Beantwoord

Geen toegang provider A1 Oostenrijk

• 4 december 2019
  • 8 reacties
  • 415 Bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen zomer heb ik Oostenrijk bezocht. Volgens de website https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland Zou ik gebruik moeten kunnen maken van het netwerk A1. Echter krijg ik geen toegang tot dit netwerk. Ik vraag mij af of de toegang geregeld kan worden. Dit netwerk is namelijk erg sterk op het vakantie-adres. 

Vriendelijk bedankt. 

icon

Beste antwoord door Seccie 4 december 2019, 13:39

Hoi @Stevenw,

Welkom! Kun je controleren of er geen blokkades staan ingesteld in je My T-Mobile account?
Vervolgens navigeer je naar [i]https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen[i]

Kijk dan naar blokkades in het buitenland. Mocht alles op toestaan staan, dan zijn die instellingen in orde en zullen we even op reactie van een T-Mobile moderator moeten wachten. 

Uit de FAQ haal ik verder het volgende: 

Help, ik heb geen verbinding in het buitenland. Wat nu?

Het kan voorkomen dat je niet direct verbinding hebt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

• Je dataroaming staat mogelijk niet aan. 
  • Er staat een blokkade op ‘internet en data’ in het buitenland in My T-Mobile. 
  • Je hebt een verouderd toestel of een oude simkaart. 
  • Je laatste factuur is nog niet betaald. 
  • De verbinding van het netwerk in het buitenland werkt niet goed. 
  • Je internetbundel is verbruikt en je hebt nog geen keuze gemaakt.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding met het netwerk van je voorkeur kunt maken. 

Bekijk origineel

8 reacties

Hi @Hajar,

Ik heb handmatig gezocht en A1 geprobeerd te selecteren maar kreeg geen toegang. Mijn vrouw (ook een T-Mobile abonnement) kreeg met haar toestel ook geen toegang. Er was voldoende bereik, want een reisgenoot die bij Vodafone zit, had wel toegang en vol signaal. Daarom ook mijn vermoeden dat T-Mobile geen overeenkomst met A1 meer heeft…

Verder een prima verblijf gehad hoor, dankjewel. Bereik van de andere providers was wat minder goed binnenshuis, vandaar. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Stevenw 

We hebben nog wel een overeenkomst met A1 dus die zou ook moeten werken. Maar zoals Evy ook aangeeft zoekt je toestel verbinding het sterkste signaal. Had je het ook met een ander toestel en/of simkaart getest?Hopelijk had je met de andere providers wel goed bereik en heb je een fijne tijd gehad daar. 

Goedemiddag,

Een aantal weken geleden was ik wederom in Oostenrijk en helaas kreeg ik weer geen toegang tot A1. T-Mobile A en 3AT waren wel weer gewoon toegankelijk. Heeft T-Mobile het contract met A1 opgezegd? Het zou mooi zijn als de landenlijst op jullie website dan wordt ge-update. 

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @Stevenw,

Bedankt voor je aanvullende informatie. Als je wel verbinding kan maken met de overige mobiele data netwerken, dan zijn in ieder gebruik je instellingen in orde. 

ik weet zelf niet hoe actueel de landen informatie is, maar daar kan vast een moderator voor ons achteraan gaan. 

Houd je ons op de hoogte? 

Beste Seccie en Evy,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu in Nederland dus ik kan nu niet testen. Wel heb ik het afgelopen zomer veelvuldig geprobeerd om handmatig met A1 te verbinden. Ik had geen toegang. De overige providers 3 AT en T-Mobile A gaven wel toegang, dus blokkades of iets dergelijks is niet aan de orde. 

Binnenkort ga ik weer naar Oostenrijk en kan dan weer eens testen. Ik dacht, laat ik het hier in ieder geval even melden dat de landeninformatie op de website niet rijmt met mijn ervaring. 

Dank voor het meedenken in ieder geval, Evy en Seccie

Reputatie 6
Badge +9

Ik ben ook erg benieuwd of bovenstaande geholpen heeft. 
We horen het graag van je! 

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Stevenw 

Oostenrijk, dat klinkt goed! Je hebt de juiste website gecheckt en het klopt ook dat A1 een sterk netwerk is, al zoekt jouw smartphone tegenwoordig automatisch naar het sterkste signaal. Had je bijvoorbeeld via een andere provider wel bereik? Was dit alleen op jouw vakantieadres dat je geen bereik kon maken of op alle plekken in Oostenrijk? Ik wil je graag vragen om de instellingen van je telefoon ook eens na te kijken. Staat bijvoorbeeld je 'dataroaming' en 'mobiele gegevens' aan? En de functies 'niet storen' en de 'vliegtuigmodus' staan uit? Als dit helemaal goed staat kan het wel eens werken om handmatig een netwerk te kiezen!  Zo kies jij handmatig een netwerk uit:

Andoid
Ga naar Menu -> Instellingen -> Meer instellingen/Verbindingen -> Netwerkoperators -> Netwerken zoeken.
1. Je toestel gaat nu zoeken naar beschikbare netwerken, wacht even af tot alles geladen is.
2. Selecteer het netwerk dat jij wilt gebruiken (kies er wel een uit die ondersteund wordt op de pagina waar wij net op zaten)
3. Vanaf dit moment zijn je instellingen ook gelijk aangepast naar handmatig zoeken. Mocht jij later naar Nederland of een ander land reizen, kan je dit het beste weer aanzetten.

iOS (iPhone)
1.Ga naar Instellingen -> Aanbieder.
2. Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je het uitzetten door erop te drukken.
3. Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk. 

Heb je alles gecontroleerd, maar heb je nog steeds geen bereik? Dan kijk ik graag verder met je naar een andere oplossing! Laat je even weten of het is gelukt? 

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @Stevenw,

Welkom! Kun je controleren of er geen blokkades staan ingesteld in je My T-Mobile account?
Vervolgens navigeer je naar [i]https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen[i]

Kijk dan naar blokkades in het buitenland. Mocht alles op toestaan staan, dan zijn die instellingen in orde en zullen we even op reactie van een T-Mobile moderator moeten wachten. 

Uit de FAQ haal ik verder het volgende: 

Help, ik heb geen verbinding in het buitenland. Wat nu?

Het kan voorkomen dat je niet direct verbinding hebt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

• Je dataroaming staat mogelijk niet aan. 
  • Er staat een blokkade op ‘internet en data’ in het buitenland in My T-Mobile. 
  • Je hebt een verouderd toestel of een oude simkaart. 
  • Je laatste factuur is nog niet betaald. 
  • De verbinding van het netwerk in het buitenland werkt niet goed. 
  • Je internetbundel is verbruikt en je hebt nog geen keuze gemaakt.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding met het netwerk van je voorkeur kunt maken. 

Reageer