Beantwoord

Geluid Simkaart buitenland

• 5 juni 2019
  • 3 reacties
  • 1057 Bekeken

Als ik in het buitenland ben en ik haal mijn simkaart uit mijn telefoon, hoort een eventuele beller dan nog steeds de buitenlandse contact/kies-toon? Om een voorbeeld te noemen: Als je naar een nederlands nummer belt hoor je -tuuut-, maar als je naar een Engels nummer belt hoor je een iets hogere toon en 'tuut-tuut' wanneer de telefoon over gaat.

Zoekt de simkaart de laatst gekozen zendmast wanneer ik in Engeland ben? En kan de beller horen dat ik in het buitenland ben of niet?
icon

Beste antwoord door Pilovali 6 juni 2019, 20:24

Hallo Alinda,

Ik heb even gevraagd aan de experts van het T-Mobile netwerk. Ze geven aan dat, als je in het buitenland bent (en dat land heeft een aparte beltoon), gaat de verbinding via de lokale telefooncentrale, en krijgt de bellende partij mogelijk een andere beltoon te horen.

Mocht je je simkaart eruit halen, dan is er geen aanmelding op het netwerk en wordt je naar de computers van T-Mobile NL gestuurd (d.w.z. voicemail of 'nummer niet bereikbaar'-bandje).

Weet je zo genoeg?

Groet,
Pilovali
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Alinda,

Ik heb even gevraagd aan de experts van het T-Mobile netwerk. Ze geven aan dat, als je in het buitenland bent (en dat land heeft een aparte beltoon), gaat de verbinding via de lokale telefooncentrale, en krijgt de bellende partij mogelijk een andere beltoon te horen.

Mocht je je simkaart eruit halen, dan is er geen aanmelding op het netwerk en wordt je naar de computers van T-Mobile NL gestuurd (d.w.z. voicemail of 'nummer niet bereikbaar'-bandje).

Weet je zo genoeg?

Groet,
Pilovali
Heel erg bedankt Pilovali! (Jij ook CrisTien)

Dan weet ik hoe het werkt en dat de simkaart geen aparte beltoon aangeeft als hij niet in de telefoon zit. Super fijn, Dank je wel!
Reputatie 7
Badge +20

Beste @Alinda1981 Het was mij nog nooit opgevallen dat er verschil in in de toon zit.
In Groot-Brittannië heeft de wektoon (en ook het bellen van het toestel) een dubbel ritme. Een oproeper uit het buitenland hoort dat ook.
Bron: Wikipedia

Als je de telefoon aanzet maakt hij verbinding met de dicht bijzijnde mast.
Of de beller ziet/hoort waar jij bent weet ik echt niet! Sorry.
Maar als een beller geen buitenland bundel heeft krijgt de beller wel de rekening voor naar het buitenland bellen!
Hopelijk heb je iets aan deze informatie via Google kom ik ook niet verder dan dit.

Prettige dag!

Reageer