grens bent handmatig proberen te verbinden met een andere provider? Mocht dit niet helpen, kun je dan eens jouw simkaart in een ander toestel proberen? Kun je dan wel verbinding maken in het buitenland?

Het zijn een hoop vragen geworden, maar hiermee probeer ik te achterhalen waar het probleem ligt en het natuurlijk op te lossen! Ik zie je reactie graag tegemoet.
Reputatie 2
Hoi Thalina.

Ik heb inderdaad een iPhone. Ik ben vaker in het buitenland maar is nooit eerder voorgekomen dat ik geen service heb, is pas sinds kort.
Wanneer ik weer in Nederland ben doet
alles het naar behoren, geen enkele klachten.
Ik ben meestal in België en krijg in meestal de provider Mobistar te zien maar nu niet meer. Als ik van toestel Vanaudenhove blijf ik geen service hebben. Ik heb alles geprobeerd wat hier boven staat.
Ben ondertussen weer terug in NL

Mvg Mirlette
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mirlette,

Bedankt voor de aanvullende informatie! Ik zie in het systeem trouwens wel dat je van 05/01/2017 tot en met 11/01/2017 een blokkade hebt gehad waardoor je in het buitenland niet kunt bellen en geen datagebruik mogelijk is in het buitenland. Dit kwam door een betalingsachterstand. Maar met deze blokkade zou je nog wel verbinding moeten kunnen maken met een provider. Ook was de blokkade alweer verwijderd voordat je hier jouw bericht plaatste. Dus het lijkt ergens anders aan te liggen.

Ik heb je voor nu in ieder geval kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Wil je deze activeren en daarna als je over de grens bent kijken of het nu wel goed werkt? Mocht dit niet werken, dan wil ik je toch vragen om jouw simkaart in een ander toestel te testen. Op die manier kunnen we kijken of het misschien aan je toestel ligt. Ook wil ik je vragen om nogmaals handmatig een ander netwerk te kiezen als je over de grens bent.

Houd je ons op de hoogte? Als je in het buitenland bent en het werkt weer niet, trek dan even aan de bel! Dan kijken we verder naar een oplossing.
Reputatie 2
Hoi Thalina & Michel,

Ik kom net van Duitsland en mijn service / netwerk werk prima. Ik heb de hele tijd dat ik daar was normaal gebruik kunnen maken van mijn telefoon en alle services. Dit allemaal na het gebruiken van nieuwe simkaart.
Heel erg bedankt voor jullie hulp en service.

Groetjes Mirlette
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mirlette,

Wat super om te horen dat alles nu werkte! 🙂 Geen dank, ik help je graag! Nu kun je in ieder geval weer met een gerust hart de grens over.

Mocht je nog eens ergens tegenaan lopen (dat hoop ik natuurlijk van niet, maar je weet maar nooit), stel dan gerust je vraag hier op het forum!