Beantwoord

Geen verbinding in Colombia, simkaart probleem

Hallo, ik ben nu al enkele dagen in Colombia (Bogota, Medellin en in Cartagena) en ik heb het probleem dat ik geen netwerk heb. Als ik verbinding probeer te maken met welk netwerk dan ook krijg ik: "je sim-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe" en het is toch wel erg vervelend om alleen via WiFi die ik af en toe tegenkom bereikbaar te zijn. Wie kan mij hiermee helpen? Alle zelf service dingen die op de site staan heb ik al geprobeerd
icon

Beste antwoord door Chantal01 6 februari 2015, 16:19

Hoi Hanna,

Het spijt me dat we je vorige bericht over ons hoofd hebben gezien. Ik ben blij dat we samen het probleem konden achterhalen alleen baal ik voor je dat je een nieuwe simkaart nodig hebt om in Colombia bereikbaar te kunnen zijn.

Ik kan de nieuwe simkaart naar je versturen maar daar zitten wel risico's aan. Zodra ik de post verstuur duurt het 6 tot 10 werkdagen voordat je de simkaart in Colombia ontvangt. Ik adviseer je betreft de mogelijkheden en afhankelijk van de Douane hier te kijken.

Indien je het risico wilt nemen laat me dan weten welke simkaart je nodig hebt. ( micro of nano) De nieuwe simkaart kan op je huidige 06-nummer geactiveerd worden en het tegoed staat daar dan ook op. Stuur me ook via een privé bericht het betreffende adres. 🙂
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5
@hannagk Welkom!

Wat vervelend dat je in Colombia geen verbinding kunt maken met een roaming provider. Ik zie dat je gebruikmaakt van een PrePaid aansluiting. Voor PrePaid klanten bieden wij in Colombia alleen service aan via roamingpartner Telefonica. Kan je toestel dat netwerk vinden?

Van welke toestel maak je gebruik? Heb je al geprobeerd of je wel verbinding met Telefonica kunt maken wanneer je de simkaart in combinatie met een ander toestel gebruikt?

Laat het even weten, ik help je graag!
Dank voor de reactie! Ik heb een HTC desire C en kan daarmee het betwerk Telefonica niet vinden. Ik heb mijn simkaart ook geprobeerd in een oude nokia en kan daarmee ook geen netwerk vinden.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Hanna,

Wat gek dat je dat netwerk niet kunt vinden! Kun je het netwerk Claro wel vinden? Met dat netwerk kun je zelf niet bellen, maar wel gebeld worden, SMS versturen en ontvangen. Dat is ten minste iets, ik kan namelijk goed begrijpen dat je bereikbaar wilt zijn! :)

Heb je de toestelhulp al geraadpleegd? Kunnen anderen het Telefonica netwerk wel vinden?
Het netwerk Claro kan ik wel vinden, alleen als ik daarmee probeer verbinding te maken krijg ik je sim-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe.
met de toestelhulp heb ik al gepobeerd alles handmatig te selecteren en de enige optie die ik nog niet heb geprobeerd is om mijn toetstel terug in de fabrieksinstellingen te zetten, alleen doe ik dit liever niet omdat ik dan alles wat er nu opstaat kwijt ben.
andere bij mij in de buurt zitten op het netwerk claro
Groetjes
Reputatie 7
Badge +15
Hey Hannagk

Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen lost vaak veel problemen op. Wanneer je een back-up maakt van je toestel dan kun je de gegevens later gewoon weer terug zetten! 🙂

Wil je laten weten of het daarna wel lukt?
Ik heb mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstelling maar ik kan nog steeds geen verbinding maken met een netwerk. Ik krijg nog steeds: "Je SIM-kaart staat geen verbinding toe met dit netwerk" als ik verbinding probeer te maken met Claro.
Het netwerk Telefonica kan ik nog steeds niet vinden.
Ook heb ik geprobeerd verbinding te maken als ik mijn simkaart in een andere telefoon stop, maar ook dan krijg ik: "Je SIM-kaart staat geen verbinding toe met dit netwerk."
Inmiddels begin ik ook wel aardig gefrustreerd te raken dat ik nu al 2 weken niet mobiel bereikbaar ben, mijn telefoon helemaal gerecet heb en alle apps en zo weer terug heb moeten zetten en meer dan €50,- beltegoed op mijn kaart heb staan wat ik niet kan gebruiken.
Dus, HELP! Hoe kan ik weer bereikbaar zijn?
Reputatie 5
Hoi Hanna,

Jeetje, vervelend dat het nog steeds niet is gelukt om verbinding te maken in Colombia. Heb je de nieuwste software update al uitgevoerd? Ik heb een reset gedaan op het netwerk.

Wil je de simkaart opnieuw in het toestel plaatsen, opstarten en testen of het nu dan eindelijk lukt? Ik zie je reactie graag tegemoet.
Nope, het werkt nog steeds niet. Ik krijg nog steeds: je sim kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi hannagk,

Ik begrijp je frustratie en irritatie, dat je nu al 2 weken zonder netwerkverbinding zit! Duidelijk een ingewikkeld probleem :(

Is er in de tussentijd al iets veranderd (hopelijk verbeterd)? Zou je, de simkaart van iemand anders in de door jou gebruikte toestellen kunnen gebruiken? Als deze het wel doet, dan weten we dat het niet aan de toestellen zelf, maar aan het netwerk ligt.

Overigens kun je met Claro wel sms'en (zowel ontvangen als sturen) en gebeld worden, maar niet zelf bellen. Dat ondersteunt het netwerk in Colombia voor Prepaid helaas niet.

Zou je kunnen laten weten hoe het ervoor staat en of mijn suggestie je iets heeft opgeleverd? 🙂
Met andere simkaarten in mijn telefoon kan ik wel gewoon bellen en smsen (ik heb zelf ook nog een Claro simkaart gekocht waarmee ik gewoon kan bellen).
Met mijn huidige T-mobile simkaart kan ik het netwerk Claro wel vinden, alleen ik kan hier geen verbinding mee maken. Ik denk zelf dat er ergens een 'buiten Europa' blokkade op zit, want bij mijn overstap in Spanje (2 weken geleden) had ik wel gewoon een netwerk en kon ik wel gewoon bellen en smsen.
Reputatie 5
Jeetje Hanna, echt enorm vervelend dat het nog steeds niet lukt. En jouw simkaart in een andere telefoon,werkt het dan ook niet? Het lijkt erop dat er problemen zijn tussen de verbinding met je huidige simkaart en telefoon. Ik begrijp dat je het netwerk nu wel kan vinden maar geen verbinding kan maken. Heb je voor mij nog de melding die je dan krijgt?

Ik heb het nogmaals nagekeken maar er is geen blokkade geactiveerd, ook geen buiten Europa blokkade.
Mijn simkaart in een andere telefoon werkt (nog steeds) ook niet. En iemands anders simkaart in mijn telefoon werkt wel. Dus ik denk dat het probleem niet bij mijn telefoon ligt maar toch echt bij mijn simkaart.
Als ik verbinding probeer te maken op het netwerk Claro krijg ik: "Je SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe"
Inmiddels zit ik al meer dan 3 weken zonder netwerk, ik ben erg blij met alle hulp, maar ik kom hier op het forum ook niet verder. Is het mogelijk dat ik gewoon mijn beltegoed teruggestort krijg op mijn rekening? Dan regel ik op de een of andere manier wel een nieuwe SIM-kaart vanuit Nederland en laat ik mijn nummer wel overzetten. Ik zit namelijk nog 4 maanden in Colombia en zou toch wel graag bereikbaar zijn.
Hallo, nogmaals dezelfde vraag als hierboven, waar ik 7 dagen later nog steeds geen reactie op heb.
Ik heb nog steeds geen verbinding! Ik heb geen idee hoe het kan, maar mijn simkaart doet het in geen enkele telefoon! En een simkaart van een andere provider doet het wel in mijn telefoon.
Inmiddels heb ik de hoop opgegeven dat mijn simkaart nog gaat werken, maar aangezien ik hier nog bijna 4 maanden zit wil ik wel bereikbaar zijn en wil ik een andere simkaart vanuit Nederland op laten sturen.
Nu staat er alleen bijna €60,- aan beltegoed op mijn simkaart, en ik vind het nogal zonde om dit 'weg te gooien'. Als ik namelijk, eindelijk, een nieuwe, werkende simkaart heb, laat ik mijn nummer natuurlijk overzeten (anders heb ik er nog niets aan) en zou ik deze €60,- kwijt zijn.

Dus mijn vraag, kan ik mijn beltegoed terugkrijgen OF hoe krijg ik eindelijk een netwerk verbinding!!
Ik heb betaald voor een simkaart en beltegoed om te kunnen gebruiken in Colombia, maar wat kan ik er mee, hier helemaal niets!!

Nogmaals, ik waardeer alle hulp, maar zoals je kan merken begin ik toch aardig gefrustreerd te raken dat ik nu al langer dan een maand niet kan bellen of smsen!
Reputatie 5
Hoi Hanna,

Het spijt me dat we je vorige bericht over ons hoofd hebben gezien. Ik ben blij dat we samen het probleem konden achterhalen alleen baal ik voor je dat je een nieuwe simkaart nodig hebt om in Colombia bereikbaar te kunnen zijn.

Ik kan de nieuwe simkaart naar je versturen maar daar zitten wel risico's aan. Zodra ik de post verstuur duurt het 6 tot 10 werkdagen voordat je de simkaart in Colombia ontvangt. Ik adviseer je betreft de mogelijkheden en afhankelijk van de Douane hier te kijken.

Indien je het risico wilt nemen laat me dan weten welke simkaart je nodig hebt. ( micro of nano) De nieuwe simkaart kan op je huidige 06-nummer geactiveerd worden en het tegoed staat daar dan ook op. Stuur me ook via een privé bericht het betreffende adres. 🙂
Dank voor de reactie!
Excuses voor de late reactie terug, maar ik heb net 3 weken zonder internet gezeten, dus het was ook niet mogelijk om eerder te reageren. Ik zal het adres waar de simkaart heen gestuurd kan worden in een privé bericht sturen en zou erg graag een nieuwe simkaart ontvangen. Ik verblijf nog in deze plaats voor 3 weken. Op het moment gebruik ik een micro simkaart (de grootste versie) maar in theorie zou er ook een nano simkaart in mijn telefoon moeten passen. Maar ik zou graag weer een micro willen, ik vind Colombia nou niet echt de plaats om uit te gaan te testen of een nano ook werkt 😛
Hallo!
Ik vroeg me af of mijn nieuwe simkaart nog opgestuurd is? Over 1.5 week ben ik namelijk weg van deze locatie en ga ik rondreizen dus heb ik niet een vast plaats om een simkaart heen te laten sturen.
Inmiddels zit ik ookal 10.5 week zonder netwerk en ben ik ookal wat promotie beltegoed kwijtgeraakt hierdoor dus ik zou graag snel weer een nieuwe simkaart hebben.
Ik lees dit nu, twee jaar later. Op dit moment geeft het netwerk Claro GEEN service aan prepaid klanten. ( misschien was het toen ook al zo?) Deze kunnen niet zelf bellen en ook niet gebeld worden. Dit is op te zoeken via deze link ("Dekking in het buitenland") : https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland .

Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti100,

Dit is een heel oud topic inderdaad, ik weet dan ook niet precies wat jouw punt is? In Colombia is sowieso geen service mogelijk met PrePaid. In Zuid-Amerika zijn er meer van dergelijke landen, het is dus handig om vooraf altijd even te kijken of je wel service hebt en met welke providers je kunt verbinden.
Mijn punt is dat in dit oude topic geschreven werd " Wat vervelend dat je in Colombia geen verbinding kunt maken met een roaming provider. Ik zie dat je gebruikmaakt van een PrePaid aansluiting. Voor PrePaid klanten bieden wij in Colombia alleen service aan via roamingpartner Telefonica. Kan je toestel dat netwerk vinden?".
Omdat dit nu kennelijk anders is, is het wel belangrijk dat deze oude informatie geactualiseerd wordt. Anders lezen andere gebruikers diëten denken dat ze wèl service hebben. Maar er is zelfs geen enkele normale telefoonverbinding mogelijk met prepaid!
Reputatie 4
Hoi Matti100,

Ik zal je meer informatie geven!

Er zijn meer topics waarin oude informatie staat. Wij verwijderen dat niet of passen het ook niet aan, omdat wij altijd recentere topics hebben waar wel de juiste informatie wordt gegeven. Zo blijven er nieuwe topics komen met de informatie die up-to-date is. Daarnaast adviseren wij klanten altijd om op de dekkingspagina te kijken voordat ze op reis gaan. Daar kunnen ze precies zien of ze dekking hebben in het land van bestemming met hun PrePaid nummer of abonnement.

Veel landen hebben een slecht netwerk, wat niet wordt ondersteund door een PrePaid nummer. Dat heeft met de kwaliteit van het netwerk van de buitenlandse providers te maken. Vaak wordt vergeten dat wij in Nederland erg verwend zijn met een supersnel netwerk en goede dekking. Heel veel andere landen, vooral buiten Europa, lopen daarin achter. Hopelijk zal dat in de toekomst veranderen, maar tot die tijd kunnen wij de klanten in elk geval goed adviseren.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is. 🙂

Reageer