Vraag

geen werking van dagpas

Was afgelopen twee weken in Noord Molukken. Heb galaxy II. Ter plaatse geen bereik voor internet. Besluit gebruik te maken van aanbod T-mobile om dagpas te proberen. Aanbod komt binnen op Galaxy. Mijn bevestiging verstuurd naar T-mobile. Per omgaande antwoord van T-mobile, moet woord "accoord" verzenden. Doe dat en ontvang meteen ontvangstbevestiging. Kennelijk is verbinding mogelijk via Telkomsel. Iedere poging daarna om sms te versturen faalt. Telkens verschijnt na: "verzenden" de mededeling: "mislukt" Instellingen mobiel netwerk: zowel pakketgegevens gebruiken als niet gebruiken geprobeerd. Gegevensservices bij roaming zowel ja als nee geprobeerd. Netwerkoperator selecteren: Telkomsel (als enige mogelijkheid. Hoe kan het dat T-mobile wel mij kan bereiken en ik aan hen kan sms en en worden mijn sms en niet verzonden. De € 9,95 worden uiteraard wel volledig afgeschreven. Wat kan de reden zijn van dit falen. Zijn er instelling op de Galaxy wellicht niet goed geweest

2 reacties

Reputatie 6
@zeebak1
Dus als ik het goed begrijp heb je wel een sms'je kunnen versturen om de dagpas aan te vragen, maar dat je hierna geen gewone sms'jes meer kon sturen? Kon je wel van de internet dagpas gebruikmaken?
Inderdaad, aanvragen van dagpas, ontvangen van bevestiging, verzenden van "accoord"en ontvangen van ontvangstbevestiging door T-mobile lukte gewoon. Ook ontvangen van sms jes die uit Nederland werden toegezonden kwamen binnen. Verzenden van sms jes leverde steeds de mededeling op van : mislukt. Gebruik maken van internet ging niet omdat daar geen bereik was. Vandaar dat geprobeerd werd om via sms te kunnen werken. Wellicht dat aanvragen van dagpas zinloos was omdat deze misschien alleen maar bedoeld is om van internet gebruik te maken. Verbaast me dat sms en door en naar T mobile wel kon en naar anderen niet kon. Weet zeker dat het juiste internationale telefoonnummer werd gehanteerd, dus inclusief de +31. Bij mijn vraagstelling aan Samsung werd verwezen naar mijn provider

Reageer