Beantwoord

Gestalkt door buitenlandse nummers

• 8 november 2016
  • 3 reacties
  • 784 Bekeken

Reputatie 2
Ik vraag me af hoe dit komt? En hoe ik ervan kom! Ik word dagelijks gestalkt door buitenlandse nummers. +34000 Spanje, +12892041276 Canada, +442037691025 Engeland. Zij bellen dagelijks meerdere keren. Ik heb nog nooit opgenomen maar wel allen geblokkeerd maar het lijkt erop dat ze telkens een ander nummer gebruiken om te blijven bellen. Soms laten ze hem te lang overgaan en springt hij over naar voice mail. Dus heb al een paar keer een bepaalde groep mensen gehoord op de achtergrond. Wat kan ik hiermee?
icon

Beste antwoord door rjgeers 8 november 2016, 16:33

Jany,
Je nummer staat mogelijk op een lijst van scammers die hopen dat je terugbelt (naar een duur betaalnummer). Als jouw nummer op zo'n lijst terecht is gekomen, kan je dat niet meer terugdraaien. Je had het mogelijk kunnen voorkomen door je 06 nummer nergens op internet te vermelden. Maar of dat nou zo'n praktische oplossing is...
Als je geen buitenlandse contacten hebt, dan kan je alle buitenlandse nummers blokkeren in je telefoon. Dan ben je er ook vanaf. Er wordt namelijk altijd met nummerherkenning "aan" gebeld, in de hoop dat je terugbelt. En zonder nummerherkenning zou je het zelf niet makkeoijk kunnen blokkeren.
Misschien kan Tmobile als netwerkbeheerder dit ook wel voor je afvangen.
Er bestaan ook apps voor smartphones die het blokkeren van nummers voor je kunnen afvangen, maar daar geef je dan ook wel wat privacy voor op (gratis is niet gratis - let op de persoonsgegevens die je daarmee prijsgeeft aan een (onbekende) partij)

Rob
Bekijk origineel

3 reacties

Jany,
Je nummer staat mogelijk op een lijst van scammers die hopen dat je terugbelt (naar een duur betaalnummer). Als jouw nummer op zo'n lijst terecht is gekomen, kan je dat niet meer terugdraaien. Je had het mogelijk kunnen voorkomen door je 06 nummer nergens op internet te vermelden. Maar of dat nou zo'n praktische oplossing is...
Als je geen buitenlandse contacten hebt, dan kan je alle buitenlandse nummers blokkeren in je telefoon. Dan ben je er ook vanaf. Er wordt namelijk altijd met nummerherkenning "aan" gebeld, in de hoop dat je terugbelt. En zonder nummerherkenning zou je het zelf niet makkeoijk kunnen blokkeren.
Misschien kan Tmobile als netwerkbeheerder dit ook wel voor je afvangen.
Er bestaan ook apps voor smartphones die het blokkeren van nummers voor je kunnen afvangen, maar daar geef je dan ook wel wat privacy voor op (gratis is niet gratis - let op de persoonsgegevens die je daarmee prijsgeeft aan een (onbekende) partij)

Rob
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jany1976,

Welkom terug op het forum!

Zo te zien heeft Rob je al van een uitgebreid en juist antwoord voorzien. Ik heb gelijk even gekeken of er misschien vreemde kosten in rekening zijn gebracht, maar dit is niet het geval. Je kunt dit altijd zelf in de gaten houden via je My T-Mobile.

Overigens vind je in dit topic ook uitgebreide informatie over dit soort nummers en wat wij je adviseren om te doen. Je kunt dit nog even op je gemak doornemen, maar belangrijkste is om niet op te nemen en vooral niet terug te bellen.

Hopelijk is alles zo duidelijk voor je, maar als je nog met vragen zit, laat het ons weten!
Reputatie 2
Nu net weer een nummer uit Canada terwijl ik hem echt geblokkeerd had:( ik neem sowieso niet op omdat ik al verwachte dat dit het geval is wat jullie vertellen. Ik zal het even doorlezen. Bedankt beide op jullie antwoord!

Reageer