Vraag

Geen verbinding in Singapore

• 13 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

Ik ben momenteel in Singapore en mijn dual-sim telefoon kan geen verbinding voor zowel bellen/sms als internet maken met het netwerk daar, terwijl ik wel verbinding heb met mijn lokale simkaart.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Goedemiddag @kishanalakhramsing,

Heb je handmatig geprobeerd om roaming te activeren en/of netwerk te selecteren? Dit vind je in instellingen > Sim (> roaming of > selecteerd netwerk handmatig).

Heb je in jouw mijn omgeving of app al gekeken of je een blokkade hebt? Wellicht omdat je een nieuw abonnement hebt of per ongeluk een rekening te laat betaald hebt?
Goedemiddag @kishanalakhramsing,

Heb je handmatig geprobeerd om roaming te activeren en/of netwerk te selecteren? Dit vind je in instellingen > Sim (> roaming of > selecteerd netwerk handmatig).

Heb je in jouw mijn omgeving of app al gekeken of je een blokkade hebt? Wellicht omdat je een nieuw abonnement hebt of per ongeluk een rekening te laat betaald hebt?

Hallo @TAVL, bedankt voor de reactie. Ik heb je suggesties uitgeprobeerd. Juist als ik handmatig een netwerk probeer te selecteren, krijg ik bij ieder netwerk waar ik verbinding probeer te maken een foutmelding. Ook als ik roaming aanzet, werkt het niet: ik krijg dan voor ongeveer een halve minuut verbinding met een lokaal netwerk, waarna deze weer verdwijnt. Ik heb in de 'mijn omgeving' al gekeken of er betalingsachterstanden of blokkades zijn, maar dit is dus niet het geval. Ik heb ook al op het internet naar oplossingen gezocht, maar heb tot nu toe niets kunnen vinden.

Hopelijk heb je nog suggesties voor mij en bedankt voor de hulp 🙂

Groeten kishanalakhramsing
Reputatie 6
Badge +4
Dat is balen. Heb je de telefoon ook al opnieuw opgestart? Waarschijnlijk wel, maar just go be sure. Soms is het opnieuw opstarten de truck om het werkend te krijgen.

Moch dat niet baten, dan kan webcare nog mee kijken of het achter de schermen goed gaat. 🙂
Hallo @TAVL
Ik heb de telefoon meerdere keren opnieuw opgestart en ook de simkaart meerdere keren aan en uit gezet, maar dat hielp helaas niet. Ik heb vrijwel alle opties die ik kon vinden op het internet en je suggesties al uitgeprobeerd, maar niets mocht baten. De telefoon blijft aangeven dat ik geen netwerk heb met de T-Mobile sim.

Bedankt voor de reactie 🙂

Gr
Kishanalakhramsing
Reputatie 6
Badge +4
Enige dat ik nog kan verzinnen is Sim 1 en 2 omwisselen. Al verwacht ik niet dat dit veel zal doen. Je hebt zelf ook al veel geprobeerd. We zullen op webcare moeten wachten en bekijken of zij nog iets zien in hun systemen,

In ieder geval nog een goede reis gewenst!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @kishanalakhramsing

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je gebruik maakt van een PrePaid simkaart. Met PrePaid is de dekking erg beperkt in Singapore. Als je op onze dekkingskaart kijkt en Singapore selecteert dan zie je dat je met PrePaid alleen bereikbaar kan zijn met het netwerk M1 en Starhub. In het buitenland ben je afhankelijk van de dekking daar dus als het beter gaat met een lokale simkaart dan zou ik je adviseren om die te gebruiken.

Ik wens je een hele fijne tijd daar en als ik nog iets kan betekenen, laat het mij weten!

Reageer